سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آئین زندگی

این یک حقیقت است که شما نمی توانید با همسرتان ارتباط برقرار کنید مادامی که درحال دیدن اخبار هستید یا مشغول آشپزی یا درحال چک کردن گوشی موبایل یا کارهای دیگر ...

خانواده ایرانی - کمتر زوجی است که در مسیر زندگی دست اندازهایی را تجربه نکند اما در وتاقع قبل از رسیدن به آنها اکر افراد از وجود این مشکلات آگاه باشند بهتر می توانند از پس مشکلاتشان بر بیایند. هر زوجی در زندگی پستی و بلندی هایی را تجربه می کند تفاوت زوجهای موفق با بقیه زوج ها در این است که آنها می دلنند چطور این مشکلات را مدیریت کنند.

مشکل اول: ارتباط

مشکل در ارتباط برقرار کردن با همسر از شایع ترین مشکلات است و در واقع در موارد زیادی این ریشه ی سایر شکایات زوجین است.این یک حقیقت است که شما نمی توانید با همسرتان ارتباط برقرار کنید مادامی که درحال دیدن اخبار هستید یا مشغول آشپزی یا درحال چک کردن گوشی موبایل یا کارهای دیگر...!

چند استراتژی برای حل این مسئله

باهم قرارهای رسمی بگذارید،روز و ساعتی را برای صحبت مشخص کنید برای هم ایمیل بزنید یا در مکانی که هر دو می دانید برای یکدیگر یادداشت بگذارید.

اگر هریک از شما عادت دارید موقع بحث صدایتان را بالا ببرید و داد بزنید تا صحبت کنید ، برای بحث قراری در مکان عمومی بگذارید . در مکان عمومی خود به خود شما دیرتر و کمتر احتمال دارد که صدایتان را بالا ببرید.

قوانینی برای بحث خود وضع کنید . مثلا اینکه یکدیگر را قطع نکنید و بگذارید جمله هایتان تمام شود، و از قیدهای مطلق استفاده نکنید .از زبان بدن برای اینکه به یکدیگر بفهمانید با تمام وجود بهم گوش می دهید استفاده کنید . موقع مکالمه یه جای ساعتتان در چشمان هم نگاه کنید.

گاه گاهی در حال گوش دادن برای روشن شدن و جلوگیری از بدفهمی ، هر چند جمله یک بار چیزی را که شنیده اید یا برداشت کرده اید مطرح کنید و بپرسید آیا منظور تو این بود که...؟

مشکل دوم:روابط زناشویی

روابط زناشویی مناسب علاوه بر اینکه صمیمیت بین زوجین را بیشتر می کند با تنظیم هورمونها و اثر بر روی فیزیولوژی آنها سلامت جسمی و روانی را تامین می کند . اما حتی افرادی که خیلی بهم از نظر فیزیکی هم علاقمندند ممکن است از نظر روابط جنسی به اندازه کافی هماهنگ نباشند .

استراتژی هایی برای حل مسئله

بهتر است همسران درباره علایق خود با هم صحبت کنند . روابط زناشویی را محدود به اتاق خواب ندانند و درباره ایده های خود صحبت و بحث کنند.لیستی از ایده های خود تهیه کنید و گاه گاهی باهم آن را تکمیل کنید.هرگاه که احساس کردید مشکلات زناشویی شما با روشهای خودتان قابل حل نیست ، حتما به یک متخصص مسائل جنسی مراجعه کنید.

مشکل سوم:پول

مشکلات مالی شاید از اولین مشکلاتی باشد که زوجین با آن مواجه می شوند ، چرا که مخارج عروسی اولین جایی است که تمام دغدغه های اقتصادی را رو می کند.

استراتژی هایی برای حل مسئله

اول اینکه درباره شرایط اقتصادی خود و دارایی هایتان صادق باشیدو برای آینده زندگیتان هدفهای واقع بینانه بچینید.اگر شرایط اقتصادی ازدواج شما را به تعویق می اندازد اما از نظر مخارج ماهانه توان زندگی مشترک دارید از مخارج اولیه بکاهید.

بپذیرید که یکی از زوجبن ممکن است اهل جمع کردن پول باشد و دیگری ولخرج . با آگاهی به این مسئله و پذیرش آن می توانید مسئولیت ها را طوری تقسیم کنید که شرایط اقتصادی را به خطر نیندازد.در عین حال در آمد و خرجی را از یکدیگر مخفی نکنید ، این موضوع صمیمیت شما را به خطر می اندازد.

مشکل چهارم:درگیری بر سر کارهای خانه

در زندگی مدرن که هر دو زوج بیرون از خانه دغدغه هایی دارند بیشتر بحث ها بر سر تقسیم مسئولیت های خانه پیش می آید.این موضوع فقط با درک متقابل زوجین قابل حل است.

استراتژی هایی برای حل مشکل

قبل از اینکه زندگی مشترک را شروع کنید ، درباره علایق خود و کارهایی که از آنها متنفرید یا توانایی هایتان و کارهایی که اصلا بلد نیستید صحبت کنید . به این ترتیب بخشی از کارها تقسیم می شوند و بخشی می مانند که یا هر دو بلد نیستید و یا هر دو از آنها متنفرید .

به عنوان اولین راه حل آنها را برای تحمل و تمرین و یا آموختن بین خود تقسیم کنید . برای این کار می توانید مثلا از قرعه کشی استفاده کنید . اما راه حل دیگر این است که در برابر راه حلهای دیگر گارد نگیرید و آنها را بپذیرید . مثلا اگر هردو از اتو کردن متنفرید گاهی لباسها را به اتوشویی ببرید!

گروه ترجمه خانواده ایرانی

 منبع : WebMD

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد