سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی استان

مسابقات زورخانه‌ای استان، انتخابی تیم خوزستان جهت شرکت در رقابت‌های کشوری برگزار شد.

علی منظمی، دبیر هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این مسابقات روز گذشته (دوشنبه) در زورخانه ولی‌ عصر استادیوم شهید مجدیان دزفول برگزار شد.  وی با بیان این‌که مسابقات در دو رده سنی 19 تا 30 و 31 تا 40 سال برگزار شد، ادامه داد: ورزشکارانی از آبادان، اهواز، ماهشهر، خرمشهر، شوشتر، ماهشهر و دزفول در این رقابت‌ها شرکت کردند. دبیر هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خوزستان عنوان کرد: در رده سنی 19 تا 30 سال، ستار زراعتکار از شوشتر با کسب 72 امتیاز به مقام نخست رسید و حسین شالباف از اهواز با 63 امتیاز دوم شد؛ ضمن این که رضا خوش‌بصیرت از شوشتر و مهدی زراعتکار از آبادان نیز به صورت مشترک سوم شدند.  وی افزود: در رده سنی 31 تا 40 سال مسابقات نیز علیرضا مکوندی از اهواز با 63 امتیاز به عنوان نخست رسید و علیرضا جمشید از شوشتر و عبدالحمید عساکره از آبادان نیز به ترتیب با کسب 60 و 58 امتیاز به عناوین دوم و سوم دست یافتند.منظمی در پایان خاطرنشان‌کرد: نفرات نخست هر یک از رده‌های سنی به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز گفت: با جذب چند بازیکن خارجی مورد نظر، دیگر دنبال حفظ تیم در لیگ نیستیم بلکه به دنبال رسیدن به جایگاه‌های هفتم یا هشتم هستیم.

سیاوش بختیاری زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: هدف‌گذاری من برای پنج بازی نخست لیگ پنج امتیاز بود که خدا را شکر به این مهم رسیدیم و برای پنج بازی دوم که سه بازی خانگی هم داریم، کسب هفت امتیاز را هدف‌گذاری کرده‌ام و امیدوارم در تعطیلات لیگ روند تمرینی و حمایت از تیم به صورتی باشد که این مهم نیز محقق شود.

وی در ادامه خاطرنشان‌کرد: تیم امروز برای برپایی اردو به کرج می‌رود و تمرینات‌مان از فردا (چهارشنبه) آغاز می‌شود که امیدوارم با تمام نفرات به تمرین بپردازیم. قرار بود اردوی تیم از روز گذشته آغاز شود ولی با توجه به این که بازی ما با نفت تهران در هفته ششم لغو شد، من به استراحت تیم دو روز اضافه کردم و از فردا تمرینات‌مان را آغاز می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز گفت: من شرایط روحی روانی و جسمانی تیم را پس از بازی با ذوب‌آهن در هفته پنجم خوب دیدم. ان‌شاءالله در تعطیلات لیگ نیز بتوانیم جبران مافات کنیم و کمبودهای بدنی و تاکتیکی را برطرف کنیم، تا از هفته ششم بتوانیم با یک استقلال جدید در لیگ حضور یابیم.

وی درباره جذب بازیکن خارجی، عنوان کرد: در حال حاضر دو بازیکن پرتغالی که در پست‌های هافبک و حمله هستند و یک بازیکن استرالیایی که در دو پست هافبک دفاعی و دفاع وسط بازی می‌کند، در تهران منتظر من هستند که آن‌ها را از نزدیک ببینم و بعد درخصوص بستن یا نبستن قرارداد، تصمیم بگیرم.

بختیاری‌زاده خاطرنشان‌کرد: اگر بتوانیم این سه بازیکن را جذب کنیم و همان‌هایی باشند که من می‌خواستم، دیگر دنبال حفظ تیم در لیگ نیستیم بلکه به دنبال رسیدن به جایگاه‌ هفتم یا هشتم هستیم.

وی عنوان کرد: مدیرعامل تیم تاکنون هر چه خواسته‌ام در اختیار من و بازیکنان قرار داده و امکانات لازم برای‌مان فراهم بوده است و کم نگذاشته است. خواسته من این است که مشکل پرداخت 20 درصد مطالبات بازیکنان برطرف شود، چرا که بازیکنان ما همه فوتبالیست هستند و با جان و دل و میل و اشتیاق کار می‌کنند اما از سوی خانواده‌هایشان و مشکلات مالی، تحت فشار هستند که ان‌شاءالله با دریافت این 20 درصد، از نظر روحی روانی شرایط بهتری پیدا کنند و بازدهی بهتری داشته باشند. بازیکنان ما تاکنون پولی دریافت نکرده‌اند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز در ادامه گفت: برای تیم سه بازی تدارکاتی با تیم‌هایی از جمله استقلال تهران و پرسپولیس در نظر گرفته بودم ولی با توجه به این‌که هفته دیگر در جام‌حذفی بازی داریم، باید در دیدارهای تدارکاتی‌مان تجدید نظر کنم.

وی درباره برنامه این تیم در جام‌حذفی، عنوان کرد: ما با امید در این مسابقات شرکت می‌کنیم. البته جام حذفی برای تیم‌هایی مانند استقلال اهواز و امثال ما نیست ولی بیشترین هدف من از حضور در این مسابقات، بازی دادن به بازیکنانی است که در جریان لیگ برتر، بازی کمتری به آن‌ها رسیده است تا هم تجربه کسب کنند و هم این که از داشته‌های خودمان اطلاعات بیشتری کسب کنم. به هر حال با بازی‌هایی که تیم من انجام می‌دهد نه تنها خود من بلکه تمام مردم استان به تیم استقلال اهواز امیدوار شده‌اند.

رقابت‌های قهرمانی سنگنوردی خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این رقابت‌ها 13 و 14 شهریورماه در مجموعه سنگنوردی استادیوم تختی اهواز برگزار می‌شود. سنگنوردان سراسر استان در رشته‌های سرطناب، بولدرینگ و سرعت با هم به رقابت می‌پردازند. نفرات برتر این رقابت‌ها به مسابقات کشوری سنگنوردی که نیمه دوم شهریورماه به مناسبت هفته دفاع مقدس در تهران برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

تیم دو و میدانی خوزستان در مسابقات المپیاد ورزشی بسیج کشور عنوان قهرمانی را به دست آورد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این مسابقات نهم و دهم شهریورماه به میزبانی زنجان برگزار شد و خوزستان با کسب چهار مدال طلا، یک نشان نقره و سه مدال برنز در مجموع رده‌های سنی نوجوانان و جوانان در جایگاه نخست قرار گرفت. در رده سنی نوجوانان این مسابقات، علیرضا خالدی در پرش طول و عباس کلانتری در پرتاب نیزه هر دو به نشان طلا دست پیدا کردند، محمد اسیوندنژاد در پرش طول نایب‌قهرمان شد و مجتبی غرباویان در دو 400 متر به مدال برنز رسید. در رده سنی جوانان نیز سیداسماعیل موسوی در دوهای 800 و 1500 متر به دو نشان طلا دست پیدا کرد و حسین نصیری در دو 400 متر و حسین احمدی در پرتاب نیزه در جایگاه سوم قرار گرفتند.

دبیر هیات تکواندو خوزستان گفت: با وجود شرکت‌های خصوصی و دولتی زیاد در استان، هنوز برای جذب اسپانسر مشکل داریم و تیم‌های‌مان را به سختی به رقابت‌های کشوری اعزام می‌کنیم.

حسن محمدزاده‏ که هدایت تیم نونهالان هیات تکواندو خرمشهر الف را در لیگ کشور بر عهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، ابتدا در خصوص این مسابقات اظهار کرد: هفته پنجم و ششم رقابت‌های لیگ نونهالان کشور هشتم شهریورماه در تهران برگزار شد که تیم هیات تکواندو خرمشهر الف در دیدار اول تیم مژدهی رشت را با نتیجه 7 بر 3 و در دیدار دوم فرمانیه تهران را 6 بر 4 شکست داد. در دیگر گروه نیز تیم هیات تکواندو خرمشهر ب در تنها دیدارش 7 بر 3 از تیم خشت و خورشید شکست خورد. همچنین مهدی موسوی تکواندوکار تیم هیات خرمشهر الف به عنوان برترین تکواندوکار این رقابت‌ها تا این هفته از مسابقات شناخته شد.

وی ادامه داد: دیدار هفته بعد تیم خرمشهر الف 20 شهریورماه مقابل تیم رده سومی شهرداری تبریز است و ما دیدار حساسی را پیش رو داریم، چرا که با شکست این تیم می‌توانیم به دور بعدی صعود کنیم. شرایط تیم ما تاکنون خیلی خوب بوده و عملکرد تکواندوکاران‌مان، مطلوب بوده است. تیم ما به جز هفته اول که به دلیل کم تجربگی و آشنا نبودن با هوگوهای الکترونیکی عملکرد خوبی نداشت، در دیدارهای بعدی خود خوب کار کرد.

سرمربی تیم هیات تکواندو خرمشهر الف با بیان این که با تغییراتی که در روند تمرین تکواندوکاران تیم‌مان دادیم به شرایط خوبی رسیده‌ایم، بیان کرد: بعد از باخت مقابل تیم مازندران عملکردمان خوب شد و امیدواریم بتوانیم با حمایت مسوولان و اسپانسرهایی که در استان وجود دارند، بهتر از این هم کار کنیم. البته جا دارد از رییس اداره ورزش و جوانان خرمشهر تشکر کنم چرا که خیلی به ما کمک و از ما حمایت کرد. امیدواریم که با این حمایت‌ها بتوانیم به دور بعد صعود کنیم. دبیر هیات تکواندو خوزستان در پاسخ به این سوال که چرا تکواندو خوزستان نتوانسته ملی‌پوشی را معرفی کند؟ گفت: تکواندو ایران قهرمان جهان است و ورود به تیم‌ملی بسیار دشوار است. از لحاظ کمی تعداد تکواندوکاران کشورمان بالا است و از لحاظ کیفی نیز تنها یک نفر در هر وزن به عضویت تیم‌ملی در می‌آید. من این را قبول دارم که استان ما نتوانسته تکواندوکاری را در تیم‌ملی داشته باشد اما در شاخصه‌‌های دیگر، عملکرد خوبی داشته‌ایم. استان خوزستان جزو 10 استان برتر کشور است و نتایجی هم که در خردسالان و نونهالان کشوری کسب کردیم، نسبتا خوب بودند چرا که استان ما مدال‌های برنز و نقره هم در پیکارهای کشوری به دست آورده است. 

وی ادامه داد: شرایط ما بد نیست چرا که در رده‌های پایه و در شاخصه‌های دیگر عملکرد خوبی داریم. متاسفانه بیشتر تیم‌های استان حمایت نمی‌شوند و همین تیمی که به رقابت‌های کشوری اعزام شد با دشواری در این پیکارها شرکت کرد. با وجود این همه کارخانه و شرکت‌های خصوصی و دولتی در استان، ما همچنان درخصوص اعزام، دغدغه داریم که این مساله روی عملکرد تکواندوکاران تیم‌های استان نیز تاثیر می‌گذارد.

محمدزاده در پایان گفت: مطمئنا اگر شرایط تغییر کند، می‌توانیم خیلی خوب کار کنیم و بهتر از گذشته باشیم. امیدواریم که درباره مساله اسپانسری به ما کمک شود تا تیم‌های‌مان در خصوص این مسایل به مشکل بر نخورند.

13 بسکتبالیست خوزستانی به اردوی شناسایی و انتخابی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان فراخوانده شدند. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در رده سنی نوجوانان نادر زبیدیان، محمدحسین الباجی، مجتبی افشار، رضا حیدری، علیرضا راشدی‌نسب و مهدی انصاری در این اردو شرکت دارند. در رده سنی جوانان نیز علی عچرش، محمد حمزه‌مطوری، مهدی پرنیاک، محمد کشاورز، محمدحسین محمدی‌فرد، محمدرضا آقاجری و امیرمحمد شابونی در این اردوی انتخابی حضور دارند. این اردو از امروز (سه‌شنبه) به مدت دو روز در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد