سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر برای خوزستان

معاون اول رییس جمهور:

شورای عالی آب عصر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری با تاکید بر لزوم رفع دغدغه‌های مردم استان خوزستان گفت: مشکل ریزگردها، کیفیت آب رودخانه‌ی کارون و موضوع سد گتوند سه مسئله‌ی اساسی هستند که به دغدغه‌های جدی مردم استان خوزستان تبدیل شده اند و البته باید تاکید کنم که با عزم و جدیتی که در دولت و مدیریت استان وجود دارد، حتماً این مسائل مرتفع خواهد شد.
 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص رسیدگی به مشکلات و مسائل استان خوزستان، به برنامه ریزی دولت و تدوین راهکارهای لازم جهت برون رفت این استان از شرایط فعلی اشاره کرد و افزود: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که حل مسائل عمده‌ی استان خوزستان به منابع و اعتبارات چندان زیادی نیاز ندارد و می توان با مدیریت و برنامه ریزی صحیح، بخشی از مشکلات را از پیش روی برداشت، اگرچه با اولویتی که دولت برای حل این مسائل قائل است، منابع مورد نیاز آن نیز حتماً تامین خواهد شد.
 
وی با اشاره به سابقه‌ی طولانی مدت مشکل آلودگی آب رودخانه‌ی کارون، از عدم توجه‌ جدی و تدوین برنامه‌ای جامع برای حل این مسئله انتقاد کرد و گفت: متاسفانه طی سالیان گذشته یعنی از پیش از انقلاب تاکنون، استفاده‌ها و بهره برداری‌های زیادی از آب کارون در بخش‌های مختلف نظیر صنایع و کشاورزی شده اما هیچگاه اقدامات ضروری و لازم برای حفظ حیات این رودخانه صورت نگرفته است که متاسفانه در این زمینه هم مدیریت استانی و هم مدیریت در سطح ملی اهمال و کوتاهی کرده اند و ادامه‌ی این وضع به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.
 
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: همه کارخانه‌ها، صنایع و بخش‌های مختلفی که در ایجاد آلودگی آب رودخانه‌ی کارون نقش دارند، ملزم هستند طی یک برنامه‌ی مشخص به اصلاح و ساماندهی این امر بپردازند و در صورت عدم رعایت دغدغه‌های محیط زیست، حتما باید با آنها برخورد شود و دولت در این زمینه مصمم است.
 
جهانگیری ادامه داد: رودخانه‌ی کارون نقش پراهمیتی در زندگی مردم استان خوزستان دارد اما متاسفانه تاکنون آن‌طور که شایسته است به این مسئله توجه نشده و لازم است این موضوع را بعنوان یکی از سرفصل‌های برنامه‌ی ششم توسعه قرار دهیم تا طی یک برنامه‌ ریزی دقیق و با زمانبندی مشخص بتوانیم به اهداف موردنظر در این زمینه دست پیدا کنیم.
 
جهانگیری بر ضرورت تجمیع پیشنهادات وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای حل مسئله آلودگی آب رودخانه‌ی کارون تاکید کرد و گفت: مشکل کیفیت آب کارون باید به یکی از مسائل جدی در برنامه‌ی ششم توسعه تبدیل شود تا مردم بدانند دولت این مسئله را با حساسیت ویژه دنبال می‌کند.
 
در این جلسه که وزرای نیرو، کشور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس سازمان هواشناسی نیز حضور داشتند، گزارشی از اثرات کلان تغییر اقلیم بر منابع آب در مناطق مختلف کشور ارائه و توضیحاتی نیز در خصوص اقدامات در دست انجام به همراه یشنهاد و راهکارهای ضروری برای سازگاری با تغییر اقلیم بیان شد
 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این جلسه با تاکید براینکه پدیده‌ی تغییر اقلیم که پدیده‌ای جهانی است باید در برنامه ریزی‌های ملی و بخصوص برنامه‌ی ششم توسعه مدنظر قرار گیرد، گفت: موضوع آمایش سرزمین نیز از موضوعات بااهمیتی است که اگر به درستی به آن پرداخته شود، بسیاری از مشکلات ناشی از تغییرات اقلیم مرتفع خواهد شد.
 
وزیر کشور هم در این نشست بر لزوم انجام مطالعات جامع مبتنی بر طرح آمایش سرزمین تاکید کرد و آن را گامی در جهت رفع مشکلات اجتماعی نظیر مهاجرت و حاشیه نشینی دانست.
 در ادامه‌ی این نشست، گزارش‌هایی درخصوص مسائل، مشکلات و چالش‌های دخیل در ایجاد آلودگی و کاهش کیفیت آب کارون ارائه شد و ضمن تشریح نقش این
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد