سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اندیمشک

40 اثر باستانی در اندیمشک ثبت ملی شده است

دزفول - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اندیمشک از ثبت 40 اثر باستانی این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت:60 اثر باستانی دیگر در اندیمشک در مرحله تشکیل پرونده و طی مراحل ثبت می باشند.

محمد صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تعیین حریم تپه باستانی سنجر در بخش مرکزی اندیمشک خبر داد و افزود:این تپه از محوطه های باستانی شهرستان اندیمشک است که تاکنون تعیین حریم نشده است.
وی با بیان اینکه با تعیین حریم این تپه باستانی از تجاوز افراد به این اثر باستانی جلوگیری خواهد شد افزود:تپه سنجر مربوط به دوره عیلام باستان است.
صادقی گفت:تعیین حریم این محوطه باستانی توسط پژوهشگر میراث فرهنگی کشور انجام می شود و هدف از انجام آن حفظ و صیانت از این تپه باستانی است.
رییس اداره میراث فرهنگی اندیمشک افزود:در راستای حفاظت از آثار باستانی این شهرستان کار مرمت و بازسازی منطقه قلعه رزه با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون ریال انجام می شود.
وی افزود:از این اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال تخصیص یافته که بزودی پیمانکار این طرح عملیات مرمت را آغاز می کند.
صادقی افزود: قلعه رزه مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان اندیمشک و در کیلومتر 46 جاده اندیمشک به پل دختر واقع شده که در سال 1381 ثبت ملی گردید.
وی گفت:طرح مطالعاتی منگره از توابع گردشگری بخش الوار گرمسیری نیز در چهار ماه گذشته با حضور پژوهشگران با اعتبار 600 میلیون ریال انجام گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد