سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از رامهرمز

فارس از تعطیلی 5 ساله استخر رامهرمز گزارش می دهد
شیرجه در استخر بدون آب و روی شن‌های داغ!

پنج سال پیاپی است که علاقه‌مندان به ورزش شنا در شهرستان رامهرمز همچنان به در بسته می‌کوبند و برای بازگشایی این مکان، همچنان وعده مسئولان به سرانجام نرسیده است.

خبرگزاری فارس: شیرجه در استخر بدون آب و روی شن‌های داغ!                

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، پنج سال پیاپی از تعطیلی تنها استخر شهرستان رامهرمز می‌گذرد و وعده مسئولان در راه اندازی و بازسازی آن هنوز به سرانجام نرسیده و علاقمندان به ورزش شنا همچنان به درب بسته می‌کوبند.

آیا به راستی فرجی خواهد شد و دستی از آستین بیرون خواهد آمد تا گره از کار تامین بودجه و راه‌اندازی این استخر بگشاید یا همچنان مردم در انتظار بمانند؟!

یکی از شهروندان رامهرمز در همین ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این منطقه اظهار کرد: مثل اینکه به قول قدیمی‌ها، شاخ مار انداخته‌اند درون این استخر تا که کار آن به سرانجام نرسد و همین طور نیمه‌تمام باقی بماند تا حسرت شنا را به دل مردم بگذارد، کاش مسئولان به خود بیایند و بیش از این، استخر در تعطیلی به سر نبرد.


استخر نیمه تمام رامهرمز

حسن باغبانباشی گفت: چند سال است که این استخر به علت مشکلات مختلف تعطیل و مردم را در بلاتکلیفی قرار داده زیرا که با آب درمانی می‌توان بسیاری از مشکلات عضلانی را درمان کرد.

وی افزود: فرد با شنا کردن نه تنها از این طریق احساس راحتی می‌کند، بلکه قابلیت‌های جسمانی خود از قبیل استقامت دستگاه گردش خون و تنفس، قدرت، سرعت و انعطاف‌پذیری مفاصل شانه و مچ پا را افزایش می‌دهد.


قسمت هایی از قطعات موتور خانه استخر

*علاقه زیادی به ورزش شنا دارم

مریم زارع نیز چنین عنوان کرد: زنان باردار از جمله افرادی هستند که همواره در جستجوی ورزش ملایم و مطلوب برای گذراندن این دوران هستند که یکی از آنها ورزش در آب و انجام حرکات ملایم در آن است که متاسفانه چند سال است به علت تعطیلی تنها استخر رامهرمز، زنان این شهرستان از این مهم بی‌بهره هستند و این نشان از بی‌تدبیری مسئولان دارد.

رضا مقدم اضافه کرد: من یکی از جوانان این شهر هستم که علاقه زیادی به ورزش شنا دارم ولی سال‌هاست تنها استخر رامهرمز به علل مختلف تعطیل است.

وی افزود: متاسفانه تنها رودخانه شهر هم که خشک شده و آبی از آن عبور نمی‌کند که بتوان در رودخانه شنا کرد، در نتیجه باید روی شن‌های داغ رودخانه شیرجه بزنیم!


بستر خشک رودخانه علاء رامهرمز که روزگاری یکی از رودخانه های پر آب استان بود

*تخصیص اعتبار از سوی شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب

رئیس هیئت شنای رامهرمز گفت: یک اعتبار 400 میلیون تومانی از ماده 180 و یک اعتبار 500 میلیون تومانی از سوی شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب برای کمک به مناطق کمتر توسعه‌یافته ویژه بازسازی این استخر اختصاص داده شده است.

علی معمار افزود: این اعتبار با تلاش های نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس جذب شده که وارد استان شده است اما متاسفانه از سوی مرکز استان به شهرستان اختصاص داده نشده است، لذا پیمانکار کار را رها کرده و روند بازسازی بسیار به کندی پیش می رود که همت مسولان شهرستانی و استانی را می طلبد.

*بیش از 80 درصد بازسازی استخر، پیشرفت فیزیکی داشته است

رئیس اداره ورزش جوانان رامهرمز نیز در ادامه این توضیحات خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز مردم به وجود استخر در شهر و فشاری که طی این چند ساله بر ما وارد آورده‌اند، دست کمک به سوی مسئولان استانی دراز می‌کنیم.

علی آلبومرادی افزود: در حال حاضر بیش از 80 درصد بازسازی استخر، پیشرفت فیزیکی داشته که هم‌اکنون به علت عدم تزریق به‌موقع بودجه کار به کندی پیش می‌رود.

وی در پایان بیان کرد: وسایل موتورخانه استخر نیز خریداری شده ولی هنوز کسری‌هایی دارد که باید پس از تکمیل، نصب و راه اندازی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد