سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار اقتصادی استان

صادرات از خوزستان 40 درصد رشد یافت

اهواز- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: میزان صادرات از خوزستان در چهار ماه نخست امسال از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه پارسال 40 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا سید نوراله حسن زاده شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل سرسرای جلسات شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در اهواز اظهار کرد: در چهار ماه نخست امسال بالغ بر یک میلیون و 874 هزار تن صادرات از خوزستان انجام گرفت که این میزان صادرات 504 میلیون و 861 دلار درآمد داشته است.
وی گفت: وضعیت صادرات می تواند بسیار بهتر از شرایط فعلی باشد و اگر کشور عراق دچار این حوادث و اتفاقات نمی شد شاید میزان صادرات از استان به مراتب بیشتر بود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که بین خوزستان واستان بصره کشور عراق منعقد شد مقرر شده که زمینی بالغ 1.5 هکتار زمین است تا در این مکان نمایشگاهی برای عرضه و نمایش محصولات تولیدی خوزستان فراهم شود.
حسن زاده بیان کرد: تولید کنندگان باید نگاه صادراتی داشته باشند؛ از اصول اقتصاد مقاومتی تولید و صادرات است و در این راه دولت هم باید حمایت های خود را از تولید کنندگان داشته باشد.
مدیرعامل شرکت شهرکت های خوزستان نیز در ادامه بیان کرد: قرار بر این بود که با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان و دانشگاه شهید چمران اهواز کلینیک صنعتی در اهواز راه اندازی شود.
اخلاق محمدیان در ادامه افزود: اما برای فعالیت اساتید و مشاوران صنعتی در این کلینیک باید هزینه پرداخت شود که شرکت شهرک های صنعتی خوزستان امکان پرداخت این هزینه را ندارد.
وی بیان کرد: برای حل این مشکل و راه اندازی این کلینیک باید بخش خصوصی را وارد کرد تا با پرداخت این هزینه امکان راه اندازی این کلینیک در جهت حمایت از صنایع و تولید کنندگان فراهم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد