سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر تاسفبار از اندیمشک

فرماندار اندیمشک:
90 درصد حوادث آتش​سوزی​ جنگل‌ها عمدی​اند
اجتماعی  11:1:50 1394/05/12
945-5614-5 کد خبر

فرماندار اندیمشک با اشاره به عمدی بودن بیشتر آتش​سوزی​هایی که در جنگل​ها اتفاق می‌افتد بر لزوم برخورد جدی با عاملان این آتش‌سوزی‌ها تاکید کرد.

حمیدرضا گودرزی در گفت​وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: جنگل​های ارتفاعات کوهستانی "ریت کوه" در بخش الوار گرمسیری اندیمشک، صبح شنبه توسط یک فرد به طور عمدی به آتش کشیده شده است.

فرماندار اندیمشک افزود: بالغ بر 100 هکتار جنگل در این آتش​سوزی از بین رفت. پس از اطلاع از آتش​سوزی و حدود 3 ساعت پس از آغاز آن، برای بررسی منطقه سه اکیپ فرستاده شده که اکیپ اول ساعت 8 صبح روز شنبه، اکیپ دوم ساعت 11 صبح و اکیپ سوم با حضور خود من حدود ساعت 6 بعدازظهر روز شنبه در محل آتش​سوزی حاضر شدند.

گودرزی با بیان این که آتش​سوزی دیروز ساعت 11 صبح مهار شد، گفت: عامل این آتش‌سوزی عمدی جنگل‌های اندیمشک، دستگیر شده است.

وی با تاکید بر عمدی بودن 90 درصد آتش​سوزی​ها افزود: برخلاف گفته​های حاکی بر این که جنگل​ها خودشان آتش می​گیرند؛ در واقع حدود 90 درصد آتش​سوزی جنگل​ها عمدی هستند و برخورد قاطع نیروی انتظامی با این موضوع ضروری است.

فرماندار اندیمشک با اشاره به همکاری نیروهای انتظامی، ​سپاه، هلال احمر، منابع طبیعی و نیروهای مردمی در مهار آتش‌سوزی عنوان کرد: خوشبختانه عامل این آتش​سوزی دستگیر شده و نیروی انتظامی و دادستانی به دنبال برخورد جدی با وی هستند.

وی گفت: در شهرستان اندیمشک، 80 هزار هکتار معادل یک‌دهم جنگل​های کشور وجود دارد که متاسفانه به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات، این جنگل​ها در معرض نابودی ناشی از آتش​سوزی قرار دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد