سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

وزارت خارجه: تکذیب مبادله اسیر میان ایران و القاعده 

یک مقام مسوول در وزارت امورخارجه ادعای اسکای نیوز مبنی بر اینکه ایران و القاعده اسیران خود را مبادله می کنند را بی اساس ونادرست دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران علیه تروریسم مبارزه می کند و مخالف جدی اعمال سیاست ها و رفتارهای دوگانه علیه پدیده ضد بشری تروریسم است.  
به گزارش ایرنا، این مقام مسوول وزارت امور خارجه افزود: معیار دوگانه و برخورد ابزاری با تروریسم از علل اصلی تداوم حیات این پدیده شوم است.
وی خاطرنشان کرد: واضح است که این گونه خبر سازی ها برای تحریف واقعیت و تحت الشعاع قرار دادن اقدامات ایران علیه تروریسم و افراط صورت می گیرد.
اسکای نیوز یک تلویزیون ماهواره ای انگلیسی 24 ساعته است که تأکید آن بر حوادث خبری بین المللی و اخبار داخلی انگلیس است. منبع: ایرنا

ممانعت عربستان از ورود هواپیمای حامل حجاج ایرانی

عربستان سعودی از ورود یک فروند هواپیمای مسافربری حامل حجاج ایرانی به حریم هوایی عربستان جلوگیری کرد.  
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری «الیمن السعید»،  شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سعودی در صفحه این شبکه در پایگاه های اجتماعی اعلام کرد سازمان هواپیمایی عربستان مانع از ورود هواپیمای حامل حجاج ایرانی که دویست و شصت سرنشین داشت به حریم هوایی عربستان شد.  
منابع سعودی نداشتن مجوز را علت این اقدام اعلام کردند.
با گذشت حدود شش ماه از آغاز تجاوز عربستان سعودی و متحدانش به یمن، نه تنها نشانه ای از موفقیت این ائتلاف در دستیابی به اهدافش مشاهده نمی شود، بلکه تحولات جاری سبب فاصله گرفتن متحدان عربستان از این کشور نیز شده است. این روند، در جریان جلسه اخیر مربوط به حل بحران یمن در ریاض به روشنی قابل مشاهده بود.
کد خبر: ۵۳۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ - 17 September 2015
فاصله گرفتن متحدان عربستان از راه‌حل نظامی برای یمن
با گذشت حدود شش ماه از آغاز تجاوز عربستان سعودی و متحدانش به یمن، نه تنها نشانه ای از موفقیت این ائتلاف در دستیابی به اهدافش مشاهده نمی شود، بلکه تحولات جاری سبب فاصله گرفتن متحدان عربستان از این کشور نیز شده است. این روند، در جریان جلسه اخیر مربوط به حل بحران یمن در ریاض به روشنی قابل مشاهده بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه خبری «میدل ایست پانوراما»، سفرای هجده کشور حامی طرح شورای همکاری خلیج فارس برای پایان دادن به جنگ یمن، ضمن تأکید بر اهمیت تلاش های صورت گرفته در این زمینه، بر یافتن راه حلی سیاسی برای بحران یمن بر اساس اجرای کامل قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کردند؛ امری که با تأکید مستمر سعودی ها بر ادامه عملیات نظامی تا زمان دستیابی به اهداف در تضاد است.

سفرای 18 کشور مذکور، شب گذشته در جریان جلسه ای در ریاض که به منظور بحث درباره همین موضوع تشکیل شده بود، حمایت خود را از طرح ارائه شده از سوی شورای همکاری خلیج فارس اعلام کردند. در این جلسه، اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، گزارشی از تلاش های صورت گرفته برای دستیابی به راه حل سیاسی در یمن را ارائه کرد.

پس از وی، سفیر انگلیس نیز با ارائه یک گزارش، ضمن اشاره به کلیت تحولات جاری در یمن، اعلام کرد که کشورش بر اهمیت پیدا کردن راه حلی سیاسی برای این موضوع تأکید دارد. سفیر روسیه، از جمله دیگر افرادی بود که در این جلسه به سخنرانی پرداخت و تلاش های کشورش برای قانع کردن طرف های درگیر به عمل به قطعنامه 2216 را مورد اشاره قرار داد.

در پایان نشست شب گذشته، بیانیه ای از سوی طرف های شرکت کننده صادر شد که در آن، بر ضرورت حمایت از تلاش های نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن و همچنین اهمیت اجرای قطعنامه 2216 به منظور دستیابی به راه حل سیاسی در یمن تأکید شد.

میدل ایست پانوراما در تحلیل خود از این نشست می نویسد، بیانیه صادره که مورد حمایت همه طرف های شرکت کننده قرار گرفت، به منزله ارسال پیامی جدی برای عربستان سعودی بود؛ مبنی بر اینکه راه حل نظامی دیگر جایگاهی در یمن ندارد و تنها از طریق دستیابی به راه حل سیاسی و دیپلماتیک می توان به نتیجه رسید. اهمیت این پیام به ویژه از آنجا بود که کشورهای متحد عربستان در ائتلاف منطقه ای علیه یمن، از جمله حامیان این بیانیه به شمار می روند.

در حقیقت، می توان گفت این حمایت از راه حل سیاسی در موضوع یمن چندان هم دور از انتظار نبود، زیرا از یک سو، حملات ائتلاف علیه مواضع نیروهای مردمی یمن نتوانسته تاکنون به نتیجه مورد نظر دست یابد و از سوی دیگر، کشورهای حاضر در ائتلاف در جریان حملات خود، اخیراً متحمل تلفات و خسارات سنگینی شده اند که ادامه عملیات نظامی را برای آن ها غیر قابل توجیه می سازد.

البته یک تحلیل دیگر در این زمینه آن است که حمایت کشورهای متحد عربستان از بیانیه مذکور، با موافقت خود سعودی ها صورت گرفته، زیرا مقامات سعودی اکنون و پس از گذشت بیش از شش ماه دریافته اند که راهی برای موفقیت در یمن با استفاده از ابزار نظامی ندارند و اکنون، چاره ای جز اینکه تحت لوای یک ابتکار عمل سیاسی بین المللی، خود را از باتلاق یمن نجات دهند، نمی یابند.
وحشت آل سعود از «خانه تیمی داعش» در ریاض

سخنگوی وزارت کشور عربستان در توجیه فرار عناصر داعش از مهلکه می گوید: «الویت حفظ سلامتی شهروندان و نیروهای امنیتی بود!» و به این ترتیب، تروریست های داعش فرار کردند. آیا داعش خانه های تیمی بیش تری دارد که عناصر آن پس از ترک خانه های تیمی به آن جا فرار کنند؟

گروه بین الملل فردا - وزارت کشور دولت عربستان سعودی اعلام کرد دو عملیات حمله به خانه های تیمی داعش انجام داده است و توانسته است مقادیر زیادی اسلحه و پول را ضبط کند. با این حال، بنا بر آمار منتشره از سوی خبرگزاری رسمی دولت آل سعود، تنها دو نفر طی این دو عملیات بازداشت شده و بقیه تروریست ها کرده اند!

شبکه العربیه در گزارش ویژه ای با «موفق» خواندن این دو عملیات اعلام کرد: «عملیات اول در محله "مونسیه" از محلات تقریبا مرکزی ریاض، پایتخت عربستان سعودی انجام شد. در این عملیات، دو تن از تروریست های تحت تعقیب به نام "احمد سعید جابر الزهرانی" و "محمد سعید جابر الزهرانی" از سوی نیروهای گارد تکاوری ارتش بازداشت شده اند.» با این حال، بنا بر همین گزارش حداقل 5 تروریست دیگر طی درگیری با نیروهای امنیتی موفق به فرار شده اند و در واقع دو تروریست بازداشت شده همچون سپری برای فرار بقیه تروریست ها عمل کرده اند.

روزنامه «الریاض» وابسه به شاهزادگان آل سعود، از نوشتن شعارهای حمایت از داعش بر دیوارهای مدارس این کشور خبر داده است.
فرهنگ تروریست پرور وهابیت، این روزها به دست داعش گویا قرار است انگل های خود را به ریشه بزند و امنیت مملکت آل سعود (تنها دولت رسمی مروّج وهابیت) را به خطر اندازد!

همین شبکه در گزارش دیگری، از تیراندازی شدید و درگیری در استان «ضرما» در جنوب پایتخت خبر داد. بنا بر این گزارش، نیروهای امنیتی با شناسایی یک خانه تیمی داعش، به آن حمله کرده و درگیری شدید مسلحانه در مرکز این استان انجام شده است. اما تروریست های داعش که از قبل تونل های مخفیانه برای فرار طراحی کرده بودند، موفق به فرار شده و با انفجار تونل، مانع تعقیب نیروهای امنیتی شده اند! به عبارت ساده تر، در حالی العربیه از "عملیات موفق" صحبت می کند که تروریست های داعش موفق به فرار شده اند و تنها خانه تیمی آن به ضبط دستگاه امنیتی آل سعود در آمده است.

تیمساز منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور سعودی با صدور بیانیه ای از "موفقیت مأموران امنیتی آل سعود در کشف و تسخیر دو خانه تیمی داعش خبر داده است. در متن این بیانیه آمده است: «نیروهای امنیتی با رصد دقیق خود موفق شدند دو خانه تیمی داعش را در دو شهر مختلف شناسایی کنند. به همین منظور، دو عملیات به صورت همزمان برای آزادسازی این دو مقر تروریستی کلید خورد. عملیات اول در محله مونسیه ریاض بود ک تروریست ها در یک خانه مسکونی در یک مجتمع آپارتمانی معمولی مستقر شده بودند. عملیات دوم در استان ضرما بود که خانه تیمی در یک نقطه حساس قرار داشت.»

یکی از تروریست های سعودی تبار داعش - که مدعی است پیش نماز یکی از مساجد رسمی آل سعود بوده است - در یک نوار رسمی، آل سعود را تهدید کرد که به زودی «سربازان خلافت {عنوانی که داعش برای تروریست های خود به کار می برد} در خیابان های ریاض جولان خواهند داد.»

به عقیده وزارت کشور آل سعود، هر دو عملیات با موفقیت انجام شده است: «سرعت بالای هر دو عملیات و عدم تلفات جانی برای شهروندان معمولی و مأموران وطن دوست عربستان سعودی، نشان دهنده موفقیت این عملیات است. طی این عملیات، تسلیحات سبک پیشرفته و نزدیک به یک میلیون ریال سعودی از سوی نیروهای امنیتی ثبت و ضبط شد. همچنین دو نیروی وابسته به گروه های تروریستی بازداشت شده اند که بازجویی و تحقیق از آنان آغاز شده است.»

تیمسار منصور الترکی، همچنین در گفت و گو با شبکه العربیه در توضیح این که چگونه این عملیات را باید موفق خواند، اظهار داشت: «مسأله اصلی را گم نکنید! مسأله اصلی، توان بالای رصدی نیروهای امنیتی سازمان امنیت آل سعود است. ما دو خانه تیمی را شناسایی کردیم و فورا وارد عملیات شدیم؛ موفقیت در تشخیص ما 100% بود و هرگز خطا نکردیم. شهروندان ما نگران امنیت کشورشان هستند و مسئولیت ما نیز در درجه نخست، به امنیت عمومی کشور محدود می شود. به این ترتیب، باید بر موفقیت 100 درصدی نیروهای سازمان امنیت آفرین گفت.»

این عکس در شبکه های اجتماعی رد و بدل شده است. شاید عده ای در نگاه اول، آن را «فوتوشاپی» بخوانند؛ اما تعداد زیادی از کاربران شهروند ریاض اصالت آن را تأیید کرده اند! 
گروه بین الملل فردا هنوز نمی تواند اصالت این عکس را تأیید کند.
به موجب این عکس، یکی از عوامل تروریست داعش با نصب تابلوی «خیابان ابوبکر بغدادی» در یکی از خیابان های محله «مروج» ریاض، نسبت به افزایش شمار عوامل داعش در این شهر به آل سعود هشدار داده است.

سخنگوی وزارت کشور آل سعود در توجیه این عملیات، ناخواسته یک نکته مهم را درز می دهد. گویا در نگاه فرماندهان این عملیات، "بازداشت عناصر تروریست داعش" اهمیت چندانی نداشته است! او در مصاحبه تلویزیونی به صراحت در این مورد می گوید: «شما در یک عملیات نظامی، باید "الویت بندی" کنید و ناچار به الویت در اهداف هستیم. الویت ما "امنیت کشور" است. برای همین منظور، الویت اول ما عدم آسیب به شهروندان بود؛ زیرا تروریست ها در میان شهروندان عادی خانه تیمی خود را مستقر کرده بودند. الویت دوم ما هم حفظ سلامتی نیروهای امنیتی کشور بود که ما مکلف به سلامتی همه آنان هستیم. به این ترتیب می بینید نه تنها سازمان امنیت، بلکه مأموران عملیاتی نظامی ما هم به صد درصد اهداف درجه اول و درجه دوم خود دست یافته اند.»

او در تشریح عملیات ریاض اظهار داشت: «مقرر بود رأس ساعت 6 عصر سه شنبه نیروهای امنیتی، عملیات خود را کلید بزنند. ابتدا شهروندان باید به صورت غیرمحسوس از آپارتمان خارج می شدند، بدون آن که تروریست ها موفق به شناسایی مأموران امنیتی شوند. این فاز اول عملیات با موفقیت کامل و طی کم تر از 10 ساعت با موفقیت انجام شد. در فاز دوم، عملیات فتخ خانه تیمی کلید خورد که تروریست ها با تیر اندازی، درگیری مسلحانه را کلید زدند و با رگبار و نارنجک تلاش کردند مانع ورود نیروهای امنیتی شوند؛ اما مأموران تکاوری ما موفق به ورود به خانه شده و دو تروریست را بازداشت کردند.»

اقدامات و عکس های تبلیغاتی داعش در بیابان های اطراف ریاض

با این حال، هنوز جزئیات عملیات دوم (استان ضرما) اعلام نشده است. بنا بر آمار رسمی خبرگزاری دولتی آل سعود، لیست غنیمت های این عملیات به شرح زیر است:

بیش از 402هزار ریال سعودی و 5500 دلار آمریکایی (حدود 340میلیون تومان) وجه نقد
سه قبضه تیربار سنگین دیده بانی
36 قبضه مسلسل
2848 گلوله فشنگ
سه قبضه پرتابگر آر پی چی
پنج عدد موشک آر پی جی
10 عدد قبضه اسلحه دوربرد همراه با دوربین برای تک تیرانداز
تعدادی نارنجک انفجاری
تعداد زیادی مواد منفجره که برای ساخت بمب های انفجاری به کار می روند
تعدادی بی سیم
دو ماهواره مخابراتی برای ارتباط گیری
تعدادی کامپیوتر رمزگذاری شده
امکانات جعل سند همراه با تعدادی پاسپورت جعلی
یک دستگاه اسکنر و یک دستگاه پرینتر
دوربین های دیده بانی
چند نقشه عملیاتی
تعدادی جلیقه نظامی با قابلیت کاربری جلیقه انفجاری
دو عدد خودروی نظامی
و بالاخره یک کارگاه تجهیز خودرو به بمب های انفجاری

عکس یکی از تروریست های داعش در حال انجام ظاهری اعمال حج
این عکس ها بیش تر برای تبلیغات داخلی قلمرو داعش منتشر می شود.

باید دید این راهبرد امنیتی که تروریست ها به سادگی می توانند فرار کنند، "احساس امنیت" را برای شهروندان پدید می آورد یا شبح داعش هر روز بر ریاض و مناطق مرکزی عربستان گسترده تر می شود؟ این سئوال هم اکنون در شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود: «آیا داعش خانه های تیمی بیش تری دارد که عناصر آن پس از ترک خانه های تیمی به آن جا فرار کنند؟»

گزارش تصویری


دو تروریست بازداشت شده داعشی
این دو برادر 19 و 21 سال سن دارند و حداقل با هویت های حقیقی خود تا کنون از ریاض خارج نشده بودند!
به نوشته بیانیه وزارت کشور آل سعود، بازجویی و تحقیق از این دو تروریست آغاز شده است.

تصاویر غنیمت های به دست آمده:










تونلی که تروریست های داعش از طریق آن فرار کرده اند:



تصویری که العربیه از درگیری نیروهای آل سعود با داعش منتشر کرده است:



نمونه هایی از تبلیغات داعش برای حمله و حضور در قلمرو آل سعود:

تبلیغ در حین اجرای فرائض حج

تبلیغ در بیابان های اطراف ریاض

اعلام حضور در خیابان های پایتخت

یکی از تروریست های داعش که سابقه امامت جماعت در مساجد دولتی آل سعود را داراست، وعده "جولان" عوامل داعش در ریاض را می دهد.

شعارنویسی حامیان داعش بر روی دیوارهای مدارس ریاض

نمونه ای از انبوه تبلیغات داعش برای حضور در عربستان سعودی از طریق مانور بر روی «تعبیر خواب»!!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد