سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از خرمشهر

ارش فارس از تشییع شهدای غواص در خرمشهر

خاک خوزستان، خانه نهنگ‌های دریای شهادت شد

فارس از تشییع و خاکسپاری پیکر شهدای گمنام غواص و خط‌شکن در خرمشهر گزارش می‌دهد.

خبرگزاری فارس: خاک خوزستان، خانه نهنگ‌های دریای شهادت شد                

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، این بار هم شمیم خوش شهدا در فضای خوزستان این خطه خون و ایثار پیچید و پرستوهای پرشکسته و ماهی‌های بال بسته در آغوش پرمهر این خاک آرام گرفتند.

این بار هم همزمان با وزش نسیم جعفری، فرهنگ سرخ حسینی وزیدن گرفت و آرمان‌های بلند شهادت جاودان شد.

امروز بوی خوش شهادت می‌آمد و قاصدک سپید خبر از بازگشت سفر کرده‌هایی گمنام را می‌داد، در شامگاه شهادت امام ششم شیعیان(ع)، خرمشهر این خونین شهر پر آوازه، دریای دیگری شده بود برای ماهیانی که شهامت و رشادتشان تندیس ایثار را نقش زده بود.

خاک خرمشهر بار دیگر بر قدم خونین بالگان دریای رادمردی بوسه زود و ردی از افتخار را بر سینه زمانه حک کرد.

مردمان خرمشهر این بار هم حماسه‌ای جاودان خلق کردند، این مردمان صبور در گرمای نفس‌گیر این شهر مقاوم بی‌باک از شلاق‌های باد گرم تابستان، یکپارچه شوق و شعف آمده بودند و میدان شهید مطهری همان فلکه الله مردم خرمشهر، به ناز نفس این مردم، سراسر الله اکبر شده بود.

سه اتوبوس از راه رسید و پنج شهید و سربازانی که با لباس‌های سپاه، ارتش و لباس‌های خاک گرفته غواصان، آنها را در این جاده عاشقی همراهی می‌کردند و خیل عظیم مردم بر سر و سینه زنان مسیر میدان مقاومت تا مسجد جامع را چه عاشقانه طی کردند، همه از پیر، جوان، روحانی، دانشجو، ورزشکار و هنرمند، از مسئول گرفته تا کارگر همه و همه طول مسیر را در نمی‌یافتند، همه عاشقانه و از ژرفای وجود «لبیک یا حسین» و «لبیک یا زهرا» را سر می‌دادند.

به میدان شهدای خرمشهر که رسیدند، پنج تابوت بر دوش مردمان و زنان قرار گرفت و این موج تازه‌ای از شعف بود.

خرمشهر بار دیگر کربلای دیگر شد اما این بار حماسه‌ای به بهانه دریادلان غواص در خود آفرید.

امروز خاک خرمشهر ماهیان دلیری را در آغوش کشید که عاشقانه و خالصانه جان در طبق اخلاص گذاشتند و ردی از شکوه و عظمت انسانیت را به تصویر کشیدند.

امروز در گرماگرم این همه دلدادگی، خرمشهر ماهیانی را نه در دل کارون و اروند بلکه در دل خاک، مقابل مسجد جامع این شهر، این سنگرگاه دیرین رزمندگان در سینه خود جای داد.

پنج شهید، شهدای گمنامی که نام و نشان کشور و افتخار میهنشان شدند در فاصله‌ای اندک در کنار خرمشهر به خواب ابدی رفتند تا از این پس خیل عظیم زائران و کاروان‌های راهیان نور که به این شهر می‌آیند و سراغ مسجد قدیمی خونین شهر را که می‌گیرند، رد سرخ شهادت را از دل خاک تا عمق دریا در هوای کربلای ایران اسلامی احساس کنند.

*پیام خون شهدا حمایت از مقام معظم رهبری است

امام جمعه خرمشهر در این مراسم و در مقابل مسجد جامع در کنار مرقد این پنج شهید خط‌شکن و غواص، پیام خون شهدا را اثبات وفاداری به مقام ولایت دانست و اظهار کرد: شهدا قصد دارند بگویند که هرگز نمی‌گذاریم خم به ابروی رهبر این نظام بنشیند.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی‌فرد از انتظار چهار ساله برای پذیرش شهدای دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: خرمشهر چهار سال در صف انتظار بوده و تنها شهری در خوزستان است که در این روز این تعداد شهید در یک جا در آن به خاک سپرده می‌شوند.

موسوی‌فرد همچنین از نامگذاری صحن مقام مسجد جامع خرمشهر به نام صحن شهدای مسجد جامع خرمشهر خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به زمان یورش رژیم بعث به سرسپردگی استکبار به خرمشهر، عنوان کرد: در زمان یورش دشمنان به خرمشهر، خرمشهری‌ها روزانه بیش از 90 شهید را در راه خدا می‌دادند و به یاد ندارم که زمان و موقعیت، فرصت تشییع هیچ شهیدی را به آنها داده باشد.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: پیام این اجتماع باشکوه این بود که اگر آن روزها دستمان از تشییع شهدا کوتاه بود اما امروز جبران آن روزها را کردیم و به جای پدران و مادران این شهدای گمنام با هدف بیان این مطلب که همه ما پدر و مادر و نزدیکان شما هستیم در این اجتماع حضور یافتیم.

وی هفت ویژگی را برای شهدا برشمرد و گفت: با چکیدن نخستین قطره خون شهید، تمام گناهان به جز حق الناس آنها بخشوده می‌شود که همین نکته حامل پیام بزرگی است که در عاشورا از امام حسین (ع) تبیین شد.

موسوی‌فرد، آرام گرفتن شهدا در جوار حوریان، آراسته شدن به بهترین لباس‌های بهشتی، معطر شدن به بهترین عطر آخرت و توانایی دیدن جایگاه خود در بهشت و بر افتادن پرده‌ها و فاش نشدن گناهان را از دیگر ویژگی‌های شهدا دانست.

وی خاطرنشان کرد: بهترین درخواست از خدا درخواست شهادت است و راه شهادت برای نیل به قرب الهی باز است.

امام جمعه خرمشهر در پایان از حضور شیوخ عشایر و تمام اقشار تشکر کرد و حضور مردم خرمشهر را در این مراسم باشکوه دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز دوشنبه پیکر پنج شهید گمنام غواص و خط‌شکن به خرمشهر منتقل شد و مردم این شهر مراسم وداع با شهدا را تحت عنوان شبی با شهدا با سخنرانی امام جمعه آبادان برگزار کردند، این پیکرها روز سه‌شنبه با حضور خیل عظیمی از مردم، مسئولان و عشایر منطقه از چهارراه شهید مطهری به سمت مسجد جامع خرمشهر تشییع و در صحن مقابل مسجد جامع به خاک سپرده شدند.

خرمشهر وجب به وجبش خون شهید است و این پنج شهید مقابل مسجد جامع می‌توانند نمایش اوج دلدادگی خاک و آب و آفتاب باشند.

=================

گزارش از سیده فاطمه هلالات

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد