سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

مربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان می‌گوید از سال گذشته فقط سه چهار بازیکن در تیم‌مان باقی مانده است که هماهنگی آن‌ها نیز زمان‌بر است.

حبیب خدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص شکست نفت مسجدسلیمان برابر پیکان با حساب یک بر صفر در لیگ دسته یک کشور، اظهار کرد: تیم ما خوب بازی می‌کند ولی خوب نتیجه نمی‌گیرد. دیروز ما بهترین بازی‌مان را به نمایش گذاشتیم ولی روی یک اتفاق گل دریافت کردیم. حملات ما به گل تبدیل نشد که اوجش هم ضربه پنالتی‌ای بود که در دقیقه 80 از دست دادیم. با آن شرایط خوبی که داشتیم، می‌توانستیم پیروز بازی باشیم یا حداقل به تساوی برسیم اما شانس با ما یار نبود. 

وی تاکید کرد: حریف یک موقعیت باد آورده داشت و تیم ما حداقل سه چهار تک به تک را هدر داد ولی به هر حال تیم حریف با تجربه‌تر بود و حرفه‌ای‌گری کرد. توپ‌هایی که ما می‌توانستیم به گل تبدیل کنیم اصلا با تیم حریف قابل مقایسه نبود. بازیکنان ما کمی احساسی بازی کردند و احساسات بر مسایل تاکتیکی غالب شد. 

مربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در پاسخ به این سوال که دلیل عدم کسب نتایج مطلوب تیم‌تان چیست؟ عنوان کرد: تیم را دیر تحویل گرفتیم و تغییرات بسیار زیادی هم داشتیم. از تیم سال گذشته تنها سه چهار بازیکن برای تیم‌مان باقی مانده است و به هر حال هماهنگی تیم زمان‌بر است. برای کسب نتیجه کمی به شانس هم نیاز داریم ولی برای کسب نتیجه بهتر نیز باید روز به روز بهتر شویم.

وی در خصوص عدم گلزنی مهاجم‌مان این تیم، گفت: ما با فقر مهاجم مواجه هستیم و با آن هزینه‌ای که نفت برای جذب بازیکن پرداخت می‌کند، نمی‌توان مهاجم سطح بالایی را جذب کرد که کارایی لازم را داشته باشد. بازیکنان تیم ما تلفیقی از جوان‌ها هستند که نیاز است بیشتر روی آن‌ها کار کنیم.خدریان در خصوص دیدار هفته آینده نفت مسجدسلیمان مقابل پاس همدان، بیان کرد: تیم ما احتیاج دارد که شخصیت و جایگاه مناسبی را پیدا کند. به دنبال این هستیم که یک برد به دست بیاوریم تا تیم‌مان شخصیت پیدا کند و سیستم کارمان بهتر شود. هیچ کسی از این نتیجه راضی نیست و ما به دنبال کسب نتیجه مطلوب هستیم. سخت است اما نشدنی هم نیست و امیدواریم که به نتیجه‌ خوبی دست پیدا کنیم.

در پایان جشنواره ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی - محلی کشور، خوزستان به مقام قهرمانی رسید. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این جشنواره از 12 شهریورماه با شرکت 120 ورزشکار در دو بخش بانوان و آقایان با شرکت هشت استان کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس، خوزستان و بوشهر به میزبانی استان فارس برگزار شد. این جشنواره در بخش‌های کشتی، سوارکاری، تیراندازی، مچ‌اندازی و الختر برگزار شد که از خوزستان در بخش تیراندازی آقایان، سلیمان اسمی در جایگاه دوم، در بخش ‏تیراندازی بانوان اعظم بهرامی در مکان سوم، در بخش مچ‌اندازی بانوان نیز معصومه طهماسبی در مکان اول و در بخش الختر تیم سه نفره حسن رحیمی، حسین مرادی و کیان کریمی در جایگاه اول قرار گرفتند. همچنین در پایان بخش تیمی این مسابقات، خوزستان به مقام قهرمانی دست پیدا کرد، فارس جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و کهگیلویه و بویراحمد در مکان سوم ایستاد.

ملی‌پوش خوزستانی تیراندازی با کمان معلولان گفت: با وجود رقبای سرسخت در مسابقات جهانی، موفق شدم با کسب مدال برنز، حضور خود را برای اولین بار در پارالمپیک قطعی کنم.

غلامرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: مسابقات جهانی آلمان که کسب سهمیه پارالمپیک ریو نیز بود، به دلیل حضور همه کشورها، یکی از بزرگترین و سخت‌‌ترین مسابقات جهانی بود. وی سطح مسابقات و رقبای خود را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: تیراندازان آمریکا، روسیه و چین از حریفان قدر من در این رقابت‌ها بودند. در مرحله اول با کسب رکورد مورد نظر فیفا، سهمیه پارالمپیک به دست می‌آید و تعداد تیرهای به هدف زده باید بالا باشد که امتیاز من در مجموع 324 و 313 بود.

ملی‌پوش ریکرو در خصوص برنامه‌ریزی‌اش برای حضور در پارالمپیک ریو، گفت: بعد از استراحت، دوباره با برنامه شروع به تمرین خواهم کرد. شرایط تمرین در فدراسیون نیز خوب است و مربی جدید اوکراینی‌مان نیز رضایت خود را ابراز کرده است.

وی با بیان این‌که گله و ناراحتی‌ای از کسی ندارد، تصریح کرد: مسوولان دزفول هر چه در توان داشته‌اند انجام داده‌اند. شرایط تمرین در دزفول مساعد نیست و به عنوان تنها ملی‌پوش ریکرو ایران برای افتخارآفرینی دیگر نیاز به آرامش فکری و مکان و شرایط مناسب برای تمرین دارم.

رحیمی در ادامه به تفاوت تیراندازی با کمان با رشته‌های دیگر اشاره کرد و گفت: در این رشته فرد باید از تمرکز و آرامش بالایی برخوردار باشد و برخلاف دیگر رشته‌ها که بر اساس وزن، سن و ... تقسیم‌بندی صورت می‌گیرد، این رشته به این شکل نیست که این ویژگی تیراندازی با کمان، آن را رشته سخت و پر رقیبی کرده است. در مسابقات این رشته، فقط سه نفر در میان تعداد زیادی شرکت‌کننده می‌توانند صاحب مدال شوند.

وی افزود: همه کشورهای جهان فقط برای به دست آوردن سه مدال طلا، نقره و برنز با یگدیگر به رقابت می‌پردازند، این در حالی است که عنوان سوم آن‌ها نیز مشترک نیست. در هر صورت من دوست دارم که در پارالمپیک ریو بتوانم پرچم کشورم را از سایر کشورها بالاتر ببرم.

دور رفت مسابقات گروه یک لیگ دسته اول تنیس‌روی‌میز باشگاه‌های کشور با قهرمانی مناطق نفت خیز جنوب به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این مسابقات 10 و 11 شهریورماه با حضور هشت تیم به میزبانی ماهشهر برگزار شد.در پایان مسابقات گروه یک این رقابت‌ها پس از انجام 28 بازی، مناطق نفت خیز جنوب به قهرمانی رسید، پالایش نفت آبادان دوم شد و تاید واتر بندرعباس در جایگاه سوم قرار گرفت.

هیات فارس، هیات رامهرمز الف، هیات رامهرمز ب، هیات پتروشیمی بندرامام و هیات بوشهر به ترتیب در رده‌های چهارم تا هشتم قرار گرفتند.

تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات به صورت دوره‌ای با یکدیگر به رقابت پرداختند.

از سوی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، هیات خوزستان در ارزیابی عملکرد سال 93 هیات‌های کشوری، عنوان نخست را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، هیات استان برای پنجمین سال متوالی توانست جایگاه اول را به دست آورد. در این ارزیابی عملکرد، شاخصه‌هایی از جمله حضور در مسابقات، برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی، فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی و کسب عناوین قهرمانی، مدنظر بوده است.  هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان با کسب 770 امتیاز به این عنوان دست پیدا کرد.

مربی سابق تیم‌ملی کشتی فرنگی گفت: برای جلوگیری از ناداوری‌هایی که در حق ایران می‌شود باید نیرو و مسوول کافی در فدراسیون جهانی داشته باشیم تا بتوانند از حق ایران دفاع کنند.

لقمان رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: بیشتر کسانی که به تیم‌ملی دعوت شده‌اند توانایی بالایی دارند و من با بیشتر آن‌ها به عنوان مربی کار کرده‌ام و کشتی‌گیران حال حاضر تیم‌ملی دارای وضعیت خوبی هستند.

وی خاطرنشان‌کرد: همه اعضای تیم دارای سابقه جهانی هستند و از حمید سوریان با تجربه که در وزن 59 کیلوگرم حضور دارد تا یوسف قادریان، جوانترین عضو تیم؛ همگی شرایط خوبی دارند. فاکتور موفقیت اعضای تیم، وضعیت روحی مربیان و کشتی‌گیران و شرایط مسابقات است.

این مربی خوزستانی در ادامه با بیان این‌که کشتی فرنگی و کشتی آزاد بسیار متفاوت از یکدیگر هستند و در ایران کشتی فرنگی از نظر کمی قوی‌تر از آزاد است، گفت: کشتی‌گیران در همه اوزان دارای مدال هستند اما کسب مدال در مسابقات پیش رو که در لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود، در همه اوزان سخت خواهد بود.

وی شانس مدال‌آوری ملی‌پوشان ایران را در همه اوزان بالا دانست و افزود: در وزن 59 کیلوگرم حمید سوریان شانس اول مدال است. در وزن 66 کیلوگرم مهدی زیدوند، جوان خوزستانی قرار دارد که در مسابقات آبادان عالی درخشید و همچنین موفق به شکست امید نوروزی، قهرمان المپیک نیز شده است.

رضایی اضافه کرد: در وزن 71 کیلوگرم افشین بیابانگرد قرار دارد که سال گذشته مدال جهانی را کسب کرد. در وزن 75 کیلوگرم که یکی از اوزان سخت است، سعید عبدولی کشتی‌گیر خوزستانی و جنگجوی جسور است که اگرچه در حق او ناداوری‌هایی شد اما بسیار خوش درخشیده است.

وی ادامه داد: در وزن 80 کیلوگرم یوسف قادریان که در مسابقات جهانی مدال نقره کسب کرد، از شانس بالایی برخوردار است. همچنین در وزن 85 کیلوگرم حبیب اخلاقی، کشتی‌گیر بااخلاق خوزستانی قرار دارد که برنز جهان و طلای آسیا را به دست آورده است.

مربی سابق تیم‌ملی کشتی فرنگی افزود: در وزن 98 کیلوگرم قاسم رضایی، قهرمان المپیک و در وزن 130 کیلوگرم مهدی علیاری، جانشین بشیر باباجان‌زاده حضور دارند که علیاری مدال سنگین وزن جهان را به دست آورده است.

وی در پاسخ به این سوال که رقبای اصلی ایران در مسابقات آمریکا چه کشورهایی هستند؟ گفت: کشتی ورزش تک ستاره‌ها است؛ همه تیم‌ها در حداقل یک وزن خود دارای یک ستاره قدر هستند. روسیه، مجارستان، تیم‌های اروپایی و تیم آذربایجان که سرمربی آن  ها ایرانی است، تیم‌های قدری هستند. همچنین در سبک وزن کشتی‌گیران کره، مجارستان و روسیه، رقبای قدری برای حمید سوریان محسوب می‌شوند.

رضایی خاطرنشان‌کرد: برای بالا بردن شانس قهرمانی تیم‌ملی کشورمان، شرایط مسابقات و موضوع داوری بسیار مهم است. ایران با وجود قدرت عظیم خود در کشتی، دارای نیرو و مسوول کافی برای جلوگیری از ناداوری‌ها نیست و قدرت لابی‌گری روس‌ها و اعمال نفوذ آن‌ها و نبود کرسی برای ایران در فدراسیون جهانی، عامل این ناداوری‌ها است.

وی در ادامه از سختی کار مربیان در شهرستان‌ها و کم‌توجهی مسوولان گله کرد و گفت: متاسفانه مربیان باسابقه و با تجربه کنار گذاشته می‌شوند و به جای آن‌ها مربیان کم‌تجربه همراه کشتی‌گیران با تجربه راهی مسابقات می‌شوند.

این مربی خوزستانی بیان کرد: فدراسیون باید به مربیان سازنده توجه کند وگرنه دیگر سوریان‌ها به وجود نمی‌آیند و جوانی و بی‌تجربگی مربیان، حرف‌شنوی کشتی‌گیران از آن‌ها را کم خواهد کرد. به نظرم فرایند پیش گرفته شده ایراد دارد و در این فرایند زحمات بی‌چشم‌داشت مربیان نادیده گرفته می‌شود.  وی در پایان با گله‌مندی از بی‌توجهی مسوولان و کمرنگ بودن حضور آن‌ها در مراسم استقبال از پوریا دادمرز، قهرمان ایذه‌ای نوجوانان جهان، گفت: ایذه با این‌که شهرستان کوچکی است اما دارای نزدیک به 10 مدال جهانی است و نیاز به توجه بیشتری دارد.

هفته پایانی لیگ خردسالان خوزستان با قهرمانی تیم شهید آشوری خرمشهر به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، هفته پایانی این پیکارها 13 شهریورماه با شرکت تیم‌های شادمهر اهواز، آکادمی رکنی اهواز، شهید آشوری خرمشهر، آکادمی بارانی اهواز، هیات تکواندو دزفول، ایران مهر اهواز، هشت بهشت خرمشهر، آکادمی باویان اهواز و مقاومت خوزستان در سالن راه و ترابری اهواز برگزار شد. 

در پایان این رقابت‌ها تیم شهید آشوری خرمشهر با 21 امتیاز به مقام قهرمانی رسید، شادمهر اهواز با 20 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و هشت بهشت خرمشهر با 16 امتیاز در مکان سوم قرار گرفت. 

به تیم آکادمی بارانی اهواز جام اخلاق اهدا شد و نفرات برتر نیز جام قهرمانی و مدال دریافت کردند.

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان گفت: امسال هدف‌مان قرار گرفتن جزو چهار تیم اول لیگ برتر کشور است.

حماد ثامری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: تاکنون با آرن داوودی، محمد حسن‌زاده، محمد شاهسوند و اشکان خلیل‌نژاد به توافق نهایی رسیده‌ایم. سال گذشته نیز اصغر کاردوست را در تیم داشتیم ولی امسال از نظر مالی با این بازیکن به توافق نرسیدیم و او را دیگر در اختیار نداریم.

وی بیان‌ کرد: از ترکیب تیم سال گذشته‌مان نیز فقط بازیکنان آبادانی را حفظ کرده‌ایم و سعی‌مان این است که سال به سال از جوانان خود شهرستان آبادان استفاده کنیم.

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان خاطرنشان‌کرد: سال گذشته هدف‌مان فقط ماندن تیم در لیگ بود ولی با اتفاقاتی که افتاد، سعی کردیم بهتر هم کار کنیم. امسال نیز هدف‌مان این است که جزو چهار تیم برتر لیگ قرار بگیریم.

وی درباره حمایت مسوولان در تحقق این هدف، عنوان ‌کرد: ما زیر نظر وزارت نفت هستیم و به همین دلیل یکسری از تصمیمات کلان در خصوص بحث بودجه و تیم‌داری، در تهران گرفته می‌شود. هیات مدیره‌ای که در آبادان قرار دارد، همیشه بیشتر از آن‌چه باید تلاش کرده باشند، تلاش کرده‌اند و می‌دانند که تنها دل‌خوشی مردم آبادان تیم‌های ورزشی‌شان است و امسال هم واقعا شاهد تلاش‌های‌شان جهت بهبود شرایط بوده‌ایم و واقعا جا دارد از آن‌ها تشکر کنیم.  ثامری در ادامه با بیان این‌که ما می‌توانیم 13 بازیکن ایرانی جذب کنیم و تاکنون موفق به جذب 11 نفر شده‌ایم، گفت:‌ می‌توانیم باتوجه به بودجه‌مان دو بازیکن دیگر هم جذب کنیم و در این راستا با دو بسکتبالیست در حال صحبت هستیم و اگر به توافق برسیم، ترکیب تیم‌مان تکمیل می‌شود. امسال از ابتدای فصل هم می‌توانیم از حضور دو بازیکن خارجی بهره‌مند شویم و ما سعی می‌کنیم یک بازیکن خارجی جذب کنیم و پس از بستن تیم با بازیکنان ایرانی، در این زمینه نیز اقدام می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: با توجه به بودجه‌ای که در اختیارمان است، ترکیب تیم برای حضور در لیگ برتر ایده‌آل‌ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد