سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی استان

بانوی خوزستانی به اردوی تیم‌ملی والیبال نشسته فراخوانده شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، معصومه شجرات از استان خوزستان به این اردوی آمادگی دعوت شده است.اردوی تیم‌ملی والیبال نشسته از 24 شهریورماه به مدت هفت روز در تهران برگزار خواهد شد.شجرات در اردوی قبلی تیم‌ملی نیز حضور داشته است.

تکواندوکاران خوزستانی در مسابقات هان‌مادانگ استان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

داوود رسولی، مسوول کمیته هان‌مادانگ هیات تکواندو استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این رقابت‌ها 19 شهریورماه در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به میزبانی اهواز برگزار می‌شود. وی ادامه داد: پیکارهای قهرمانی هان‌مادانگ خوزستان با شرکت 180 تا 200 تکواندوکار در ماده‌های قدرتی، سرعتی، رکوردی و پومسه انجام خواهد شد. مسوول کمیته هان‌مادانگ هیات تکواندو خوزستان با بیان این‌که تا پایان سال چهار مرحله مسابقه هان‌مادانگ برگزار خواهیم کرد، گفت: قهرمان‌های هر چهار دوره را مشخص و به اردوی تیم استان دعوت می‌کنیم تا تیم استان نیز برای شرکت در مسابقات کشوری آماده شود.

رقابت‌های قهرمانی کیک‌بوکسینگ WKF خوزستان جام "سردار شهید علی هاشمی" برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، رزمی‌کاران استان بیستم شهریورماه در اهواز در این پیکارها با یکدیگر رقابت می‌کنند. این پیکارها در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود و نفرات برتر آن به رقابت‌های کشوری که 14 تا 16 مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد. رزمی‌کاران شهرستان‌های اهواز، کارون، سوسنگرد، شادگان، آبادان، ماهشهر، باوی و شوش از جمله ورزشکارانی هستند که در مسابقات قهرمانی استان شرکت می‌کنند.

سرمربی تیم هندبال هلدنیگ خلیجفارس بهبهان در آستانه بازی تیمش مقابل پاس همدان در فصل جدید رقابت‎های دسته برتر کشور، آمادگی بدنی تیم را پایین دانست و گفت: در این فصل هدفمان فقط ماندن در لیگ است.

غلامعباس اسماعیلی در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص آمادگی تیمش در آستانه نخستین بازی فصل جدید لیگ برتر هندبال کشور، اظهار کرد: از آن جایی که این تیم تنها 10 روز است که شکل گرفته است آمادگی بسیار کمی داریم.

وی با بیان این‌که در تشکیل این تیم از بازیکنان بومی استفاده شده است، ادامه داد: هنوز وضعیت مالی تیم نیز کاملا روشن نیست ولی آقای شریعتی، نماینده بهبهان در مجلس لطف کرده است و با شرکت هلدنیگ خلیج‌فارس صحبتی انجام داده و این شرکت قرار شده اسپانسری تیم را عهدهدار شود.

سرمربی تیم هندبال هلدنیگ خلیج‌فارس بهبهان افزود: با این شرایط طبیعی است که ما مقداری دست به عصا حرکت کنیم چرا که تا زمانی که وضعیت مالی تیم به طور کامل مشخص نشده است، امکان آوردن بازیکن از بیرون را نداریم و بیشتر سعی کردهایم از بازیکنان خود بهبهان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: با تمام اینها فعلا قصدمان این است که لیگ را با همین بازیکنان آغاز کنیم و به مرور شرایط را بسنجیم تا در ادامه و در تعطیلی دو سه ماهه لیگ چنانچه کمبودی در بازیکن حس کردیم، آن را برطرف نماییم و تیم را کاملا آماده کنیم.

اسماعیلی‌ عنوان کرد: بیشتر بازیکنان ما بومی هستند که سال گذشته و سالیان قبل به صورت پراکنده در تیمهای مختلف لیگ برتری بازی میکردند و ما اینها را امسال در تیم خود جمع کردهایم که از این حیث می‌توان گفت تیم به لحاظ تجربه بازی در لیگ برتر مشکلی ندارد چرا که بیشتر بازیکنان پیش از این در لیگ بازی کردهاند؛ با این حال، تیم به لحاظ آمادگی بدنی هنوز مشکل دارد و باید کمی به آن زمان دادوی اظهار کرد: در یک هفته اخیر تمرینات تیم به صورت مداوم در جریان بوده است و ان‌شاءالله امشب (دوشنبه) نیز عازم همدان خواهیم شد تا ساعت 17 بعدازظهر روز چهارشنبه اولین بازی‌مان را مقابل پاس این شهر برگزار کنیم.

سرمربی تیم هلدنیگ خلیجفارس بهبهان در پاسخ به این سوال که آیا این تیم میتواند در لیگ حرفی برای گفتن داشته باشد؟ گفت: سپاهان اصفهان، نفتوگاز گچساران و مس کرمان تیمهایی هستند که سالهای گذشته نیز همواره در لیگ برتر بوده‌اند ولی ما و پاس همدان دو تیم تازه‌وارد هستیم و شرایط پاس نیز دقیقا مثل ما است؛ به همین دلیل نمی‌توانیم در حال حاضر پیشبینی و ارزیابی دقیقی از نتایج داشته باشم.

وی افزود: ان‌شاءالله بعد از گذشت دو سه دور از مسابقات، یکسری موارد دست‌مان میآید که بر اساس آنها قطعا می‌توانیم ارزیابی دقیق‌تری از تیم، کمبودها و نیازها داشته باشیم. هدفمان برای این فصل فقط ماندن در لیگ برتر است و انتظار غیرمنطقی از تیم نداریم

جودوکاران خوزستانی در هفته دوم پنجمین دوره لیگ نوجوانان کشور (آینده‌سازان المپیک) به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این پیکارها از هفته دوم لیگ، بیستم شهریورماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود.این مسابقات در دو گروه A و B برگزار می‌شود که تیم هیات جودو خوزستان در گروه A با حریفان خود دیدار می‌کند.

خوزستان در گروه A با تیم‌های شهید بیرآینده، شهدای داورزن، بسیج بازار بین‌الملل مشهد و بسیج گیلان به رقابت می‌پردازد.

لیگ جودو نوجوانان کشور قرار است طی پنج هفته برگزار شود.

رییس هیات بسکتبال خوزستان به تشریح برنامه​های این هیات پرداخت و گفت: هدف‌گذاری ما توسعه و اعتلای این رشته در استان است.

شهرام پرنیاک در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: چشم​انداز بسکتبال استان را در چهار بخش، اهداف عمومی توسعه بسکتبال، اهداف مربوط به توسعه بخش قهرمانی، اهداف مربوط به توسعه بخش آموزش و اهداف مربوط به توسعه بخش استعدادیابی، سازماندهی کرده​ایم.

وی بیان‌کرد: در بخش اول اهداف​مان، تلاش ما توسعه بسکتبال استان است که در این زمینه می​خواهیم برگزاری جشنواره​های بسکتبال استان را از رده سنی مینی تا بزرگسال با مشارکت عمومی مردم و خانواده​ها افزایش دهیم و همچنین در این راستا، مسابقات مهارت​های فردی را نیز توسعه ببخشیم. همچنین دیگر هدف ما افزایش تعداد زمین​های بسکتبال در پارک​ها و اماکن عمومی است؛ یکسری زمین در استان موجود است که شهرداری تحت عنوان زمین بسکتبال آماده کرده است ولی این زمین‌ها استاندارد نیستند و تلاش ما این است که در راستای استاندارسازی این زمین​ها اقداماتی داشته باشیم.

رییس هیات بسکتبال خوزستان درباره دومین هدف این هیات، گفت: اولین فعالیتی که در تحقق این هدف مدنظرمان است، ساماندهی فعالیت​های مدیریتی، اداری، مالی و اجرایی در سطح هیات استان و شهرستان​ها است. هدف بعدی​مان نیز تقویت تیم​های استان در لیگ​های مختلف کشوری در بخش آقایان و بانوان، پشتیبانی و تقویت مادی و معنوی تیم​های استان در رده​های سنی مختلف آقایان و بانوان برای شرکت در مسابقات مختلف کشوری و همچنین راه​اندازی لیگ​های استانی در رده​های سنی مختلف آقایان و بانوان است.

وی افزود: قصد داریم که اگر سالن 22 بهمن ورزشگاه تختی اهواز به هیات بسکتبال استان اختصاص پیدا کرد، اولین مرکز علمی کاربردی بسکتبال یا همان آکادمی بسکتبال را در آینده افتتاح کنیم. همچنین در راستای رسیدن به دومین هدف‌مان، سازماندهی برنامه​های فرهنگی، ورزشی و قهرمانی پیشکسوتان مدنظرمان است.

پرنیاک درباره سومین هدف این هیات، خاطرنشان‌کرد: در راستای اهداف مربوط به توسعه بخش آموزش، چند آیتم را در نظر گرفته​ایم و تلاش ما این است که سطح علمی و دانش فنی مربیان و داوران استان را در هر دو بخش آقایان و بانوان با برگزاری کارگاه​ها و سمینارهای آموزشی، افزایش دهیم. همچنین قصد داریم با همکاری باشگاه‌ها طی برنامه زمان‌بندی شده در شهرستان​های مختلف، از تجارب یک مربی خارجی تخصصی در رده‌های سنی پایه بهره​مند شویم.

وی بیان‌ کرد: تلاش​ ما این است که در راستای تحقق اهداف آموزشی​مان، نیروهای بومی و متخصص در زمینه مربیگری را به کلینیک‌های پیشرفته داخلی و خارجی که بهره​وری لازم را داشته باشند، اعزام کنیم. همچنین در راستای تحقق اهداف آموزشی، حمایت مالی و معنوی از تحقیقات پژوهشی در امر توسعه بسکتبال، مدنظرمان است.

رییس هیات بسکتبال خوزستان درباره برنامه​های این هیات در راستای رسیدن به اهداف مربوط به بخش استعدادیابی، گفت: تمام تلاش ما فعال کردن کمیته‌های استعدادیابی هیات استان و شهرستان​ها است. برنامه دیگر ما یکسان‌سازی روش آموزش بسکتبال پایه در بین مربیان جوان است. سعی ما این است که با کمک و همکاری کمیته آموزش هیات، طرحی را داشته باشیم تا روش آموزش یکسان​سازی برای مربیان جوان استان در نظر گرفته شود. همچنین راه​اندازی کارگاه​ها و کانون​های تخصصی در سطح استان با توجه به ظرفیتی که در مناطق مختلف استان وجود دارد، مدنظر است تا هر قطبی از استان یک پایگاه داشته باشد تا بازیکنان مستعد بتوانند به آن‌جا مراجعه کنند و این پایگاه​ها، در واقع مکان شناسایی استعدادها باشد.

وی در ادامه گفت: در بخش آموزشی​مان به دنبال انعقاد تفاهم​نامه همکاری با معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان به منظور توسعه استعدادیابی در بخش دختران و پسران در سطح مدارس هستیم.

پرنیاک خاطرنشان‌کرد: بازدید از هیات​های شهرستانی نیز مدنظرمان است و قصد داریم با برنامه​های ارزشیابی‌ای که داریم، هر ساله هیات​های برتر شهرستانی را بر اساس میزان فعالیت​شان مشخص کنیم تا اگر قرار است اعتباری اختصاص داده شود، به آن هیات​ها باشد و سایر هیات​ها نیز در زمینه بیشتر کردن فعالیت‌های​شان، تلاش کنند.

وی عنوان کرد: فعال کردن وب​سایت هیات بسکتبال استان و هیات​های شهرستانی نیز مدنظرمان است و باید منبعی برای اطلاع​رسانی داشته باشیم. این وب‌سایت در آینده نزدیک فعال خواهد شد.

رییس هیات بسکتبال خوزستان در خصوص بیشتر شدن همدلی در بسکتبال استان، گفت: بسکتبال تنها متعلق به من نیست، بلکه متعلق به همه است و درب هیات بسکتبال استان به روی همه باز است و همه می​توانند در آن حضور پیدا کنند و نظرات و انتقادات خود را بیان کنند. ما هم این نظرات را به کمیته​های مختلف هیات در جهت توسعه و پیشرفت بسکتبال استان منعکس می​کنیم. ما برنامه​هایی را هم برای پیشکسوتان استان داریم و امیدوارم همه، ما را در امر توسعه و اعتلای بسکتبال استان یاری دهند تا به حد ایده‌آل برسیم.

وی افزود: باشگاه​های استان در حال انجام فعالیت​های‌شان هستند و هدف نیز باید متمرکز باشد و در بخش پایه باید تلاش بیشتری صورت بگیرد. به هر حال علاقه‌مندان به بسکتبال می​توانند کمک کنند. من هم فقط دوست دارم مرزی بین نقد منصفانه و تخریب و تضعیف باشد. درب هیات بسکتبال استان برای نقد منصفانه و ارائه پیشنهادات و نه برای تخریب و تضعیف، باز است.

پرنیاک خاطرنشان‌کرد: هیات رییسه هیات بسکتبال استان نیز مشخص شده است و اکنون هم در حال رایزنی و انتخاب کمیته​های مختلف هیات هستیم و باید برنامه​های یکساله هیات را مشخص کنیم. همچنین درصدد هستیم یک بانک اطلاعاتی از بازیکنان، مربیان و داوران استان با سابقه ورزشی​شان، راه​اندازی کنیم. در مجموع هدف هیات توسعه و اعتلای بسکتبال خوزستان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد