سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

انتخاب اولین سفیر سنی در ایران 

  

 صالح ادیبی، به‌عنوان اولین سفیر کُرد اهل سنت در دولت تدبیر و امید انتخاب شد.  
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، انتخاب سفیر کُرد اهل سنت برای اولین‌بار در دولت تدبیر و امید محقق شد و صالح ادیبی به این عنوان استوارنامه خود را برای حضور در سفارت کشورهای کامبوج و ویتنام دریافت کرد.
صالح ادیبی، سفیر جدید ایران در کشورهای کامبوج و ویتنام در ششمین جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: انتخاب یک کُرد اهل سنت نشان دهنده توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مطالبات کردستانی ها به عنوان یک گروه اقلیت است.
وی ضمن تشکر از این اعتماد دولت، افزود: انتخاب سفیر کُرد اهل سنت از یک سال و نیم پیش در حال پیگیری بود که ابتدا به عنوان سفیر استرالیا مطرح شدم.
این سفیر کرد اهل سنت عنوان کرد: انتخاب اینجانب به عنوان سفیر دو کشور کامبوج و ویتنام به علت اهل سنت بودن مسلمانان آن منطقه بوده و تسلط به زبان های کُردی، انگلیسی و عربی است.
وی تصریح کرد: اگرچه این کار از یک سال و نیم پیش در جریان بود اما به علت اتمام نیافتن کار، رییس جمهوری این مسئله را در سفر خود به کردستان اعلام نکرد.
ادیبی انتخاب سفیر کُرد اهل سنت را تحقق وعده های رییس جمهوری دانست و افزود: این اقدام علاوه بر تحقق خواسته دیرین کُردها موجب اعتماد بیش از پیش کُردها به دولتمردان تدبیر و امید است. لازم به ذکر است؛ صالح ادیبی پیش از این ریاست بنیاد نخبگان استان کردستان را بر عهده داشت.
ورود پهپادهای آمریکا به آسمان سوریه برای هدف گیری داعش 
  
عضو انگلیسی داعش و مغز اینترنتی این گروه با استفاده از این هواپیماها کشته شد. او از طریق اینترنت، افراد را برای حملات به آمریکا تحریک می کرد.
آمریکا در سوریه برای شکار سران داعش، از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کند.

به گزارش عصرایران، مقامات  آمریکایی اعلام کردند که سازمان اطلاعاتی امنیتی "سیا" و فرماندهی مشترک عملیات ویژه آمریکا برای تعقیب سران گروه مسلح داعش از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) استفاده می کنند.
 
روزنامه واشنگتن پست نوشت: این هواپیماها به طور جداگانه از عملیات نظامی فعلی آمریکا علیه داعش صورت می گیرد.
 
به گفته مسوولین آمریکایی، سازمان سیا و فرماندهی مشترک عملیات ویژه در حملات اخیر که سرکردگان داعش در سوریه را هدف قرار داده بود از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کردند.  
روزنامه آمریکایی همچنین نوشت: عضو انگلیسی داعش و مغز اینترنتی این گروه با استفاده از این هواپیماها کشته شد. او از طریق اینترنت، افراد را برای حملات به آمریکا تحریک می کرد.
به نوشته واشنگتن پست، مرکز مبارزه با تروریسم وابسته به آمریکا که پیش از این تهدیدهای گروه القاعده را خنثی کرده، در این عملیات شرکت می کند.
 
مقامات آمریکایی بر این عقیده اند که با وجود این که مرکز مبارزه با تروریسم نقش بزرگی در عملیات شناسایی محل سرکردگان داعش ایفا کرد اما فرماندهی مشترک عملیات ویژه مسوول اصلی اجرای حملات هوایی است.  
آنان همچنین گفتند: در این عملیات افرادی هدف قرار می گیرند که مشکوک باشند و مهره اصلی داعش محسوب شوند.
 
به نظر مقامات، تصمیم به دخالت دادن سیا و فرماندهی مشترک عملیات ویژه در هدف قرار دادن تروریست های داعش نشان از نگرانی بیش از حد مسوولین آمریکایی از خطری است که گروه داعش برای آنان دارد.  
این نگرانی زمانی بیشتر شد که حملات هوایی آمریکایی برای تضعیف قدرت داعش با سرخوردگی رو به رو شد.  
به گفته مقامات آمریکایی، بخشی از حملات هوایی آمریکا علیه داعش در سوریه، مربوط به عملیات هدف قرار دادن سرکردگان این گروه توسط سیا و فرماندهی عملیات ویژه بود. این در حالی است که سخنگوی سازمان سیا و فرماندهی عملیات ویژه مشترک در رد یا قبول نوشته های روزنامه آمریکایی سخنی نگفتند.
هم اکنون جنگنده های شماری از کشورهای غربی و عربی به رهبری آمریکا مواضع داعش در عراق و سوریه را بمباران می کنند اما نتوانسته اند در شکست داعش موفقیتی کسب کنند.
پیوستن اولین یهودی اسرائیل به داعش
مسوولین اسراییلی از تلاش اولین شهروند یهودی خود برای پیوستن به گروه داعش خبر دادند.به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، وزارت خارجه اسراییل اعلام کرد: با همکاری مسوولین امنیتی ترکیه، جوان 21 ساله اسراییلی از سفر به سرزمین های تحت تصرف داعش در سوریه جلوگیری شد.

جوان یهودی اسرائیلی با هدف عضویت در گروه داعش اسراییل را ترک کرده و وارد ترکیه شده بود.با تلاش مسوولین ترکیه، وی در شهر اسکندرون واقع در مرکز ترکیه - سوریه بازداشت شد.خانواده وی بعد از بررسی پیام های فرزندان شان بر روی اینترنت از قصد عضویت وی در داعش مطلع شده و در هفته گذشته از مقامات تل آویو خواستند وی را تعقیب کنند.

نامه جمعی از ایرانیان خارج نشین به کنگره

  یک رسانه غربی از نامه تعدادی از ایرانیان حاضر در خارج از کشور به کنگره آمریکا و درخواست آنها از قانون‌گذاران ایالات‌متحده برای حمایت از برجام خبر داد.
 به گزارش مهر این نامه توسط بیش از ۷۰ نفر امضا شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد