سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر تاسفبار

بخش کوهستانی منطقه دشت گل شهرستان اندیکا همچنان درحال سوختن است

اهواز- ایرنا- رییس منابع طبیعی شهرستان اندیکا گفت:آتش سوزی که از صبح دوشنبه در منطقه کوهستانی منطقه دشت گل شهرستان اندیکا رخ داده همچنان ادامه دارد.

محسن نوذری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هنوز دلیل این حادثه مشخص نشده اما با توجه به اینکه آتش سوزی در نقاط سخت گذر این منطقه رخ داده، امکان اینکه این آتش به صورت عمدی از سوی فردی رخ داده باشد بسیار کم است و امکان دارد بر اثر گرما و یا تیراندازی شکارچیان این آتش سوی رخ داده باشد.
رییس منابع طبیعی شهرستان اندیکا افزود: این منطقه از مناطق حفاظت شده اداره کل محیط زیست خوزستان است و از سرمایه های استان به حساب می آید.
نوذری گفت: پوشش در بخش کوهستانی این منطقه از درختان بلوط است؛ آتشی که در قسمت پایین دست کوهستان رخ داده و بیشتر مرتع بوده مهار شده و هنوز آتش در بخش کوهستانی و سخت گذر منطقه ادامه دارد.
وی بیان کرد: برای مهار آتش نیاز است که بالگردی برای خاموش کردن آتش فرستاده شود؛ درخواست برای تامین بالگرد داده شده اما هنوز بالگردی فرستاده نشده است.
منطقه دشت گل در شمال خوزستان و در شمال شرقی منطقه حفاظت شده شیمبار در شهرستان اندیکا واقع شده که پوشش پوشش گیاهی منطقه مرتعی و گونه درختی جنگلی آن بلوط است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد