سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک موفقیت برای دزفولیها

سرانه فضای سبز دزفول از متوسط کشوری فراتر رفت

دزفول - ایرنا - شهردار دزفول گفت:سرانه فضای سبز عمومی و غیرعمومی در دزفول به 19.5 متر مربع رسیده است که این میزان چهار متر بیشتر از متوسط کشوری است.

محمدرضا کرمی نژاد روز یکشنبه با بیان اینکه دزفول بالاترین سرانه فضای سبز در استان خوزستان را دارد افزود:سرانه فضای سبز عمومی شامل فضای سبز بلوارها ،خیابانها و بوستان های شهری را شامل می شود در دزفول 14 مترمربع می باشد.

وی افزود:فضای سبز عمومی و غیرعمومی نیز که علاوه بر فضای سبز بلوارها و خیابانها فضای سبز سوم شعبان و پایگاه چهارم شکاری دزفول را نیز شامل می شود در دزفول به 19.5 متر مربع رسیده است.
شهردار دزفول گفت:فضای سبز زیست محیطی شهرستان دزفول نیز که باغ های شهرستان را نیز شامل می شود اکنون به بالای 25 متر مربع رسیده است و نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته است.
وی با اشاره به فعالیت های شهرداری دزفول به منظور توسعه فضای سبز شهری و افزایش سرانه فضای سبز گفت:از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بیش از 10 هزار اصله نهال از گونه های متنوع در نقاط مختلف بوستان ها، خیابان ها، معابر، میادین و بلوارها کاشته شد که علاوه بر زیباسازی منظر شهری به کاهش آلودگی هوا نیز کمک می کند.
کرمی نژاد اظهار کرد:با نظر کارشناسان سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری دزفول گونه های مقاوم و مناسب با اقلیم آب و هوای شهرستان انتخاب شده و تا پایان امسال کار غرس آنها ادامه خواهد داشت.
وی افزود: گونه های مختلفی از قبیل جغ، کنار، انجیر، کانی کارپوس، شمشاد ، گل کاغذی، جمبو غرس و آماده کاشت در دزفول می باشند که طبق نظر کارشناسان در محل های مشخص کاشته می شود تا علاوه بر توسعه فضای سبز شهر زیبایی منظر شهری را نیز به دنبال داشته باشد.

گونه جغ از درختان بومی منطقه دزفول می باشد که شهرداری دزفول به منظور احیای این گونه ،یک هزار و 200 اصله نهال جغ را در خزانه سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری دزفول تولید و پرورش داده است.
شهر دزفول بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد