سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار کارگری استان

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خوزستان:

آمار کارگران مبتلا به حوادث ساختمانی در خوزستان نگران کننده است

کارون پرس: دبیر اجرایی خانه کارگر استان خوزستان با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی در معرض بیشترین حوادث هستند گفت: آمار کارگران مبتلا به حوادث ساختمانی در خوزستان بسیار نگران کننده است.
  

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کارون پرس؛ آقایار حسینی اظهار کرد: طی یک ماه گذشته دو حادثه فوتی در بخش صنعت ساختمان استان خوزستان و در شهرستان‌های آبادان و دزفول رخ داده است.

وی با ابراز تاسف و همدردی با دو خانواده کارگر حادثه دیده، عنوان کرد: بروز این حوادث ناشی از نبود نظارت دقیق و کامل در بخش پیمانکاری ساختمان است لذا ضروری‌ است تا به منظور جلوگیری از تکرار حوادث مشابه این نظارت‌ها قوی‌تر و بیشتر شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خوزستان، کارگران را از ضعیف‌ترین قشر جامعه خواند و بروز هرگونه حادثه‌ای برای آنان را سبب تزلزل خانواده‌شان دانست و تصریح کرد: بر این اساس حضور و نظارت جدی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که مسئولیت بازرسی از این گونه کارگاه‌ها را بر عهده دارد بیش از پیش احساس می‌شود تا به این ترتیب از بروز حوادث در بخش صنعت ساختمان کاسته شود.

حسینی با تاکید بر لزوم آموزش در بخش کارگران ساختمانی و صنعت ساختمان یادآور شد: بیشتر کارگرانی که دچار حوادث می‌شوند در این خصوص آموزش ندیده‌اند.

وی از آموزش به عنوان یک ضرورت در انجام امور یاد کرد و گفت: کارگران باید به صورت ویژه و مستمر آموزش‌های متناسب را  با هدف کاهش حوادث ساختمانی فرا گیرند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خوزستان در پایان، از دستگاه‌های مرتبط خواست تا در بازرسی‌های خود از پروژه‌های پیمانکاری از گذراندن دوره آموزشی کارگران اطمینان حاصل کنند تا ضمن کاهش حوادث شاهد تحول در این بخش نیز باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد