سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول

کلاهبرداری 300 میلیارد ریالی از هزار و 460 نفر در دزفول

دزفول - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت:شرکت تعاونی مهر زراعت کاران سبزآب که در زمینه تولید کود ورمی کمپوست فعالیت داشت حدود 300 میلیارد ریال از یک هزار و 460 نفر کلاهبرداری کرده است.

احمد قهرمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد شاکیان این شرکت تعاونی را یکهزار و 300 نفر از سراسر کشور عنوان کرد و افزود:160 نفر از افرادی که در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند شناسایی نشده و علیه این شرکت شکایت نکرده اند.

وی اظهار کرد:عوامل اصلی این شرکت تعاونی دستگیر شده و پرونده آنها پس از تکمیل به شعبه 105جزایی دزفول ارجاع شده است.

دادستان دزفول با اشاره به تلاش 9 ماهه دستگاه قضایی برای رسیدگی به پرونده این شرکت افزود:با توجه به تعداد زیاد شکات دستگاه قضایی تلاش گسترده ای برای شناسایی و دستگیری مدیر عامل و عوامل اصلی این شرکت انجام داد.

وی همچنین در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در خصوص کلاهبرداری شرکت نوتاش کمپوست که در زمینه ورمی کمپوست فعالیت داشت نیز گفت:این شرکت بالغ بر 200 میلیارد ریال از 600 نفر از شهروندان 10 استان کشور تحت عنوان سرمایه گذاری در تولید ورمی کمپوست پول دریافت کرده است.

قهرمانی گفت:مدیر عامل این شرکت دستگیر شده و در زندان بسر می برد اما از آنجا که اسناد و مدارک این شرکت شفاف نیست روند پیگیری پرونده این کلاهبرداری به کندی پیش می رود لذا تلاش می شود تا اواخر مرداد ماه پرونده تخلف مالی شرکت مذکور تکمیل و برای صدور حکم به دادگاه جزایی ارجاع شود.

وی تصریح کرد:تلاش برای شناسایی اموال شرکت نوتاش کمپوست در حال انجام است.

قهرمانی افزود: اموال توقیف شده از این متهم شامل سرمایه گذاری در املاک و ساختمان سازی و نیز 40 میلیارد ریال ارزش کارخانه ورمی کمپوست بسیار کمتر از میزان بدهی به شاکیان می باشد ضمن اینکه کار شناسایی سایر اموال و دارایی های متهم ادامه دارد.

دادستان دزفول همچنین در خصوص دستگیری 50 نفر پسر و دختر جوان در یکی از باغ های حاشیه شهر دزفول در اوایل هفته جاری گفت:این افراد که همگی ساکن سایر شهرهای استان خوزستان می باشند در وضعیتی نامناسب در یکی از باغ های حاشیه شهر دزفول توسط پلیس دستگیر شدند.

وی گفت:با توجه به حساسیت این مسئله و بازتاب منفی آن در جامعه و به منظور تسریع در برخورد با این اقدام خلاف شرع ، با هماهنگی رییس دادگستری دزفول یک قاضی در محل معاونت امنیت اخلاقی نیروی انتظامی مستقر شد و احکام آنان صادر و اجرا گردید.

دادستان دزفول گفت:محل مذکور که یک باغ در حاشیه شهر دزفول می باشد پلمب شده و صاحب باغ نیز به اتهام ایجاد مرکز فساد و فحشا دستگیر شده است.

وی تهیه فیلم و عکس و شرب خمر را از دیگر اتهامات این افراد عنوان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول همچنین در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای شناسایی و دستگیری عوامل قتل یک بانوی دزفولی که اوایل تیرماه در دزفول ربوده شده و جسد وی در بخش شاوور شهرستان شوش پیدا شد نیز گفت:به منظور تسریع در شناسایی و دستگیری عوامل این جنایت پلیس آگاهی دزفول با پلیس آگاهی شهرستان شوش مشترکا وارد عمل شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد