سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر اقتصادی

نوسازی ناوگان هوایی ایران چقدر هزینه دارد؟ (+فهرست تصویری محصولات و قیمت روز انواع بوئینگ و ایرباس) 

  

هر چند ایران به انواع هواپیماها نیاز دارد ولی عمده نیازهای آن برای پروازهای داخلی، هواپیماهایی با ظرفیت 100 تا 200 مسافر است.

عصر ایران - یکی از بندهای مهم توافق وین بین ایران و 1+5 ، لغو تحریم های هوایی است. در صورت نهایی شدن این توافق، ایران می تواند همانند سایر کشورهای دنیا، هواپیماهای مسافربری نو خریداری کند و ناوگان کهنه و فرسوده اش را نوسازی نماید.

در حال حاضر حدود یکصد هواپیمای مسافربری در ایران به علت فرسودگی و فقدان قطعات، زمین گیر شده اند که با رفع تحریم ها ، بخش مهمی از این هواپیماها با دریافت قطعات نو، اورهال شده و به خطوط پروازی باز می گردند.
همچنین بر آورد می شود در فاز نخست نوسازی هواپیماهای مسافربری، حدود یکصد فروند هواپیمای جدید در کلاس ها و بردهای مختلف مورد نیاز است. برآورد می شود ایران در دهه پیش رو، بین 400 تا 500 فروند هواپیمای مسافربری نیاز داشته باشد که این نیاز عظیم، توجه سازندگان هواپیماهای مسافربری را به خود جلب کرده است به گونه ای که از هم اکنون، نمایندگانی از شرکت های ایرباس اروپا ، بوئینگ آمریکا و سوخوی روسیه وارد مذاکره با ایران شده اند و سعی دارند سهمی از این بازار بکر و بی نظیر را از آن خود کنند.

البته هنوز هیچ چیز قطعی نیست و باید منتظر تصویب نهایی توافق وین در مجلس ایران و کنگره آمریکا ماند. با این حال، این شرکت ها، در رقابتی چندین میلیارد دلاری از هم اکنون سعی در سبقت از همدیگر و تصاحب بازار ایران در دوران بعد از تحریم ها هستند.

نکته دیگر این است که به فرض لغو نهایی تحریم ها و انعقاد قرارداد با تولید کنندگان هواپیما، زمانی طولانی که گاه به چندین سال می رسد طول می کشد تا هواپیماهای سفارش داده شده، تولید و تحویل شوند.
امکان دیگری که لغو تحریم ها فراهم می کند خرید هواپیماهای دست دوم کم کارکرد به طور رسمی و با خدمات پس از فروش از شرکت های مختلف دنیاست که می تواند بخشی از نیازهای کشور را به صورت استاندارد و ایمن تأمین کند.

نکته ای که همیشه جذاب بوده، قیمت انواع هواپیماهای مسافربری در جهان است. سایت 118 سفر که به طور تخصصی در حوزه گردشگری فعالیت می کند، اخیراً در گزارشی مفصل به بررسی قیمت هواپیماهای مسافربری دو شرکت اصلی هواپیماسازی جهان یعنی بوئینگ و ایرباس پرداخته است.
بررسی این قیمت ها می تواند کلیاتی از هزینه نوسازی ناوگان هوایی ایران را پیش روی مخاطب قرار دهد. هر چند ایران به انواع هواپیماها نیاز دارد ولی عمده نیازهای آن برای پروازهای داخلی، هواپیماهایی با ظرفیت 100 تا 200 مسافر است.
موضوع مهمی که می توان به نقل از فعالان بازار خرید و فروش هواپیما ذکر کرد این است که قیمت های اعلامی سازندگان هواپیماها، تابعی از بازار ، میزان خرید و قدرت چانه زنی است و لذا می توان حتی هواپیماهای نو را با قیمت هایی بسیار پایین از آنچه در این گزارش آمده خریداری کرد.

محصولات و قیمت های بوئینگ ؛ محصول آمریکا ، دفتر مرکزی آن در شیکاگو قرار دارد. بوئینگ بزرگ ترین شرکت هوافضای دنیاست.
توجه: با کلیک بر روی عکس های می توانید آنها را در اندازه واقعی ببینید.

8 747

قیمت: 351.4 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2011 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 700 صندلی

400 747

قیمت: 240 میلیون دلار

خط تولید: 1989 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 624 صندلی

ER400 747

قیمت: 234 تا 266.5 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2000 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 624 صندلی

 777 200ER

قیمت: 258.8 میلیون دلار

خط تولید: از سال 1996 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 440 صندلی

777 200LR

قیمت: 291.2 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2005 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 440 صندلی

 777 300

قیمت: 279 میلیون دلار

خط تولید: از سال 1998 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 550 صندلی


777 300ER

قیمت: 315 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2004 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 550 صندلی

 737 600

قیمت: 50 تا 57 میلیون دلار

خط تولید: از سال 1995 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 132 صندلی

 787 10X

قیمت: 275 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2012 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 310 صندلی


 737 Convertible

قیمت: 57 تا 63 میلیون دلار

خط تولید: از سال 1998 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 149 صندلی


737 700

قیمت: 74.8 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2006 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 149 صندلی


737 800

قیمت: 89.1 میلیون دلار

خط تولید: از سال 1998 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 189 صندلی


737 900ER

قیمت: 94.6 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2001

بالاترین ظرفیت: 215 صندلی


787 3

قیمت: 146 تا 151 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2010 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 330 صندلی


 787 Dreamliner

قیمت: 206.8 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2010 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 250 صندلی

 


787 9

قیمت: 243.6 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2010 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 290 صندلی


767 200

قیمت: 160.2 میلیون دلار

خط تولید: از سال 1982 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 290 صندلی


 767 300

قیمت: 182.8 میلیون دلار

خط تولید: از سال 1986 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 351 صندلی

767 400

قیمت: 200.8 میلیون دلار

خط تولید: از سال 1997 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 375 صندلی

 

 



محصولات و قیمت های ایرباس ؛ محصول مشترک اروپا - دفتر مرکزی در تولوز فرانسه

مونتاژ نهایی هواپیماهای ایرباس در شهرهای تولوز در فرانسه، هامبورگ در آلمان، سویل در اسپانیا و تیانجین در چین انجام می‌پذیرد

Airbus A340 300

قیمت: 219 میلیون دلار

خط تولید: از سال 1993 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 295 صندلی

Airbus A340 500

قیمت: 233 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2006 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 372 صندلی

Airbus A340 500 HGW

قیمت: 241 میلیون دلار

خط تولید: 2006 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 372 صندلی

Airbus A340 600

قیمت: 245 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2006 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 420 صندلی

A340 600 HGW

قیمت: 253 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2006 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 420 صندلی

A380

قیمت: 350 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2010 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 525 صندلی

A380-800

قیمت: 403.9 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2007 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 853 صندلی

Airbus A380 900

قیمت: 437.5 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2014 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 900 صندلی

A318

قیمت: 70.1 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2003 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 117 صندلی

A319

قیمت: از 83.6 تا 92 میلیون دلار

خط تولید: از سال 1996 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 156 صندلی

A320

قیمت: از 91.5 میلیون دلار تا 100.2 میلیون دلار

خط تولید: از سال 1988 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 180 صندلی

A321

قیمت: از 107.3 میلیون دلار تا 117.4 میلیون دلار

خط تولید: از سال 1994 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 220 صندلی

A330 200

قیمت: 216.1 میلیون دلار

خط تولید: از سال 1998 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 293 صندلی

A330 300

قیمت: 239.4 میلیون دلار

خط تولید: از سال 1993 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 335 صندلی

Airbus a350 800 XWB

قیمت: 254.3 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2013 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 312 صندلی
 

A350 900

قیمت: 287.7 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2013 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 366 صندلی

A350 1000

قیمت: 332.1 میلیون دلار

خط تولید: از سال 2013 تا کنون

بالاترین ظرفیت: 412 صندلی

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد