سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بیشترین تلفات جنگ و 42 درصد حملات هوایی دشمن در خوزستان بود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:
بیشترین تلفات جنگ و 42 درصد حملات هوایی دشمن در خوزستان بود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: بیشترین تلفات جنگ تحمیلی و 42 درصد حملات هوایی دشمن در خوزستان بود.

خبرگزاری فارس: بیشترین تلفات جنگ و 42 درصد حملات هوایی دشمن در خوزستان بود                

سردار محمد علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و رشادت‌های زنان و مردانی است که همه هستی خود را کف دست گذاشته و با لبیک گفتن به امام خود در صحنه‌های نبرد حاضر شدند تا از دین و مملکت خود دفاع کنند و ارزش‌های دینی و معنوی که در طول تاریخ برای در کشورمان بدست آمد، سالم بماند.

وی با بیان اینکه این هفته یادآور وحدت، یکپارچگی، همدلی، همراهی، گذشت و ایثار همه ملت تحت ولایت یک رهبر است، افزود: هفته دفاع مقدس اگر چه یادآور تلخی‌ها و ناکامی‌های زیادی همچون از دست دادن جوانان این مرز و بوم و از بین رفتن سرمایه‌های انسانی و ملی بوده اما این هفته یادآور پیروزی‌های غرورآفرین بیرون راندن دشمن از تمام حوزه جغرافیایی سرزمین ایران نیز می‌باشد.

علیپور تصریح کرد: امروز نوآوری و خلاقیت در تمام زمینه‌های پزشکی، عمران، مهندسی، مدیریت در کشور ما و پیشرفت علم و تکنولوژی مرهون سختی‌های دفاع مقدس است به طوری که اگر در بسیاری از تکنولوژی‌های روز جزو چهار کشور اول هستیم نتایج خودباوری‌هایی است که در دفاع مقدس ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ملت ایران در دوران دفاع مقدس در مقابل توطئه‌های جهانی ایستاد و پیروز شد، افزود: دفاع ما در دوران هشت سال جنگ تنها در برابر یک کشور نبود بلکه در برابر تمام کشور‌ها به جز کشور سوریه بود، چرا که کشور‌ها در جنگ ایران و عراق یا حامی عراق بودند یا بی‌طرف و سوریه تنها کشوری بود که ایران را حمایت کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در ادامه با اشاره به نقش خوزستان در دفاع مقدس گفت: در طول دوران جنگ 127 شهر از کشور ما مورد تهاجم دشمن قرار گرفت، اما بیشترین تلفات جنگ در استان خوزستان بود.

وی با بیان اینکه دو هزار و 8 مورد حمله هوایی در استان صورت گرفت، افزود: هشت شهرستان مرزی و 17 شهرستان غیر مرزی استان مورد تهاجم بمباران هوایی و موشکی دشمن قرار گرفت و در واقع 42 درصد کل حملات هوایی در استان خوزستان بود.

علیپور با بیان اینکه خوزستان 23 هزار شهید، 35 هزار جانباز، 3500 آزاده و 1500 زن شهید به کشور تقدیم کرد، تصریح کرد: استان خوزستان شاهد پیروزی عملیات‌های بزرگی همچون فتح‌المبین، ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، بیت المقدس، خیبر، بدر و کربلای 5و4 بوده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به حماسه سازی‌های مردم خرمشهر، سوسنگرد، آبادان، هویزه، بستان، شوش و دزفول و اندیمشک و اهواز اظهار کرد: عراق در پنج محور به استان خوزستان حمله کرد و در خیال خود خوزستان را بخشی از خاک خود به حساب آورد، اما همه اقوام خوزستان دست به دست هم دادند و با استقامت خود بدون اینکه شهر را خالی کنند روحیه بخش رزمندگان شدند.

سردار علیپور افزود: ملت ایران به ویژه خوزستان در مقابل تمام تجهیزات پیشرفته و به روز دشمن و هزینه‌های گزاف آن ایستاد و به صلابتی رسید که امروز استکبار جهانی قدرت تهدید ملت ایران را ندارد.

2500 برنامه فرهنگی در هفته دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه برای هفته دفاع مقدس در استان 6 کمیته در نظر گرفته شده، گفت: ستاد مرکزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با 6 کمیته نیروهای مسلح، ایثارگران، فرهنگی هنری، امور بانوان، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و کمیته پشتیبانی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه گرامیداشت هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی» در تمام شهرهای استان به صورت ویژه برگزار می‌شود، افزود: در این راستا مقرر شده 2500 برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و بصیرت‌افزایی در کل استان اجرا شود.

علیپور خاطرنشان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک، رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، دعوت از پیشکسوتان و ایثارگران برای سخنرانی و بیان خاطرات دوران دفاع مقدس در بین مردم، سخنرانی فرماندهان نظامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، تجلیل از زنان ایثارگر، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، تئا‌تر ملی مقاومت و تئا‌تر پایتخت پنجره‌ها، برگزاری شب‌های شعر و برپایی جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری نیز از جمله برنامه‌های بزرگداشت این هفته است.

وی به برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: روزهای پنجم و نهم مهرماه به مناسبت شکست حصر آبادان و حمیدیه رژه و برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان بیان کرد: توجه ویژه‌ای به آبادان و حمیدیه در هفته دفاع مقدس شده به طوری که 35 برنامه در آبادان و 21 برنامه در حمیدیه اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: به منظور معرفی بیشتر نقش آبادان در دفاع مقدس و با توجه به وجود بکر‌ترین و دست نخورده‌ترین آثار دفاع مقدس در منطقه بریم آبادان، مرکز فرهنگی آبادان امسال راه اندازی شد.

توجه ویژه به نقش زنان در دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان همچنین از توجه ویژه به نقش زنان در دفاع مقدس طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: برجسته کردن نقش زنان در دفاع مقدس از اهدافی است که دنبال می‌کنیم و بر این اساس امسال کمیته امور بانوان با مسئولیت اداره کل امور بانوان خوزستان نیز بیش از 20 برنامه با محوریت نقش زنان در دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: همچنین توجه به نقش اصناف، پزشکان، صنعت، جهادسازندگی، راه‌آهن، نفت، دانشگاه‌ها، استانداری و شهرداری به طوری که در این خصوص تفاهمنامه‌هایی منعقد شده تا برنامه‌های متنوعی برای معرفی استان و رشادت‌های ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس تدوین و اجرا شوند.

علیپور با تاکید بر ضرورت معرفی رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای دفاع مقدس، اظهار کرد: به این منظور در این هفته سالروز شهادت شهید فلاحی، فکوری، نامجوی، کلاهدوز و جهان‌آرا به صورت ویژه گرامی داشته می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد