سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی استان

تهامی: استقلال اهواز در نیم‌فصل دوم بهتر می‌شود
ورزشی  11:16:56 1394/05/11
945-9581-5 کد خبر

مربی تیم فوتبال استقلال اهواز گفت: میانگین سنی تیم​مان زیاد است اما کم کم بازیکنان جوان را در تیم جا می​اندازیم و ان شاالله از نیم​فصل دوم بهتر خواهیم شد.

ابراهیم تهامی در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: ما در ابتدای لیگ وقتی که تمرینات​مان را شروع کردیم 14، 15 روز بیشتر وقت نداشتیم. یک هفته از این مدت را از بازیکنان تست می​گرفتیم و نتوانستیم تیم استقلال را به شکلی که می​خواستیم دربیاوریم. در هفته دوم تمرینات، اردویی در کرج برگزار کردیم. در کرج هم بازیکنانی می​آمدند که از آن‌ها تست می​گرفتیم. تیم ما دو سه روز مانده به بازی‌ها شکل گرفت و حتی قبل از بازی با صبا بازیکنان ما اسامی یکدیگر را بلد نبودند و واقعا خدا را شکر می​کنم که توانستیم در این بازی یک امتیاز کسب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تیم استقلال مقابل صبا رو به جلو بازی نکرد و شکل تدافعی گرفته بود؟ گفت: ما دفاعی بازی نکردیم ولی مجبور بودیم یک مقدار عقب​تر بازی کنیم. ما در هر دو نیمه هم موقعیت گلزنی داشتیم، چند شوت زدیم و فرصت​های خوبی را داشتیم ولی به دلیل این که حداقل در هفته اول مساوی را به دست بیاوریم تا برای هفته های بعد بازیکنان در تیم جا بیافتند و آمادگی بیشتری را به دست بیاورند، تیم ما بیشتر عقب بازی کرد.

مربی تیم استقلال اهواز اظهار کرد: در هر صورت در هفته​های پیش رو بازیکنان​مان اسامی یکدیگر را یاد می​گیرند و هماهنگی بیشتری را هم به دست می​آورند. هر هفته​ای که بگذرد تیم ما یک دست​تر می​شود. من این مساله را قول می​دهم که تیم ما هماهنگ​تر خواهد شد و این مساله در فوتبال طبیعی است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به میانگین سنی بالای بازیکنان استقلال اهواز آیا در ادامه لیگ به مشکل بر نمی​خورید؟ گفت: این موضوع بستگی به تمرینات و رعایت خود بازیکنان دارد. امروزه بیشتر بازیکنان میلیاردی پول می​گیرند و آن‌ها باید به خوبی به وضعیت بدنی خود برسند تا از آمادگی​شان در طول لیگ کاسته نشود. ما در تیم خودمان هم قصد داریم بازیکنان جوان را اضافه کنیم و در این تیم جا بیاندازیم و به آن شکلی که همه فکر می​کنند، نیست. هدف ما این است که امسال تیم​مان را در لیگ نگه داریم. من به مالک باشگاه خسته نباشید می​گویم که به خوبی این تیم را حمایت کرد. از سیاوش بختیاری​زاده هم بسیار تشکر می​کنم که به این تیم آمد و در این شرایط سخت هدایت استقلال اهواز را بر عهده گرفت. من قول می​دهم اگر بتوانیم کم‌کم جوانان را در تیم​مان جا بیاندازیم ان​شاالله در نیم​فصل دوم بهتر بازی خواهیم کرد. 

تهامی در خصوص دیدار بعدی این تیم با سیاه​جامگان بیان کرد: امیدوارم تیم ما که در خوزستان محبوبیت زیادی دارد بتوانند روز جمعه در مقابل حریفش خوب کار کند. تماشاگران هم تیم​شان را به خوبی تشویق کنند. من 14 سال رایگان برای این تیم بازی کردم و آخر فوتبالم هم چیزی نگرفتم و حتی 17 میلیون هم از جیبم برای این تیم خرج کردم و امیدوارم این تماشاگران به دلیل تمام تلاش​های کادر فنی و حرمت مسوولان و پیشکسوتان استقلال اهواز، بیایند و تشویق​مان کنند تا ما این بازی را ببریم. تیم سیاه​جامگان تیم خوبی است اما دفاع ضعیفی دارد و ما باید این تیم را شکست دهیم و اگر می​خواهیم به مشکل برنخوریم باید مقابل چنین تیم​هایی به پیروزی برسیم و سه امتیاز را بگیریم.

تیم هیات هندبال بهبهان با برتری مقابل مدرسه هندبال پیشتاز به مقام قهرمانی رقابت​های نونهالان استان دست یافت.

ناصر قاسمی، رییس هیات هندبال استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این رقابت​ها از سه​شنبه (ششم مرداد) تا جمعه (نهم مرداد) در شهرستان بهبهان برگزار شد. 

وی ادامه داد: در دیدار نهایی این مسابقات تیم هیات هندبال بهبهان با نتیجه 18 بر 5 از سد مدرسه هندبال پیشتاز بهبهان گذشت و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

رییس هیات هندبال خوزستان افزود: تیم هیات هندبال بهبهان به عنوان تیم قهرمان این دوره از رقابت‌ها به همراه تیم منتخب نونهالان خوزستان به مسابقات منطقه 7 کشور که مرحله ماقبل نهایی مسابقات کشوری است، اعزام می​شوند و در صورت کسب نتایج خوب در آن رقابت​ها، به مسابقات نهایی کشوری صعود خواهند کرد و با برترین​های هفت منطقه کشور به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به سطح مسابقات خاطرنشان‌کرد: سطح مسابقات به لحاظ کیفی و کمی از سال گذشته بسیار بهتر بود. سال گذشته مسابقات با حضور چهار تیم برگزار شد ولی امسال رقابت​ها با 12 تیم پیگیری شد که این نشاندهنده رشدی سه برابری در تعداد تیم​های شرکت کننده است.

رقابت​های پهلوانی و زورخانه​ای خردسالان خوزستان برگزار شد.

عبدالمحمد کارآزما، مسوول کمیته مسابقات هیات ورزش​های پهلوانی و زورخانه​ای استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این مسابقات پنج​شنبه (هشتم مردادماه) در زورخانه پهلوان ایروانی شوشتر برگزار شد. 

وی ادامه داد: در پایان این مسابقات، ​رضا چینی​سازشوشتری در ماده​های میان​داری و کباده و محمدرضا غلام‌صالحی در ماده سنگ، صاحبان عناوین برتر شدند. مسوول کمیته مسابقات هیات ورزش​های پهلوانی و زورخانه​ای خوزستان افزود: احمدرضا لشگری​راد نیز به عنوان مرشد برتر انتخاب شد.  وی خاطرنشان‌کرد: این نفرات در قالب تیم استان خوزستان به مسابقات کشوری که پانزدهم و شانزدهم ماه جاری در کرج برگزار می​شود، اعزام خواهند شد.

رییس فدراسیون ووشو با بیان این‌که این رشته در خوزستان می‌تواند در مسیری بهتر از این هم قرار گیرد، گفت: در مجموع هیات ووشو خوزستان را هیات موفقی می​دانم.

مهدی علی​نژاد در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص وضعیت ووشو استان اظهار کرد: خوزستان یکی از قطب​های ووشو کشور است و رشد خوبی در این سال‌ها داشته است و خودش را جزو بهترین​ها حفظ کرده است. یکی از دلایل موفقیتش هم ثبات مدیریتی است و فکر می​کنم با تثبیت مدیریت آقای هواشمی در راس هیات استان، این مسیر خوب ادامه پیدا خواهد کرد

وی درباره مشکلات ووشو خوزستان گفت: همه نقاط ضعف دارند و نمی​شود که هیات‌ها مشکلی نداشته باشند ولی مجموعه هیات ووشو خوزستان را هیات موفقی می​دانم و نقطه ضعف مشهودی را در آن نمی​بینم. آن‌ها در مسیری هستند که می​توانند بهتر از این شوند و در این شکی نیست. در هر صورت عملکرد هیات خوزستان خوب بوده است.

رییس فدراسیون ووشو در خصوص حضور یک مربی کشتی در کادر تیم‌ملی، بیان کرد: حضور این مربی حتما به تیم‌ملی کمک می​کند چرا که حدود 30، 40 درصد از فنون​مان، فنون درگیری هستند. ما سه چهار ماه کار مطالعاتی انجام دادیم و با همکاری فدراسیون کشتی، مربی​ای را انتخاب کردیم که آن فنونی که به کارمان می‌آید را به ما آموزش دهد. این مربی به کادر مربیگری اضافه شده است و زیر نظر سرمربی تیم‌ملی به عنوان مربی مکمل، کمک می​کند و به این صورت نیست که تیم را در دست بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در بخش تالو هم می​توانیم همانند ساندا در سطح جهان صاحب رتبه باشیم؟ گفت: واقعیت این است که تالو نمی​تواند به ساندا برسد چرا که ظرفیت​هایش وجود ندارد. در بحث کمیت، سانداکاران‌مان خیلی بیشتر از تالوکاران‌مان هستند. تالو نسبت به ساندا یک عقب​ماندگی تاریخی دارد و ما در فاصله کوتاه نمی​توانیم فاصله بین این دو بخش را جبران کنیم. البته ممکن است در میان مدت به شرایط بهتری برسیم؛ همانطور که در آخرین مسابقات جهانی​مان در رده پایه چهار طلا در ساندا و چهار طلا در تالو کسب کردیم و این نشان می​دهد می​توانیم در میان مدت به شرایط خوبی برسیم. 

علی​نژاد ادامه داد: ولی در بزرگسالان رسیدن به یک شرایط خوب زمان می​برد و البته شرایط برای بهتر شدن وجود دارد. آوردن مربیان چینی می​تواند به ووشو کشورمان کمک کند. ما در ایران هشت تالوفیت داریم که بعد از چین بیشترین تعداد تالوفیت را در جهان دارا هستیم که یکی از آن‌ها هم در اهواز است. مربیان خوبی را هم داریم که زیر نظر مربیان چینی، آن‌ها را تربیت می​کنیم و نسلی که به مربیان اضافه خواهند شد و همچنین نسلی که از جوانان به بزرگسالان خواهند آمد، می​توانند در بخش تالو در پنج شش سال آینده حرف برای گفتن داشته باشند.

دو و میدانی‌کاران خوزستانی در رقابت​های لیگ باشگاهی جانبازان و معلولان کشور در هر دو بخش آقایان و بانوان به مدال دست پیدا کردند و دو بانوی خوزستانی هم مجوز حضور در رقابت​های جهانی قطر را به دست آوردند. سیدعلی موسوی، مربی تیم دو و میدانی استان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این مسابقات از هفتم تا نهم مردادماه به میزبانی تهران برگزار شد. وی بیان کرد: در بخش بانوان هاشمیه متقیان در کلاس F55 نیزه، زهرا کیانی در کلاس F53 وزنه، مهناز امینی در کلاس F57 وزنه، شهلا حبیبی در کلاس F54 دیسک، فریبا داوودی در کلاس F56 نیزه و الهام صالحی در کلاسF54 نیزه همگی به قهرمانی رسیدند. در پایان این رقابت​ها تیم دو و میدانی بانوان استان به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. مربی تیم دو و میدانی جانبازان و معلولان خوزستان با اشاره به عنوان چهارمی تیم آقایان استان در این رقابت‌ها، ادامه داد: جواد حردانی در کلاس CP38 نیزه، صادق بیت​سیاح در کلاس F41 وزنه، آرش سلطانی در کلاس F54 دیسک، و علیرضا محمدبستاق در کلاس F52 دیسک، همگی در جایگاه نخست قرار گرفتند. علی بیت​سیاح در کلاس F41 وزنه و فیصل تبریزی در کلاس F55 دیسک دوم شدند و خالد خضرحمادی در کلاس F55 دیسک سوم شد. همچنین یوسف نیسی در کلاس F35 وزنه عنوان چهارمی را به خود اختصاص داد. وی خاطرنشان کرد: تیم دو و میدانی خوزستان عملکرد خوبی داشت و در پایان این رقابت​ها هاشمیه متقیان و زهرا کیانی توانستند با ثبت رکوردهای لازم، مجوز حضور در رقابت​های جهانی قطر را به دست آورند. علی امیدی نیز با توجه به رکوردی که در مسابقات قبلی به ثبت رسانده بود، پیش از این مجوز حضور در این مسابقات را کسب کرده بود.

رییس هیات فوتبال خوزستان درباره وضعیت زمین چمن ورزشگاه غدیر اهواز توضیحاتی ارائه داد.

عبدالکاظم طالقانی در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: شرایط آب و هوایی خوزستان را می​دانید و به این موضوع آگاه هستید که برای این که زمین چمن غدیر مانند سال گذشته نشود و تیم​ها بتوانند بازی بسیار خوبی روی آن انجام دهند، باید به شکلی از آن نگه‌داری کنیم که به حالت قبل از آن برنگردد. 

وی افزود: ما در این راستا زمین چمن غدیر اهواز را در چندین نوبت و به تدریج کوتاه کردیم و اگر به یکباره آن را کوتاه می​کردیم چمن آن به ریشه می​رسید و حالت زردی پیدا می​کرد و آن موقع نیز گفته می​شد که زمین، خاکی است. 

رییس هیات فوتبال خوزستان درباره اظهارنظر اسکوچیچ که زمین غدیر اهواز را برای کاشت برنج مناسب دانسته بود، گفت: این حرف اسکوچیچ، حرف بی​ربطی است و اگر زمین مشکلی داشت باید تیم مقابل هم چنین می‌گفت. او بهتر است به جای این حرف​ها به فکر بازی صحیح و یارگیری درست باشد تا این شائبه پیش نیاید که دلال​ها اطراف این تیم قرار گرفتند. پس بهتر است به فکر بازی صحیح​تر و بهتر استفاده کردن از بازیکنان خوزستانی باشد. 

وی خاطرنشان‌کرد: هیچ کسی به اندازه خود ما دلسوز تیم​های‌مان نیست و به این صورت نیست که اسکوچیچ می​گوید همه علیه ما بودند و بهتر است او کمی ادبیاتش را عوض کند. چطور سال گذشته وقتی در همین زمین که خراب بود تیم پرسپولیس را برد، یک کلمه حرف نزد؟ در نهایت اسکوچیچ باید حوصله​اش را زیاد کند و ادب و احترام را هم از یاد نبرد.

طالقانی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای بهتر شدن زمین چمن ورزشگاه غدیر مدنظر دارید؟ گفت: ما به تدریج از چمن کم می​کنیم تا نور خورشید ساقه چمن را از بین نبرد. ما طی چند روز گذشته نیز به تدریج چمن را زده بودیم. سال گذشته چنین موقعی اصلا زمین چمن نداشتیم در حالی که امسال با توجه به نگهداری​هایی که شد، زمین چمن داریم. در این هوایی که تخم‌مرغ روی زمین پخته می​شود، چه انتظاری می​توان از زمین چمن داشت؟ 

وی افزود: در حال حاضر هم جز این که تیم‌ها کمی حوصله کنند، راهی نیست. قطعا با خنک​تر شدن هوا، شرایط این زمین مانند سابق می​شود. آن قسمت​هایی را هم که باید کمی بیشتر کوتاه کنیم، کوتاه خواهیم کرد تا زمین برای بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس از شرایط بهتری برخوردار باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد