سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از فرودگاه اهواز

  • Google+
  • Cloob
  • دومین طرح جامع فرودگاه اهواز در دست مطالعه است

    اهواز - ایرنا - مدیرکل فرودگاههای استان خوزستان گفت: دومین طرح جامع فرودگاه بین المللی اهواز توسط کارشناسان در دست مطالعه است.

    محمدسعید شرفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هر فرودگاهی نیازمند طرح جامع است که طرح جامع نخست در سال 1386 برای فرودگاه اهواز دیگر پاسخگوی نیازهای موجود نیست.

    وی اضافه کرد: در طرح نخست میزان جابجایی ها در فرودگاه اهواز یک میلیون نفر در سال 1393 دیده شده بود که این رقم پارسال به دو میلیون و 500هزار نفر افزایش یافت.

    شرفی گفت: با توجه به این میزان افزایش طرح جامع فرودگاه اهواز نیازمند بازنگری است و در این چارچوب از بین چهار شرکت توانمند داخلی در این عرصه یکی از شرکت ها برنده شده و مطالعه طرح را آغاز کرده است.

    وی اضافه کرد: در طرح جامع فرودگاه اهواز، جانمایی، میزان ساخت و سازها، پیش بینی مسافر و نقشه های پیشرفته دیده شده و مبنای اصلی در این طرح میزان مسافر و تعداد پروازهاست.

    شرفی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی های به عمل آمده در طرح جامع فرودگاه اهواز در سال 1386، تعداد روزانه پروازها برای این فرودگاه 20 پرواز در نظر گرفته شده بود که در سال گذشته به 70 پرواز رسید.

    وی گفت: طرح جامع فرودگاه اهواز بر اساس نیاز امروز و پنج سال آینده که میزان جابجایی مسافر به چهار میلیون نفر خواهد رسید باید بازنگری، مطالعه و تدوین شود.

    شرفی افزود: یکی از نیازهای اساسی در طرح جامع فرودگاه اهواز در نظر گرفتن خروجی های بیشتر برای این فرودگاه است چرا که با توجه به افزایش میزان تقاضا و مسافر خروجی موجود فرودگاه که تنها خروجی آن است جوابگو نیست.

    وی گفت: مطالعات آماری و اقتصادی طرح جامع فرودگاه اهواز با توجه به رشد سالانه در دست انجام بوده و تمام نقشه ها در طرح آینده باید تغییر کنند.

    مدیرکل فرودگاههای خوزستان همچنین افزود: برای فرودگاه فعلی و به منظور انجام طرح توسعه آن از مشاوران داخلی استفاده می شود اما در ساخت فرودگاه جدید اهواز از حضور مشاوران توانمند خارجی نیز بهره گرفته خواهد شد.

    فرودگاه بین المللی اهواز به لحاظ تعداد جابجایی مسافر ، رتبه چهارم را در سطح فرودگاههای کشور دارد.

    نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد