سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

فرماندار ویژه آبادان مطرح کرد
آب شرب و کشاورزی؛ 2 چالش عمده روستائیان مسیر اروندرود و بهمنشیر

فرماندار ویژه آبادان از آب شرب و آب کشاورزی به عنوان دو چالش اصلی و عمده روستائیان بخش‌های مرکزی آبادان و اروند کنار در مسیر رودهای اروند و بهمنشیر نام برد.

خبرگزاری فارس: آب شرب و کشاورزی؛ 2 چالش عمده روستائیان مسیر اروندرود و بهمنشیر                

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، عزیزالله شهبازی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات دهیاری‌های بخش‌های مرکزی و اروندکنار در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان آبادان اظهار کرد: در شهرستان آبادان 79 روستا، دو بخش و سه شهر آبادان، چوئبده و اروندکنار وجود دارد.

وی با اشاره به جمعیت 320 هزار نفری فعلی شهرستان اعم از ثابت و شناور افزود: حدود 15 درصد از این جمعیت در روستاها ساکن هستند که عمده مشکل آنها آب شرب و آب کشاورزی است.

فرماندار ویژه آبادان اضافه کرد: بالا بودن میزان ای.سی آب (EC)، خشکسالی، پائین آمدن دبی آب رودخانه‌های اروند و بهمنشیر در کنار مشکلات ناشی از بروز جنگ که هنوز آثار آن از چهره  روستاها زدوده نشده، سبب بروز مشکلاتی برای کشاورزان به خصوص در بخش آب شده است.

شهبازی با اشاره به وجود برخی از انهار در منطقه قرمز تصریح کرد: وجود برخی خلاءهای مرزی بعضا سبب بروز مشکلاتی برای روستائیان شده که در تلاش هستیم با برنامه ریزی‌های راهبردی سیاست‌های دولت روحانی در ماندگاری جمعیت روستایی را اجرایی کنیم.

معاون استاندار خوزستان یادآور شد: در حوزه صید و صیادی به لحاظ وجود ممنوعیت‌های زمان صید نیز مشکلاتی وجود دارد ضمن آنکه فعالان این بخش در تلاش برای تغییر لنج‌های خود از چوبی با فایبرگلاس به لحاظ استانداردسازی هستند.

وی در ادامه گفت: سعی داریم تا در بخش مرکزی و اروندکنار دو روستا را با توجه به توانمندی‌هایشان به عنوان روستای نمونه مشخص و معرفی کنیم تا الگویی باری سایر روستاها باشد.

شهبازی از احداث کارگاه ساخت ام.دی.اف در اروندکنار خبر داد و افزود: صندوق توسعه کارآفرین نیز به طرح‌های اشتغالزا در حوزه کارآفرینی در بخش روستایی تسهیلات ارائه می‌کند.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به نقش دهیاران در تحقق اهداف اظهار کرد: دهیاران حلقه مهم، محکم، مطمئن و تامین اعتماد میان مردم و دولت هستند که وظایفی چندگانه دارند که مهمترین آنها آن است که سیاست‌های دولت را بر اساس اولویت‌ها و برخورداری از امکانات و کمک‌های دریافتی برای بهبود وضعیت مردم و انتفاع آنان به انجام می‌رسانند.

وی تصریح کرد: نقطه عطف توجه دولت در روستاها به دهیاران است لذا آنان باید در جهت ماندگاری روستائیان در محل خود خدمات مناسبی را به آنان ارائه کنند..

*تشکیل ستاد احیای نخیلات و ترمیم انهار و بازسازی

معاون استاندار خوزستان از آب شرب و آب کشاورزی به عنوان مهمترین مشکل برای ماندگاری روستائیان نام برد و یادآور شد: در حوزه احیای نخیلات ستادی تحت عنوان «ستاد احیای نخیلات و ترمیم انهار و بازسازی» تشکیل شده که تاکنون نیز چهار جلسه برگزار کرده‌ایم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان با اشاره به قدیمی بودن شبکه آبرسانی در حوزه بخش مرکزی آبادان و اروندکنار گفت: برای بازسازی این شبکه به اعتبارات فراوان ملی نیازمند هستیم.

شهبازی افزود: سدسازی در بالادست از جمله در حوزه دجله و فرات و دز و کرخه و کارون سبب بهم خوردن اکوسیستم زیستی شده است به طوری که در پایئن دست دبی آب رودخانه بسیار کم است و این عرصه را برای روستائیان تنگ کرده است.

وی از عدم خرید خرما به نرخ تضمینی، عدم رسیدگی به موضوع آفات نباتی و گراز و مشکل صیادان در فصل برداشت محصول آبزی به عنوان دیگر مشکلات قابل پرداخت و توجه در حوزه روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار خواند و از مسئولان مربوطه خواست تا در این زمینه چاره اندیشی و تدبیر کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد