سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مسجدسلیمان

گلایه کشاورزان مسجدسلیمان از ممنوعیت کشت تابستانه و عدم تامین آب
اقتصادی  12:15:8 1394/05/12
945-5374-5 کد خبر

مدیراداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان گفت: عدم تامین آب از سوی سازمان آب و برق استان موجب ممنوعیت کشت تابستانه در این شهرستان شده است.

نادر قلی حسین پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: بیشترین تولید انرژی برق آبی کشور در مسجدسلیمان انجام می‌شود اما عدم همکاری سازمان آب و برق با کشاورزان این شهرستان جهت تامین آب برای کشت تابستانه موجب بروز مشکلات فراوانی در این بخش شده است. 

وی افزود: سازمان آب و برق استان بر خلاف وجود منابع آبی فراوان در این شهرستان توجهی به مردم و کشاورزان مسجدسلیمان نمی‌کند و آن‌ها را از حق طبیعی استفاده از آب جهت کشت محروم کرده است. 

حسین پور تصریح کرد: پیشنهاداتی جهت احداث بندهای خاکی برای جمع آوری سیلاب‌ها ارائه کرده‌ایم تا بتوان از آب‌های جمع آوری شده جهت آبیاری تکمیلی و کشت تابستانه استفاده کرد اما این مساله نیازمند سرمایه گذاری است.

وی عنوان کرد: در حوزه شهر گلگیر یک واحد دامداری با ظرفیت 1500 گاوشیری و اشتغالزایی برای 150 نفر به صورت مستقیم و 50 نفر به صورت غیر مستقیم وجود دارد که حدود 2 سال است که عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده اما سازمان آب و برق استان، برق این واحد را تامین نکرده است. 

مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان اظهار کرد: این سازمان هیچگونه همکاری با کشاورزان و دامداران شهرستان ندارد و مشکلات فراوانی را برای این بخش‌ها و مردم مسجدسلیمان رقم زده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد