سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

انتقاد نمایندگان کنگره آمریکا از تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره هسته ای ایران 

  

نمایندگان منتقد می گویند دولت اوباما با این اقدام می خواهد نمایندگان کنگره را در فشار سیاسی قرار دهد.
نمایندگانی از هر دو حزب اصلی آمریکا از دولت اوباما به خاطر ارایه و تصویب قطعنامه لغو تحریم های ایران در شورای امنیت انتقاد کردند.انتقاد نمایندگان کنگره آمریکا از تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره ایران

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت هیل نمایندگانی از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در اظهارات و بیانیه هایی از دولت اوباما به خاطر ارایه قطعنامه تایید توافق هسته ای ایران به شورای امنیت پیش از بررسی و تصویب توافق هسته ای در کنگره آمریکا انتقاد کردند.
نمایندگان منتقد می گویند دولت اوباما با این اقدام می خواهد نمایندگان کنگره را در فشار سیاسی قرار دهد تا توافق نهایی را تصویب کنند."الیوت انگل" نماینده ارشد دموکرات از ایالت نیویورک در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به همراه " اد رویس" رییس کمیته روابط خارجی با صدور بیانیه ای مشترک از ارایه و تصویب قطعنامه به شورای امنیت انتقاد کردند.
در این بیانیه تاکید شده است کنگره آمریکا بدون در نظر گرفتن رای شورای امنیت به وظیفه خود در بررسی دقیق توافق هسته ای ایران عمل خواهد کرد.شورای امنیت دیروز در جلسه خود قطعنامه ای تصویب کرد که به موجب آن با تایید توافق اخیر هسته ای بین ایران و گروه 1+5 ، همه 6 قطعنامه پیشین این شورا درباره برنامه هسته ای ایران لغو می شود.
این اقدام شورا در تاریخ 70 ساله آن یک رکورد محسوب می شود و تا کنون هیچ کشوری نتوانسته است پرونده خود را با مذاکرات دیپلماتیک از فصل هفتم منشور ملل متحد خارج کند.
مقامات دولت اوباما در برابر انتقادات نمایندگان کنگره از تصمیم دولت آمریکا در ارایه قطعنامه به شورای امنیت دفاع کرده اند و جان کری وزیر امور خارجه امریکا در واکنش به انتقادات نمایندگان کنگره گفته است این نهاد قانونگزاری در آمریکا صلاحیت های خود را دارد و تصویب قطعانمه شورای امنیت به معنای نادیده گرفتن یا تخطی کردن از اختیارات کنگره نیست.کری در عین حال تاکید کرد مذاکرات گروه 1+5 با ایران یک مذاکرات بین المللی بوده و بسیاری از کشورها نمی خواهند تصویب یا عدم تصویب مذاکراتی در چنین سطح تنها منوط به اجازه یا تصویب کنگره آمریکا باشد.
سناتور جمهوریخواه " جان کورنین " شدید ترین انتقادات را نسبت به تصویب قطعنامه شورای امنیت ارایه کرد. او این اقدام را توهین به مردم آمریکا دانست و کاخ سفید را به انجام معامله هسته ای با ایران بدون کسب اطلاع درست و دقیق از نظر کنگره در این باره کرد.
سناتور مارکو روبیو جمهوریخواه نامزد انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه را "دوشنبه تسلیم" آمریکا نامید و از بازگشایی سفارت کوبا در واشنگتن در کنار تصویب قطعنامه لغو تحریم های هسته ای علیه ایران در شورای امنیت در یک روز و در کنار هم به عنوان دو اتفاق بد و همزمان برای سیاست خارجی آمریکا یاد کرد.
جان بینر رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز زبان به انتقاد گشود و گفت:" این یک شروع بد برای یک توافق بد با ایران بود."
او گفت:" تصویب این قطعنامه در شورای امنیت تنها 24 ساعت پس از ارسال مدارک توافق نهایی هسته ای به کنگره برای بررسی در مهلت 60 روزه ، امنیت ملی آمریکا را تضعیف کرده و ناقض روح قانون بازبینی توافق هسته ای با ایران است.
بر اساس قانون بازبینی توافق هسته ای با ایران که به تصویب کنگره و امضای اوباما رسیده است ، نمایندگان کنگره 60 روز پس از توافق جامع هسته ای فرصت قانونی دارند تا مفاد آن را بررسی کرده و درباره آن رای گیری کنند.
موسسه مالیه بین‌المللی:
رقم دارایی‌های مسدود شده ایران 150 میلیارد دلار است

موسسه مالیه بین‌المللی اعلام کرد، قرارداد هسته‌ای به ایران امکان دسترسی دوباره به 150 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده‌اش و سیستم مالی جهانی را می‌دهد.

خبرگزاری فارس: رقم دارایی‌های مسدود شده ایران 150 میلیارد دلار است                

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از فایننشال تایمز، برداشته شدن تحریم‌های ایران احتمالا سبب افزایش تولید نفت این کشور و تقویت فشار‌های مالی بر دیگر صادرکنندگان منابع هیدروکربنی خواهد شد.

موسسه رتبه‌بندی مودیز در گزارشی اعلام کرد، برآورد افزایش تولید نفت ایران به میزان یک میلیون بشکه طی یک یا دو سال «به نحو اجتناب‌ناپذیری قیمت‌ها را کاهش خواهد داد.» و اعتبار صادرکنندگان با منابع مالی ضعیف نظیر روسیه، ونزوئلا، نیجریه، بحرین و عمان را کاهش خواهد داد.

مودیز در ادامه به نقل از موسسه مالیه بین‌المللی عنوان کرد، قرارداد هسته‌ای که به ایران امکان دسترسی دوباره به 150 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده‌اش و سیستم مالی جهانی را می‌دهد، می‌تواند تولید نفت این کشور را تا سال 2017 به 4 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

ایران به سرعت می‌تواند 30 میلیون بشکه نفت از محل ذخایر خود بر روی دریا را به بازارهای جهانی سرازیر کند و درصورتی که هیچ تقاضای متناظری وجود نداشته باشد، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.این افزایش مورد انتظار در تولید نفت ایران می‌تواند پیش‌بینی پیشین این موسسه مبنی بر افزایش 5 دلاری قیمت نفت در سال 2016 را تضعیف کند.مودیز با اشاره به برآورد مقامات ایرانی مبنی بر نیاز به 230 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای بازگردان تولید 5 ساله ضعیف نفت به حالت اولیه، تصریح کرد، جبران سرمایه‌گذاری‌های اندک سال‌های گذشته ایران زمان‌بر خواهد بود.

 

بر اساس گزارش مودیز، بهبود تولیدکنندگان حاشیه خلیج فارس نظیر بحرین و عمان با کاهش بیشتر قیمت نفت ممکن است کندتر شود یا حتی بدتر شود.

از آنجایی که نیمی از درآمدهای روسیه از بخش انرژی تامین می‌شود، تدوام کاهش قیمت نفت ارزش پول ملی و اقتصاد این کشور را بیشتر آسیب خواهد زد.

در مورد ونزوئلا، کاهش بیشتر قیمت نفت، شکاف تامین مالی داخلی را در سال جاری و سال بعد بیشتر خواهد کرد.بنا بر اعلام مودیز، با این حال، امارات و عمان می‌توانند از افزایش تجارت ایران سود ببرند. دبی و عمان روابط تجاری طولانی‌مدتی با جمهوری اسلامی ایران دارند که می‌تواند با بهبود سرمایه‌گذاری و تجارت ایران، آن را دوباره از سر بگیرند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست و شبکه خبری ای.بی.سی آمریکا در نظر سنجی جداگانه اعلام کردند که اکثر آمریکاییان حمایت خود را از توافق جامع اتمی با ایران ابراز داشتند.

کد خبر: ۵۱۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ - 21 July 2015
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست و شبکه خبری ای.بی.سی آمریکا در نظر سنجی جداگانه اعلام کردند که اکثر آمریکاییان حمایت خود را از توافق جامع اتمی با ایران ابراز داشتند.

به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی صدای آمریکا به نقل از واشنگتن پست افزود: 56درصد آمریکاییان در این نظرسنجی از توافق اتمی با ایران که برنامه اتمی این کشور را محدود و تحریم های اقتصادی علیه ایران را کاهش می دهد، حمایت کردند و 37درصد با آن مخالفت کرده اند.

پیشتر در یک نظرسنجی دیگر این دو موسسه خبری آمریکایی، 59 درصد آمریکاییان از چارچوب توافق اتمی که در لوزان بدست آمد(تفاهم لوزان) حمایت کرده بودند و 31 درصد مخالف آن بودند، به عبارت دیگر تقریبا از هر سه آمریکایی دو نفر موافق و یک نفر مخالف تفاهم بود.

یک تورگردان آمریکایی با دعوت از اتباع این کشور برای سفر به ایران، آن‌ها را فراخوانده تا به دیپلماسی مردمی آمریکا و ایران بپیوندند.

کد خبر: ۵۱۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳ - 21 July 2015
یک تورگردان آمریکایی با دعوت از اتباع این کشور برای سفر به ایران، آن‌ها را فراخوانده تا به دیپلماسی مردمی آمریکا و ایران بپیوندند.

به گزارش ایسنا، توافق هسته‌ای ایران و 1+5 برخی از آژانس‌های گردشگری آمریکایی را بر آن داشته تا مشتریان خود را برای سفر به ایران دعوت کنند. جری سورکین (Jerry Sorkin)، مدیر یک آژانس گردشگری آمریکایی که حدود شش سال است به مقصد ایران تور اجرا می‌کند، با ارسال ایمیلی به همه‌ی مشتریان‌اش در سراسر جهان، به توافق صورت گرفته اشاره کرده و نوشته است؛ «با وجود آن‌که همه نمی‌توانند به طور قطع بگویند توافق در "وین" همه مسائل و نگرانی‌ها را حل کرد، ولی حقیقت آن است که پس از سه دهه مذاکرات ثمربخشی صورت گرفته و قدم‌های مثبتی به سمت جلو برداشته شده است.»

او سپس اتباع آمریکایی را دعوت کرده تا با سفر به ایران به دیپلماسی مردمی که از سال 2006 با اجرای تورهای گردشگری در ایران آغاز کرده است، ملحق شوند.

چنین فراخوان‌ها و دعوت‌هایی در شرایطی صورت می‌گیرد که بسیاری از شهروندان آمریکایی هنوز تصویر و اطلاعاتی درست از ایران ندارند. بیشتر آن‌ها گمان می‌کنند چون دولت‌شان در ایران سفارتخانه‌ای ندارد، نمی‌توانند به ایران سفر کنند، خیلی از آن‌ها حتا نمی‌دانند می‌توانند ویزای توریستی ایران را دریافت کنند. سوال بیشتر آن‌ها از آژانس‌های ایرانی این است؛ «آیا به عنوان یک شهروند آمریکایی می‌توانند ویزای ایران را بگیرند؟»

شرایط صدور ویزای گردشگری ایران برای اتباع آمریکایی به نسبت آن ضوابطی که آمریکایی‌ها برای سفر اتباع ایرانی تعیین کرده‌اند، بسیار آسان‌تر است.

صدور ویزای گردشگری ایران برای اتباع آمریکایی در حالت عادی بین یک تا پنج هفته زمان می‌برد، اگرچه این زمان گاه بسیار کوتاه می‌شود و به چند روز هم می‌رسد، اتفاقی که برای بسیاری از گردشگران آمریکایی رخ داده و آن‌ها را شگفت‌زده کرده است.

سال پیش نویسنده‌ی جوان آمریکایی در سفر یک ماهه‌ایی که به ایران داشت، دریافت یک هفته‌ای ویزای ایران را شگفت‌انگیزترین بخش سفرش اعلام کرد، اتفاقی که به گفته‌ی خودش دور از تصور بود و او را شوکه کرد.

بنا بر تایید آژانس‌های ایرانی با آن‌که سفر گردشگری اتباع آمریکایی در چند سال اخیر به ایران آسان‌تر شده؛ اما در مقابل، این شرایط برای اتباع ایرانی از سوی طرف آمریکایی چندان تغییری نکرده است.

البته به تازگی از برخی آژانس‌های گردشگری شنیده شده است که گردشگران آمریکایی نیز برای دریافت ویزای گردشگری ایران، علاوه‌ بر تحویل مدارک معمول که از دیگر مسافران خارجی دریافت می‌شود، باید اطلاعات یا رزومه‌ای پنج ساله از خود ارایه دهند.

با این حال همان آژانس‌های مسافرتی که این ابلاغ را جدید و دستوری تازه می‌دانند، گفته‌اند که در روند صدور ویزای ایران برای گردشگران آمریکایی مانع و مشکلی ایجاد نشده و روال و مدت زمان صدور مثل گذشته است.

مرتضی رحمانی‌موحد، ‌معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هرچند از چنین ابلاغی اطلاع ندارد، چرا که "دفتر هماهنگی" مستقر در این سازمان مسؤول ابلاغ چنین دستوری است، دفتری که به درخواست‌ گردشگران آمریکایی برای سفر به ایران رسیدگی می‌کند و مدارک مربوط به ویزای این گردشگران نخست و پیش از وزارت خارجه به آن تحویل داده می‌شود، اما گفته است: «ورود گردشگران آمریکایی به ایران سخت نشده و نمی‌شود. هر گردشگری اگر قرار باشد به ایران بیاید حتما می‌آید، آن هم بدون مشکل.»

طبق آماری که «مسعود سلطانی‌فر» از گردشگران ورودی به ایران در سال 93 داده است، سال پیش 4 هزار گردشگر آمریکایی به ایران سفر کردند، در حالی‌که تعداد آن‌ها در سال 92 به 2 هزار نفر می‌رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد