سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از بهبهان

واز- ایرنا- مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان گفت: 150 شی تاریخی که در جریان جابه جایی موزه بهبهان به سرقت رفته بود کشف و سارق نیز دستگیر شد.

منصور صفوت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بهبهان موزه ای ندارد و در شش سال گذشته با تعطیل شدن فرهنگسرای بهبهانیان ، اشیای آن پس از نگهداری در خانه محسنی در چند ماه گذشته به ساختمان اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بهبهان منتقل شد.
وی افزود: در این جابه جایی ها ، وسایل در کیسه هایی گذاشته شدند که به دلیل نداشتن امین اموال، کارشناس میراث به عنوان مسوول بررسی اموال و رسیدگی به وضعیت اشیای موزه گماشته شد.
صفوت گفت: در اسباب کشی و جابه جایی اموال با به کارگیری یک کارگر روزمزد این اموال از سه طبقه جابه جا شد که کیسه ای حاوی 150 شی از جمله سکه در طبقه سوم ساختمان جا ماند و توسط کارگر به سرقت رفت.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان ادامه داد: پس از مدتی متوجه مفقود شدن کیسه شدیم و با پیگیری موضوع کارگر را دستگیر و کیسه به اموال بازگردانده شد.
وی گفت: هم اکنون اموال و اشیای موزه در ساختمان اداره میراث نگهداری می شود و با تخلیه ساختمان اداره صنایع دستی گذشته و مرمت آن، این ساختمان به موزه بهبهان تبدیل خواهد شد.
موزه بهبهان پیش از این در فرهنگسرای بهبهانیان بوده است که مدیرعامل فرهنگسرا خواستار تخلیه مکان و خارج کردن موزه از فرهنگسرا شده بود.
پس از آن اشیای موزه بهبهان به خانه محسنی منتقل شد که در آن خانه به نحو نامطلوبی نگهداری می شد که برای نگهداری درست و بهتر به اداره میراث فرهنگی این شهرستان منتقل شد.
7148/6065

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد