سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

وقوع سه آتش‌سوزی در "دشت‌گل" در دو هفته گذشته

رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا با اشاره به وقوع سه آتش‌سوزی در دو هفته گذشته در جنگل‌های منطقه "دشت‌گل" گفت: با توجه به احتمال تکرار وقوع آتش‌سوزی‌ها، ضروری است امکانات و تجهیزات متناسب با شرایط منطقه برای مهار آتش‌سوزی فراهم شود.

وحید شالویی در گفت‌وگو باخبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: روز دوشنبه(9 شهریورماه) سومین آتش‌سوزی در دو هفته گذشته در نقطه‌ای صعب‌العبور از دشت‌گل به وقوع پیوست که از همان ساعات اولیه دریافت گزارش، نیروهای ما با کمک نیروهای منابع طبیعی و نیروی انتظامی به محل  اعزام شدند و آتش در دو مرحله مهار شد.

وی ادامه داد: در آتش‌سوزی‌های مناطق صعب‌العبور مهم است که برای جلوگیری از سرایت آتش به دیگر نقاط و مهار سریع آتش باید تجهیزات مورد نیاز در دسترس ماموران وجود داشته باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا افزود: با توجه به صعب‌العبور بودن نقطه مذکور قرار بود بالگردی به منظور اطفای حریق به منطقه اعزام شود؛ نیروها به هر صورتی خود را به منطقه رساندند ولی در این عملیات بالگردی به محل اعزام نشد. این در حالی است که مهار آتش‌سوزی‌ها در نقاط صعب العبور با امکانات موجود بسیار دشوار است و برای اطفای حریق در چنین مناطقی نیاز به بالگرد آب‌پاش است.

شالویی با بیان این‌که وسعت تازه‌ترین آتش‌سوزی در منطقه دشت‌گل 40 هکتار بوده است، گفت: عامل انسانی و همچنین خشکسالی در وقوع این آتش‌سوزی‌ها موثر است و احتمال تکرار وقوع این حوادث همچنان وجود دارد.

وی اظهار کرد: امید است در جهت فراهم شدن تجهیزات مورد نیاز و متناسب با شرایط مناطق، تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گزارش ایسنا؛ منطقه دشت‌گل از توابع شهرستان اندیکا، در شمال خوزستان و غرب منطقه حفاظت‌شده شیمبار قرار دارد که پوشش گیاهی آن مرتعی و دارای گونه درختی بلوط است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد