سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

پیش بینی وقوع تندباد و گرد و غبار در برخی مناطق خوزستان

اهواز - ایرنا - معاون اداره کل هواشناسی خوزستان تندباد موقتی و گرد و غبار را در بعداز ظهر روز دوشنبه برای بیشتر مناطق استان پیش بینی کرد.

علیرضا غلامپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به ناپایداری همرفتی در جو در بعد از ظهر امروز، شاهد رشد ابرهای جوششی(ناپایدار)، توفان تندری و تندباد موقتی همراه با وزش باد شدید هستیم که باعث برخاستن گرد و غبار و گاهی خاک در بیشتر مناطق استان می شود.
وی افزود: با توجه به جنوبی بودن جریانات سطح زمین و انتقال رطوبت از خلیج فارس شاهد افزایش رطوبت و پدیده شرجی در نوار ساحلی، جنوبی و مرکزی استان تا اواخر هفته خواهیم بود.
غلامپور ادامه داد: بیشترین میزان رطوبت امروز صبح در آبادان 98، هندیجان 85، ماهشهر 84، شادگان 78 و اهواز 62 درصد بوده است.
معاون اداره کل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، امیدیه با 45 و ایذه با 21 درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده است.
وی پیش بینی کرد حداکثر دمای امروز اهواز به 45 درجه و فردا صبح (سه شنبه) حداقل به 29 درجه سانتی گراد برسد.
پدیده شرجی از اول مرداد ماه خوزستان را فرا گرفته و شدت و تداوم بیشتری نسبت به سال گذشته داشته است.
میزان رطوبت در برخی روزها از مرز 90 درصد نیز فراتر رفته بود.
گرد و غبار نیز در استان از اواسط هفته گذشته آغاز شد و با فعال شدن تعدادی از کانون های داخلی، در تعدادی از شهرها به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد