سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول

رئیس اداره محیط‌زیست دزفول:

دزفول در دستگیری شکارچیان غیرمجاز رتبه اول استان را دارد

محیط بان
شناسهٔ خبر: 2903682 -
دزفول - رئیس اداره محیط‌زیست دزفول گفت: شهرستان دزفول در چند سال اخیر، رتبه اول دستگیری شکارچیان غیرمجاز را در استان دارد.

فرهاد قلی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شکار و صید همیشه یکی از مقوله‌های مهم محیط‌زیست بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه در شهرستان دزفول با توجه به فرهنگ مردم و آموزش‌های زیست‌محیطی که در هشت سال اخیر در دزفول صورت گرفته، شاهد کاهش چشمگیر آمار شکار غیرمجاز در این شهرستان بوده‌ایم.

وی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی همیاران محیط‌زیست از منطقه زاگرس تا حوزه دشتی شهرستان دزفول عنوان کرد: علاوه بر فرهنگ‌سازی و آموزش، تلاش‌های بی‌وقفه محیط بانان در پایش مستمر مناطق نیز از جمله عوامل اصلی در کاهش  آمار شکار غیرمجاز در دزفول بوده است.

رئیس اداره محیط‌زیست دزفول  با بیان اینکه این شهرستان در چند سال اخیر همیشه رتبه اول دستگیری شکارچیان غیرمجاز را داشته است، گفت: این میزان دستگیری نشان‌دهنده افزایش شکارها نبوده بلکه مربوط به شروع شکار بوده است، یعنی شکارچیان قبل از صید گونه‌های جانوری در دام محیط بانان افتاده‌اند.

قلی نژاد به برگزاری کلاس‌های آموزشی در مناطق عشایری برای افزایش تعداد دهیاران محیط‌زیست اشاره و اظهار کرد: اعتقادداریم که آموزش و آگاه کردن مردم از اهمیت گونه‌های جانوری و نقش آنها در چرخه طبیعت بسیار مهم‌تر از دستگیری شکارچی است و جلوی بحران‌های محیط‌زیست فراوانی را نیز می‌توان گرفت.

وی با اشاره به عضویت خوزستان در پروژه زاگرس مرکزی ایران در دو ماه گذشته، تصریح کرد: با توجه به اینکه  مساحت زیادی از شهرستان دزفول در حوزه زاگرس قرار دارد بنابراین عضویت ما در این پروژه نویدبخش این است که باید آموزش‌های خود را افزایش دهیم.

رئیس اداره محیط‌زیست دزفول اضافه کرد: قصد داریم در مهرماه با همکاری انجمن کوهنوردی دزفول یک پروژه آموزشی را در بخش شهیون و سردشت در خصوص حفظ گونه‌های جانوری به‌ویژه گونه‌های در خطر انقراض مانند خرس قهوه‌ای، پلنگ ایرانی و بز کوهی برگزار کنیم.

قلی نژاد تصریح کرد: در بخش مرکزی شهرستان نیز طرح محیط یار را در تمام مدارس مقاطع ابتدایی برگزار خواهیم کرد، ضمن اینکه در ۱۰ مدرسه سطح شهر نیز این آموزش‌ها را انجام خواهیم داد.

وی به آموزش شورای اسلامی روستاها و دهیاران نیز اشاره کرد و گفت: دزفول جزو معدود شهرستان‌هایی است که از برنامه آموزشی مدون در زمینه حفظ گونه‌های جانوری برخوردار است.

رئیس اداره محیط‌ زیست دزفول با بیان اینکه دزفول تنها شهر کشور در برخورداری از مدرسه محیط‌ زیست است، افزود: دبستان معلم دزفول از سال ۹۱ تا کنون به‌عنوان اولین مدرسه محیط‌زیست کشور در حال فعالیت است.

قلی نژاد در پایان بیان کرد: در حال حاضر تلاش داریم تا در نیمه دوم سال نشست تشکل‌های زیست‌محیطی جنوب غرب کشور را در دزفول برگزار کنیم که قطعا می‌تواند نتایج مثبت زیادی داشته باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد