سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رقابت‌های قهرمانی پاورلیفتینگ خوزستان در چهار رده سنی برگزار می‌شود.

فرشید ویس‌علیپور، مسوول کمیته پاورلیفتینگ هیات بدنسازی و پرورش‌اندام استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این رقابت‌ها در دو بخش با لوازم و بدون لوازم و در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان، 20 شهریورماه در اهواز برگزار می‌شود.  وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 60 ورزشکار از سراسر استان در این مسابقات شرکت کنند، افزود: نفرات برتر به مسابقات انتخابی کشور که ماه آینده برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.مسوول کمیته پاورلیفتینگ هیات بدنسازی و پروش اندام خوزستان در پایان گفت: قطعا سطح کیفی مسابقات بالا خواهد بود و ما نیز امیدواریم رقابت خوبی را از ورزشکاران استان ببینیم.

فرنگی‌کار وزن 75 کیلوگرم تیم‌ملی می‌گوید به هیچ عنوان از مقام پنجمی جهان راضی نیست و مقابل حریف دانمارکی کم کاری کرده است.

سعید عبدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد خود در مسابقات جهانی کشتی فرنگی و کسب مقام پنجمی، اظهار‌کرد: مقابل کشتی‌گیر‌ دانمارکی کم کاری کردم. می‌توانستم کشتی را ببرم و در فینال باشم تا این بلا سرم نیاید. در مسابقه با کشتی‌گیر آمریکایی نیز داوران بی انصافی کردند. من شش دقیقه این کشتی‌گیر‌ را دنبال کردم اما اخطار و پوئن و هیچ چیز دیگری ندادند و خیلی راحت کشتی را از دست من در آوردند.وی ا‌دا‌مه‌‌داد: این نتیجه‌ برایم خیلی گران تمام شد و خیلی اذیت شدم. اصلا از مقام پنجمی راضی نیستم. به دوستم هم گفتم که باید جایی بروم و با خود خلوت کنم. من نتوانستم حق خود را بگیرم و یک جاهایی هم کم‌کاری کردم. من تمام توانم را رو کردم و زورم را زدم اما نشد. از مردم ایران که دعاهای‌شان شامل حال من بود، معذرت خواهی می‌کنم و سعی می‌کنم در ر‌قا‌بت بعدی جبران کنم. 

به گزارش ایسنا، عبدولی با وجود این نتیجه، سهمیه المپیک 2016 ریو را به دست آورد.

سرمربی تیم وزنه‌برداری مناطق نفت خیز جنوب با بیان این‌که ملاک ما قهرمانی در لیگ برتر کشور نیست، گفت: ما فقط و فقط به دنبال استعدادیابی هستیم.

محمدرضا کاظمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، درخصوص شرایط این تیم پیش از آغاز لیگ برتر کشور، اظهارکرد: ما هر سال فقط از بازیکنان بومی خودمان برای حضور در لیگ برتر استفاده می‌کنیم. ما باشگاهی هستیم که باشگاه‌داری می‌کنیم نه تیم‌داری. همچنین جزو تیم‌هایی هستیم که رده‌های سنی پایه را هم پوشش می‌دهیم. طی سال‌های متمادی همیشه در اردوهای تیم‌ملی و مسابقات قهرمانی کشور، هم حامی هیات استان و هم حامی فدراسیون بوده‌ایم. نیت ما از حضور در لیگ‌های کشور، استعدادیابی، شکوفایی و حضور ورزشکاران مجموعه خودمان در مسابقات است وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور چندین ساله در لیگ برتر، آن ‌هم با ترکیبی بومی، چقدر به پیشرفت وزنه‌برداری استان کمک کرده‌اید؟ گفت: سال گذشته تیم ما در لیگ برتر کشور ششم شد ولی ما این ششمی را با جان و دل خریدیم، چرا که در همان سال ما پنج قهرمان در تیم‌ملی داشتیم و از چهار وزنه‌بردار ایران که در مسابقات جهانی جوانان لهستان شرکت کردند، دو نفر آن‌ها از ورزشکاران ما بودند. پس قاعدتا ما در حال حرکت به سمتی هستیم که بازیکنان‌مان در حال ورود به تیم‌های ملی و اردوها هستند. گستره‌ی برداشتی که ما از لیگ داریم، کمی متفاوت از تیم‌های دیگر است.سرمربی تیم وزنه‌برداری مناطق نفت خیز جنوب افزود: شاهد حضور برخی تیم‌ها در لیگ‌های کشوری هستیم که فاقد سالن تمرینی و گروه‌های پایه هستند که این یکی از مشکلات بزرگی است که در خیلی از رشته‌های ورزشی وجود دارد، در حالی که باشگاه‌ها باید به سمت استعدادیابی، شکوفایی نسل جوان و باشگاه‌داری بروند. اگر یک باشگاه قصدش فقط تیم‌داری و توجه به یک تیم باشد، قاعدتا مجبور است هزینه‌های آینده‌سازان را صرف یک تیم بزرگسالان کند. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان بومی و تیم بومی مناطق نفت خیز جنوب به سطحی رسیده است که امسال بتواند به رفتن روی سکو امیدوار باشد؟ گفت: بازیکنان ما همیشه تلاش خودشان را می‌کنند و برداشت ما از لیگ، افزایش رکوردهای ورزشکاران‌مان است. ما ورزشکاران 14 تا 16 سال را وارد مسابقات می‌کنیم و آن‌ها ضمن کسب تجربه، آینده‌سازان این رشته می‌شوند. ملاک ما قهرمانی در مسابقات لیگ نیست، ما فقط و فقط به دنبال استعدادیابی هستیم و به دنبال تبلیغات در لیگ نیستیم و شرکتی هم هستیم که نیاز به فروش برند نفت نداریم، پس قاعدتا باید به مسایل دیگر نگاه کنیم. یکی از اولویت‌های کاری ما کمک به ورزش خوزستان است. 

کاظمی‌نژاد درباره افزایش تعداد تیم‌های لیگ برتر، عنوان‌کرد: هر سال تیم‌هایی وارد لیگ و تیم‌هایی هم می‌روند. کار پسندیده‌ای است که به افرادی که پرچم کشور در دست آن‌ها است از طریق محل مسابقات لیگ، کمک شود ولی ساختار مسابقات لیگ باید به سمتی برود که در آینده اگر تیمی به یک‌باره سرمایه‌گذاری کرد، در همان سال نتواند جام پیروزی را به دست آورد و باید موقعیتی ایجاد شود که تیم‌ها به‌هم نریزند. در این راستا طرح‌های بسیاری وجود دارد و به طور مثال تیم‌ها را ملزم کنند که اگر در رده سنی بزرگسالان لیگ، شرکت می‌کنند در لیگ‌های جوانان و نوجوانان هم شرکت کنند، با این روند به وزنه‌برداری کشور کمک می‌شود. ما در مناطق نفت خیز جنوب به دنبال این هستیم که قهرمانان خانواده نفت و استان خوزستان را به کشور معرفی کنیم تا بتوانند آینده درخشانی داشته باشند. وی در پایان درباره ترکیب این تیم برای حضور در لیگ برتر، گفت: جواد نادری، ایوب موسوی، رضا دهدار، علی مکوندی، یعقوب پشوتنی، سجاد لاله‌زار، محمدرضا طیبی، علیرضا کاظمی‌نژاد، میلاد پوررشنو، حاجی‌پور، رحمان اورامه، ابوالفضل جمعه‌پور، علی چزباوی و وحید خدادادی، ترکیب تیم ما را تشکیل می‌دهند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز با رد شایعه ترک اردوی تهران از سوی بازیکنان این تیم، گفت: با تمام نفرات در حال تمرین هستیم.

سیاوش بختیاری زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در ابتدا در خصوص شایعه‌ ترک اردوی تهران از سوی بازیکنان این تیم، اظهارکرد: این موضوع صحیح نیست و ما دو سه ساعت پیش، از تمرین برگشتیم. خوشبختانه ما با تمام نفرات، صبح و عصر تمرین می‌کنیم و اردوی ما در مکانی خوش آب و هوا و در زمین تمرینی بسیار خوبی در حال پیگیری است. تیم‌مان پنج شنبه صبح به اهواز بر می‌گردد و در اهواز هم دو جلسه تمرین خواهیم داشت تا در نهایت برای دیدار روز شنبه در جام حذفی برابر کارای شیراز آماده شویم.

وی بیان‌ کرد: سال‌ها جذابیت جام حذفی به این بود که تیم‌های گمنام و تیم‌هایی که انتظار کمتری از آن‌ها می‌رفت، قهرمان جام حذفی می‌شدند و این موضوع جام حذفی را شیرین و جذاب می‌کرد و تمام تیم‌ها نیز برای حضور در جام حذفی و قهرمانی در آن مدعی بودند ولی متاسفانه چندین سال است، بنا به دلایلی جام حذفی فقط و فقط متعلق به تیم‌های بزرگ است و تیم‌های کوچک و گمنام نمی‌توانند به این جام برسند ولی ما با توجه به جوانان بسیاری که در تیم‌مان داریم و در لیگ برتر هم کمتر می‌توان به آن‌ها فرصت بازی داد و همچنین باتوجه به این‌که تمرینات‌مان را خیلی دیر شروع کردیم و بازی‌های تدارکاتی آن‌چنانی هم نداشتیم، می‌توانیم حضور در جام حذفی را به فال نیک بگیریم. 

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز ادامه‌ داد: در هر صورت در جام حذفی تلاش‌مان را می‌کنیم تا علاقه‌مندان خوزستان را خوشحال کنیم. حریف‌مان هم تاکنون انصراف از حضور در این دیدار را نداده و تیمی است که هزینه کرده است و امتیاز یک تیم دسته دومی را خریداری کرده است و چهار پنج بازیکن آن سابقه حضور در لیگ برتر را دارند. این تیم علاقه‌مند است که مقابل تیم‌های لیگ برتری خودی نشان دهد و شاید هم خطرناک باشد. ما با آگاهی کامل مقابل آن‌ها قرار می‌گیریم و حریف را آنالیز کرده‌ایم. 

وی در ادامه در خصوص اردوی این تیم در تهران، خاطرنشان‌کرد: برای آمادگی یک تیم فوتبال، اردویی 10، 12 روزه کافی نیست و طبق آن‌چه یاد گرفته‌ایم و تجربه کرده‌ایم، می‌دانیم که یک تیم حداقل باید شش هفته اردوی آماده‌سازی داشته باشد تا بتواند خود را برای حضور در مسابقات سنگینی مانند لیگ برتر آماده کند، در حالی که پیش از آغاز لیگ، ما چنین فرصتی را نداشتیم ولی تعطیلات لیگ، لطفی الهی بود و تاکنون توانسته‌ایم نهایت استفاده را از این تعطیلات داشته باشیم و توانسته‌ایم تا حدودی خودمان را به سایر تیم‌های لیگ برتری برسانیم تا بتوانیم از نظر بدنی در حد و اندازه و قواره این تیم‌ها در زمین مسابقه با آن‌ها مقابله به مثل کنیم. 

بختیاری‌زاده ادامه داد: بازیکنانم از نظر روحی – روانی بسیار عالی هستند و با دوستی و مودت فشار تمرینات را تحمل می‌کنند و با میل و رغبت در تمرینات تاکتیکی شرکت می‌کنند. خود بازیکنا‌ن‌مان هم واقف هستند که استقلال اهواز چقدر در خوزستان محبوب است و متوجه شده‌اند که بازی در لیگ برتر سخت و سنگین است و مردم چه انتظارات بالایی از آن‌ها دارند و به همین دلیل با جان و دل، خودشان را در اختیار کادرفنی قرار داده‌اند و خوشحالم که تمرینات‌مان به خوبی در حال پیش رفتن است. 

وی در خصوص جذب بازیکنان خارجی، عنوان‌ کرد: یک بازیکن لهستانی – استرالیایی و یک بازیکن پرتغالی را دیده ام که خیلی هم خوب بودند. من فیلم بازی این بازیکنان را هم دیدم و از نظر فیزیک بدنی نیز چابکی را در آن‌ها مشاهده کردم ولی آن‌ها با وجود این‌که در تهران هستند، حاضر نشدند در تمرینات تیم ما شرکت کنند و من هم به خودم این اجازه را ندادم و جرات هم نکردم که ندیده، با این بازیکنان قرارداد ببندیم، چرا که من باید جوابگوی مردم لشکرآباد، شیلنگ آباد و رفیش آباد و همچنین مدیریت باشگاه و افکار عمومی باشم. این بازیکنان حتی حاضر نشدند در تمرینات ما شرکت کنند و آن‌قدر به خودشان مطمئن هستند که می‌گویند حتما باید با ما قرارداد ببندید تا در تمرینات شرکت کنیم. در هر صورت نتوانستیم آن‌ها را جذب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز بیان ‌کرد: قرار است امروز دو بازیکن برزیلی که هر دو مهاجم هم هستند بیایند تا من آن‌ها را ببینم و باید در تمرینات شرکت کنند و اگر می‌خواهند حضور پیدا نکنند، نیایند بهتر است. ما فقط با این شرط بازیکن خارجی را می‌پذیریم که در تمرینات ما شرکت کند.

وی همچنین در خصوص پرداخت مطالبات بازیکنان این تیم، گفت: طی جلسه شب گذشته با آقای ملکی قرار شد، همین امروز به هر کدام از بازیکنان چک مربوط به 20 درصد مطالباتشان داده شود تا طی چهار پنج روز آینده چک نقد شود. تمام کمبود تیم من تزریق همین 20 درصد است و با تحقق آن، تیم من دیگر هیچ مشکلی نخواهد داشت. 

بختیاری‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا تیم پس از بازی در جام حذفی مجددا به اردوی تهران برمی‌گردد؟ عنوان کرد: آقای ملکی خیلی علاقه‌مند است که ما با 14، 15 بازیکن برای دیدار جام حذفی به اهواز بیاییم و سپس مجددا به اردوی تهران برگردیم ولی با توجه به این‌که برنده این بازی ممکن است تیم ما باشد و باید 27 شهریورماه با برنده دیدار سپاهان و سفیر قزوین بازی کنیم و این احتمال هم وجود دارد که ما در این مرحله میزبان باشیم، نظر من این است که در اهواز بمانیم و در شرایط آب و هوایی این‌جا تمرین کنیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد