سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

هشدارهای معاونت اجتماعی درباره سرقت از کهنسالان

کارون پرس- به دلیل افزایش گزارشات سرقت از افراد کهنسال،معاونت اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان تدابیر و هشدارهای لازم را در این رابطه به شهروندان ارائه داد.
  

سرویس اجتماعی؛افراد کهنسال به دلیل ضعف جسمانی و عمدتا زندگی در تنهایی به اهدافی برای مجرمان تبدیل می شوند که لازم است به هشدارهای پلیس در این رابطه توجه جدی داشته باشند.

بنا براین گزارش ،سارقان با کمین و شناسایی افراد کهنسال که به تنهایی زندگی می کنند به بهانه های مختلف از جمله اینکه قصد کمک و خیر به آنها را دارند ، به آنان نزدیک شده و در یک فرصت مناسب طلاجات و وجوه نقد آنان را به سرقت می برند و یا اقدام به انتقال وجوه از کارت عابر بانک آنان به کارت خود می کنند.

در ادامه این هشدارها آمده است،فرزندان افراد کهنسال از این افراد مراقبت نموده و از رها کردن آنها خودداری کنند و در انتخاب پرستار،نظافتچی و... نهایت دقت را به عمل آورند و از شرکت های خدماتی مطمئن این افراد را استخدام کنند.

توصیه پلیس خوزستان به افراد کهنسال نیز این است که هنگام خروج از منزل ،بستگان درجه یک خود را آگاه کنند و بیشتر مراقب افراد معتاد در محله و یا اقوام خود که درمعرض آسیب و جرم هستند ،باشند و از مراوده با این افراد خودداری کنند.

افراد کهنسال در صورتی که قادر به استفاده از دستگاه های عابر بانک نیستند افراد مطمئن را همراه خود ببرند و از اعتماد به افراد غریبه خودداری کنند و همچنین مراقب افراد شیاد و کلاهبردار که در پوشش افراد خیر زیورآلات و وجوه آنان را به سرقت برده و متواری می شوند،باشند.

این گزارش می افزاید:خانم های کهنسال از به نمایش گذاشتن طلاجات و اشیای قیمتی خود در انظار عمومی خودداری کنند و از باز کردن درب منزل بر روی افراد ناشناس که تحت پوشش های مختلف قصد ورود به منزل را دارند،خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک حتما موضوع را از طریق شماره تماس 110 به پلیس اطلاع دهند.

در پایان خاطر نشان می شود: شهروندان محترم استان می توانند هرگونه نظر ،انتقاد و پیشنهاد ،شکایت و تقدیر خود را از عملکرد پلیس استان خوزستان ،به صورت شبانه روزی با سامانه دفتر نظارت همگانی 197 درمیان بگذارند.

   
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد