سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اهواز

چرا هنوز حریم شهرهای اهواز و کارون تعیین نشده است؟
اجتماعی  11:30:3 1394/04/30
944-13914-5 کد خبر

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به طولانی شدن زمان تعیین حریم شهر اهواز و کارون، گفت: تعیین حریم شهر اقدام مهمی است که باید با ظرفیت​های خاصی صورت بگیرد.

احمد سیاحی در گفت​وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به مشکلاتی که پس از جدایی کوت عبدالله از شهر اهواز و تبدیل به شهرستان کارون پیش آمده است، اظهار کرد: جهت تعیین حریم شهر یک برنامه اولیه با توجه به تقسیمات سیاسی و شرایطی که دو شهرستان دارند، تهیه شده است.

وی افزود: چنانچه این برنامه در کمیسیون ماده 5 ارایه شود، می​توان آن را به تصویب رساند که این کار در دست اقدام است. می​پذیریم که این روند طولانی شده اما تعیین حریم شهر باید به صورت کاملا کارشناسی شده انجام شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان این‌که بسیاری از شهرستان​های تازه تاسیس همچون کارون و باوی، شاخص​های توسعه یافتگی را ندارند، گفت: این موضوع در بحث ارزش افزوده می​گنجد؛ ارزش افزوده بر اساس منبع درآمدی شهرستان و جمعیت آن است و اکنون 60 درصد درآمدهای ارزش افزوده صرف هزینه​های جاری و 40 درصد آن صرف عمرانی می​شود. با توجه به پارامترها و شاخص​های مختلف از جمله عدم توسعه​یافتگی یا کمتر توسعه​یافتگی و شرایط هر شهرستان باید تلاش شود همه شهرستان​ها به یک سطح از توسعه برسند و این درست نیست که شهری به دلیل این‌که ارزش افزوده کمتری دارد، توسعه‌یافتگی آن به شدت پایین باشد.

سیاحی افزود: به دنبال این هستیم که فرایند را در بحث ارزش افزوده تغییر دهیم و حداقل در 40 درصد بخش عمرانی، بیشتر نظارت کنیم و آن را به شهرهایی اختصاص دهیم که کمتر توسعه​یافته باشند.

وی درباره موضوع اجرای سه پروژه مشترک شهرداری اهواز در شهرستان کارون و اهواز که از سوی فرمانداری مورد تایید قرار نگرفت، اظهار کرد: این موضوع را از جراید شنیدم اما لازم است بگویم که هم اهواز و هم کوت​عبدالله برای ما مهم هستند و موارد مربوط به ارایه خدمات به مردم باید در اولویت کارها قرار گیرد و از بندها و ماده​های قانونی در جهت ارایه خدمت بیشتر به مردم استفاده کنیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: پل که احداث می​شود هم مردم اهواز و هم مردم کوت​عبدالله از آن استفاده می​کنند و زیرگذر که ساخته می​شود نیز همه مردم از آن بهره​مند خواهند شد. بنابراین قرار شد که این موضوع را به ما اعلام کنند که خود به این مساله ورود کنیم تا هم از ظرفیت اعتبارات متمرکز و هم اعتبارات دو شهرستان برای اتمام پروژه​ها استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد