سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

جنگل‌های "دشت‌گل" باز هم آتش گرفت

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا با اشاره وقوع آتش سوزی مجدد در منطقه دشت‌گل، گفت: عوامل انسانی که احتمال داده می‌شود در این آتش‌سوزی‌ها نقش داشته باشند، جهت تکمیل تحقیقات به نیروی انتظامی معرفی شده‌اند.

وحید شالویی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: در پی وقوع آتش‌سوزی در برخی مناطق دشت‌گل، نشستی با نیروی انتظامی برگزار شد و بر اساس اطلاعات به دست آمده؛ برخی عوامل که احتمال می‌رود در این حوادث دست داشته باشند، به نیروی انتظامی معرفی شدند و تحقیقات در حال انجام است. 

وی با اشاره به وقوع سه آتش‌سوزی دیگر در این منطقه در دو هفته گذشته، ادامه داد: ساعت 7 صبح روز پنجشنبه، گزارش وقوع آتش‌سوزی دیگری به اداره حفاظت محیط زیست اندیکا رسید که در جهت مهار آتش، هماهنگی‌های لازم با فرمانداری و ادارات مختلف به سرعت انجام و نیروها اعزام شدند. عملیات مهار آتش در چند مرحله انجام شد و مهار آتش تا ساعت 19 همان روز ادامه داشت.

شالویی با بیان این که شهرستان اندیکا دارای 145 هزار هکتار جنگل بلوط و 45 هزار هکتار مرتع است، گفت: آتش‌سوزی اخیر در منطقه‌ "رکبی" دشت‌گل رخ داد و 50 هکتار از جنگل‌ها و مراتع این ناحیه دچار آتش‌سوزی شد.

وی اظهار کرد: با توجه به نوع پوشش گیاهی و وسعت ناحیه جنگلی در این منطقه، ضرورت دارد بودجه‌ای برای ادارات محیط زیست و دیگر ارگان‌های مربوطه جهت تهیه تجهیزات اطفای حریق از جمله کپسول‌های آتش نشانی و یک سری وسایل اطفای حریق انفرادی در نظر گرفته شود؛ در حال حاضر و بدون وجود این تجهیزات، مهار آتش‌سوزی‌ها به دشواری انجام می‌شود. 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا گفت: همچنین ضروری است یک اکیپ اختصاصی جهت مقابله با این حوادث در شهرستان اندیکا و جنگل‌های بلوط مستقر شود.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد