سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

اعتراض جلوی ساختمان کنگره، بخاطر معامله وحشتناک با ایران!
 
پیشتاز رقابت‌های درون‌حزبی نامزدهای جمهوری‌خواه می‌گوید چهارشنبه به واشنگتن می‌رود تا اعتراض خود به توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کند.
اعتراض جلوی ساختمان کنگره، بخاطر معامله وحشتناک با ایران!
به گزارش جهان به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» نامزد پیشروی جمهوری‌خواهان روز یکشنبه اعلام کرد که در تجمعی که قرار است این هفته در برابر کنگره و علیه توافق هسته‌ای با ایران انجام شود، شرکت می‌کند.
وی در توئیتر نوشت: «چهارشنبه ساعت ۱ عصر جلوی ساختمان کنگره در واشنگتن حاضر می‌شوم تا به معامله وحشتناک و نامناسبی که دارد با ایران انجام می‌شود، اعتراض کنم.»
ترامپ که به اتخاذ مواضع جنجالی معروف است و با همین موضع‌گیری‌ها با فاصله از دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات سال ۲۰۱۶ پیشی گرفته، مانند دیگر هم‌حزبی‌هایش با توافق هسته‌ای با ایران اعلام مخالفت کرده و وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات، این توافق را «بازنویسی» کند.
او که اخیرا در مصاحبه‌ای که مایه تمسخرش شد، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نشناخت و نتوانست حزب‌الله و حماس را از یکدیگر تشخیص دهد، هفته گذشته به انتقاد شدید از مذاکره‌کنندگان آمریکایی پرداخت و گفت اگر «یک بچه» به وین اعزام شده بود، می‌توانست به توافق بهتری با ایران دست یابد.

رحیم صفوی: داعش 100 هزار نفر نیرو دارد 

  

در بین ‌آن‌ها حداقل 5 هزار چچنی وجود دارد که حقوقی معادل 2 هزار دلار در ماه دریافت می‌کنند.رحیم صفوی: داعش 100 هزار نفر نیرو داردمشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا درباره تعداد اعضای داعش گفت: داعش صد هزار نفر نیرو دارد.  
به گزارش عصرایران به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر پاسدار "دکتر یحیی رحیم صفوی" دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح  درباره تعداد تروریست‌های داعش و نحوه بروز آنها در منطقه غرب آسیا اظهار داشت: آمریکا عامل ایجاد داعش در منطقه غرب آسیاست. 
 وی ادامه داد: تعداد اعضای داعش قریب به 100 هزار نفر است که در بین ‌آن‌ها حداقل 5 هزار چچنی وجود دارد که حقوقی معادل 2 هزار دلار در ماه دریافت می‌کنند. 
 گروه مسلح "دولت اسلامی" معروف به داعش هم اکنون نیمی از خاک سوریه و یک سوم خاک عراق را در دست دارد.
شاخه های داعش بخش هایی از خاک صحرای سینای مصر و لیبی را نیز در کنترل خود دارد.
داعش ضمن تحمیل قوانین سختگیرانه، شمار زیادی از انسان ها را اعدام و شکنجه کرده اند.

چند هفته ای از زمان اعلام پیوستن ترکیه به ائتلاف بین المللی ضد داعش می گذرد، اما همانطور که انتظار می رفت، این کشور هیچ اقدام عملی و جدی برای مقابله با این گروه تروریستی انجام نداده است. در عوض، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور در جدیدترین موضع گیری خود، اتهاماتی را علیه ایران، روسیه و اتحادیه اروپا مطرح کرده و آن ها را مسئول بحران سوریه دانسته است.

کد خبر: ۵۲۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ - 07 September 2015
هدف اردوغان از اتهام‌زنی به ایران چیست؟چند هفته ای از زمان اعلام پیوستن ترکیه به ائتلاف بین المللی ضد داعش می گذرد، اما همانطور که انتظار می رفت، این کشور هیچ اقدام عملی و جدی برای مقابله با این گروه تروریستی انجام نداده است. در عوض، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور در جدیدترین موضع گیری خود، اتهاماتی را علیه ایران، روسیه و اتحادیه اروپا مطرح کرده و آن ها را مسئول بحران سوریه دانسته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مدعی شده ایران و روسیه به دلیل حمایت خود از دولت بشار اسد در سوریه، مسئول بحران پناهجویان هستند که این روزها گریبان کشورهای اروپایی را گرفته است. 

وی با طرح این ادعا که ایران و روسیه هیچ گاه به دنبال میانجی گری برای حل بحران سوریه نبوده اند، اظهار داشته این دو کشور همواره از دولت اسد حمایت کرده و هرگز به این موضوع که چطور باید این رهبر «ظالم» از قدرت کنار زده شود، فکر نکرده اند. 

اردوغان در ادامه ادعاهای خود اظهار داشته: «ایران و روسیه باید اقداماتی را انجام دهند. این دو کشور، حامی دولت سوریه هستند. من این موضوع را علناً بیان می کنم، زیرا پیش از این درباره آن با این دو کشور صحبت کرده ام. اکنون چاره ای جز گفتن این موضوع ندارم، زیرا ناراحت هستم. ایران و روسیه پول و تسلیحات در اختیار بشار اسد قرار می دهند و از حکومت سوریه حمایت می کنند. همه تلاش آن ها معطوف به از میان برداشتن مخالفان سوری است». 

هدف اردوغان از اتهام‌زنی به ایران چیست؟

وی همچنین مدعی شده گروه تروریستی داعش در هماهنگی با دولت سوریه عمل می کند و در حال حاضر، دولت اسد بزرگترین حامی این گروه است. بر این اساس، کشورهایی که از دولت اسد حمایت می کنند مسئول بروز فجایع کنونی هستند. 

گفتنی است رئیس جمهور ترکیه، کشورهای اروپایی را نیز از اتهام زنی های خود بی نصیب نگذاشته و گفته اتحادیه اروپا با وجود قرار دادن نام حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در فهرست گروه های تروریستی، همیشه با این گروه مدارا کرده و اقدامی علیه آن انجام نداده است. به گفته وی، کشورهای غربی ترکیه را در مبارزه با تروریسم تنها گذاشته اند.

اما این اظهارات در حالی از سوی رئیس جمهور ترکیه مطرح می شود که اکنون دیگر تقریباً تمامی ناظران بر این نکته اتفاق نظر دارند که یکی از عوامل اصلی رشد داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه و دیگر مناطق خاورمیانه، سیاست های دولت آنکارا بوده است. طی چهار سال که از آغاز بحران سوریه می گذرد، گزارش های متقن متعددی درباره حمایت های ترکیه از تروریست ها، از حمایت های پشتیبانی و کمک تسلیحاتی گرفته تا دادن اجازه عبور از خاک این کشور برای رفت و آمد به سوریه منتشر شده است. 

از سوی دیگر، اردوغان به این موضوع اشاره نکرده که از زمان اعلام پیوستن کشورش به ائتلاف بین المللی ضد داعش، هیچ اقدام عملی از سوی ترکیه علیه این گروه تروریستی انجام نگرفته و دولتمردان آنکارا صرفاً از این موضوع به عنوان پوششی برای حمله به پ.ک.ک از یک سو و حمایت هرچه بیشتر از گروه های شورشی و تروریستی در سوریه استفاده کرده اند.

نکته جالب تر اینجاست که اردوغان در حالی مدعی شده ایران و روسیه خواستار میانجی گری در بحران سوریه نیستند که تاکنون تنها طرح های عملی، مشخص و مدون برای پایان دادن به بحران در سوریه از سوی این دو کشور ارائه شده و در مقابل، ترکیه تاکنون جز پافشاری بر ضرورت ساقط کردن بشار اسد، هیچ گونه پیشنهادی درباره سوریه ارائه نکرده است. 

به این ترتیب، موضع گیری جدید اردوغان را باید صرفاً تلاشی در راستای فرافکنی و فرار به جلو در نظر گرفت و اشاره کرد در شرایطی که این روزها بحران پناهجویان به یکی از اصلی ترین چالش های پیش روی اتحادیه اروپا تبدیل شده، وی سعی دارد با متوجه کردن انگشت اتهام به سوی ایران و روسیه، از جریان یافتن سیل انتقادات به سیاست های نابخردانه دولت خود که مسبب فجایع بسیاری در سوریه شده، جلوگیری کند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد