سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز ایران

آیت الله خزعلی درگذشت 

  

آیت الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری و فعال سیاسی درگذشت.

آیت الله خزعلی درگذشت
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، آیت الله خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری، رئیس بنیاد غدیر، عضو شورای نگهبان به مدت 20 سال و از تدوین کنندگان قانون اساسی بود.
وی متولد 1304 در بروجرد بود. مهدی پسر آیت الله خزعلی در گفت‌وگو با ایسنا با تأیید خبر درگذشت پدرش، گفت: پدر ساعاتی پیش به علت بیماری به رحمت خدا رفت. فارس گزارش داده، آیت‌الله خزعلی توصیه کرده روی سنگ مزارش نوشته شود: «ابوالقاسم خزعلی دوستدار آیت‌الله خمینی».

وزیر اقتصاد دچار عارضه قلبی شد 

  

وزیر اقتصاد دچار عارضه قلبی شدوزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در نشست هیات دولت، دچار ناراحتی قلبی شده و برای مداوا راهی بیمارستان شد.   به گزارش فارس، شنیده ها حکایت از آن دارد که علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در جلسه هیات دولت با عارضه قلبی روبرو شده و به بیمارستان منتقل شد.  
اخبار رسیده حکایت از آن دارد که در حال حاضر اوضاع جسمی طیب نیا رو به بهبود است و به توصیه پزشکان معالج، نیاز به استراحت مطلق دارد.  
گفته می شود طیب نیا در جلسه هیات دولت با مشکل قلبی روبرو شده است که پس از آن با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است. منبع: فارس
صالحی: اعلام آمادگی روسیه برای ارتقای سانتریفیوژهای ایران
 علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: روسیه برای کمک به ارتقای ماشین های سانتریفیوژ کنونی در ایران جهت تولید ایزوتوپ های پایدار اعلام آمادگی کرد.   به گزارش ایرنا، رییس سازمان انرژی اتمی ایران پس از دیدار با 'سرگئی کرینکو' رئیس شرکت روس اتم روسیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دیدار با طرف روس درباره همکاری ها در یک چارچوب مشخص و محدوده برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) گفت و گو کردیم.
صالحی با بیان این که روابط ایران با روسیه بخصوص در این برهه بسیار ویژه است، تاکید کرد: روسیه به عنوان یکی از اعضای بسیار موثر 1+5 جانبداری و حمایت خوبی از موضع ایران کرد و پیشنهادهای روسیه برای رسیدن به یک نتیجه که نهایتاً عنوان 'برجام' را گرفت، بسیار سازنده بود.
وی درباره مسئولیت های روسیه در چارچوب برجام افزود: در بین گروه 1+5 تفاهم شد که روسیه در ارتباط با خرید سوخت غنی شده و دادن سوخت طبیعی به ما کمک کند و از این رو ما درباره این موضوع صحبت کردیم که چه زمانی، چگونه و با چه شیوه ای اورانیوم غنی شده را به آنها بدهیم و چگونه و با چه شیوه ای اورانیوم طبیعی بگیریم.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره تکلیف روسیه در قبال ارتقای طراحی ماشین های سانتریفیوژ موجود در کشور گفت: از دیگر تعهدات روس ها، تولید ایزوتوپ های پایدار است. آنها در این زمینه خیلی قوی و پیشتاز هستند و آمادگی خود را برای همکاری و ارتقای سانتریفیوژهای ایران به منظور تولید ایزوتوپ های پایدار اعلام کرده اند. صالحی همچنین درباره قرارداد اخیر با روس ها جهت ساخت دو واحد نیروگاه دیگر در بوشهر خاطرنشان کرد: روس ها قبول کردند تامین مالی نیروگاه ها را هم تا آنجا که ممکن است، عهده دار شوند.
وی گفت: نزدیک چهار سال است که نیروگاه بوشهر به خوبی کار می کند و به شرایطی رسیده ایم که کارشناسان ایرانی می توانند به طور کامل عهده دار مسئولیت این نیروگاه و بهره برداری از آن شوند. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که از کرینکو برای شروع ساخت نیروگاه های جدید 2 و 3 در بوشهر به منظور سفر به ایران دعوت کرده است.
                                          انتصاب اولین سفیر کرد اهل سنت
  ایرنا - صالح ادیبی به پیشنهاد وزیر خارجه و موافقت رییس جمهوری سفیر ایران در ویتنام شد. او نخستین ایرانی کرد اهل سنت است که به این سمت منصوب می شود.  به پیشنهاد محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و موافقت حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران «صالح ادیبی» به عنوان سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کشور ویتنام منصوب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه ، ادیبی دارای مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. عضویت در هیأت علمی دانشگاه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان از دیگر سوابق اجرایی ادیبی است. ادیبی نخستین سفیر کرد اهل سنت در کشورمان است که به این سمت منصوب می شود.
پیش از این حسین الوندی بهینه سفیر ایران در هانوی بود.

حمایت دوباره دموکرات های سنا از توافق هسته ای با ایران 

  

دموکرات ها از شیوه "فیلی باستر" برای حمایت از توافق هسته ای با ایران استفاده می کنند و تلاش دارند با به پایان بردن وقت قانونی سنا برای رای گیری ، جمهوریخواهان سنا را ناکام گذارند.
دموکرات های سنا برای دومین بار با رای گیری درباره کفایت مذاکرات هسته ای در سنای آمریکا مخالفت کردند و جمهوریخواهان مخالف توافق هسته ای را برای رای گیری درباره رد توافق هسته ای ناکام گذاشتند.حمایت دوباره دموکرات های سنا از توافق هسته ای با ایران

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت "هیل" در حالی که تنها یک روز به ضرب الاجل کنگره برای اعلام نظر درباره توافق هسته ای ایران بر جای مانده در رای گیری کفایت مذاکرات که روز سه شنبه (به وقت محلی آمریکا) در سنا برای بار دوم انجام شد 56 سناتور جمهوریخواه رای مثبت دادند در حالی که 42 سناتور دموکرات مثل دور گذشته با کفایت مذاکرات مخالفت کردند.
جمهوریخواهان برای رای گیری درباره رد توافق هسته ای به 60 رای موافق کفایت مذکرات نیاز دارند تا توافق هسته ای را به رای بگذارند. این بار اما 56 سناتور جمهوریخواه به کفایت مذاکرات رای دادند در حالی که در رای گیری هفته گذشته 58 سناتور به این مساله رای مثبت دادند.
سناتور های جمهوریخواه " رند پاول" و "لیندسی گراهام" که هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند این بار در رای گیری شرکت نکردند.
همزمان سناتور میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا تهدید کرد طرحی را به رای گیری می گذارد که بر اساس آن ایران ملزم می شود قبل از برداشته شدن تحریم ها دولت اسراییل را به رسمیت شناخته و شهروندان آمریکایی زندانی در ایران را آزاد کند.
مک کانل دوشنبه در اظهاراتی گفته بود:" ما آماده‌‌ایم تا توافق هسته ای را دوباره به رای بگذاریم تا اگر لازم شد دموکرات‌ها باز هم به آن رای منفی دهند." او حمایت سناتورهای دموکرات از اوباما را فراتر از حد ومرزهای مرسوم دانست و از این مساله انتقاد کرد.

او همچنین پس از رای منفی دوباره سناتورهای دموکرات به کفایت مذاکرات این اقدام آنها را به یک "پیروزی زشت" تشبیه کرد.

در سوی دیگر هری رید رهبر اقلیت دموکرات سنا پیش از رای گیری دوم درباره کفایت مذاکرات درباره توافق هسته ای با ایران اعلام کرد سناتورهای دموکرات به هیچ وجه در رای گیری های دوباره  رای و نظر اولیه خود در حمایت از توافق هسته ای با ایران را تغییرنخواهند داد.

دموکرات ها از شیوه "فیلی باستر" برای حمایت از توافق هسته ای با ایران استفاده می کنند و تلاش دارند با به پایان بردن وقت قانونی سنا برای رای گیری ، جمهوریخواهان سنا را ناکام گذارند.
طبق قانون سنا، هیچ محدودیتی برای بحث درباره طرح ها و لوایح پیش از تصویب وجود ندارد. بر این اساس فیلی باستر به شیوه ای گفته می شود که سناتورهای یک حزب تلاش می کنند برای رای گیری نشدن و سپری شدن دوره قانونی تصویب یک طرح یا لایحه با سخنرانی های طولانی و ارایه پیشنهاد های متمم و... بحث درباره یک طرح یا لایحه را به درازا بکشانند تا دوره تصویب آن منقضی شود و سنا نتواند درباره آن رای گیری کند.
نشت گاز در خانه؛ مرتضی طلایی دچار سوختگی شد و به بیمارستان رفت 
  
رییس پلیس سابق تهران بر اثر نشت گاز دچار سوختگی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان صبح امروز مرتضی طلایی نایب رییس شورای شهر تهران بر اثر نشت گاز دچار سوختگی شد.  
 وی هم اکنون در یکی از بیمارستانها تحت مراقبت است.
به گزارش عصرایران به نقل از یکی از نزدیکان سردار طلایی این سانحه در منزل وی رخ داده و میزان سوختگی 8 درصد است.
گفتنی است حال عمومی وی خوب اعلام شده اما همچنان طلایی در بیمارستان بستری است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد