سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

صفحه اینستاگرام منتسب به دفتر مقام معظم رهبری در تازه ترین پست ,تصویری در واکنش به تهدیدات برخی مقامات غربی و آمریکایی تصویری از ایشان با سلاح خطبه های نماز و جمله معروف درباره لاف در غریبی را منتشر کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر معظم انقلاب در خطبه های عیدسعید فطر تهدیدات نظامی آمریکا را با یک ضرب المثل قدیمی ایرانی پاسخ دادند. ماجرای این ضرب المثل چیست؟
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رهبر انقلاب در واکنش به تهدیدات نظامی طرف آمریکایی فرمودند: «این آقا (رئیس جمهور امریکا) گفته است می تواند ارتش ایران را نابود کند. قدیمی های ما این جور حرف ها را لاف در غریبی می گفتند. اگر می خواهند درست بفهمند اگر می خواهند از تجربه های خود درست استفاده بکنند بدانند اگر جنگی این جا اتفاق بیفتد آن کسی که سرشکسته از جنگ خارج خواهد شد آمریکای متجاوز و جنایتکار است.»
لاف در غریبی مربوط به یکی از ضرب المثل های قدیمی است که این مثل به افرادی گفته می‌شود که با وقاحت در حضور کسانی که به خوبی از سوابق آنها خبر ندارند، لاف می‌زنند.
در رابطه با این ضرب المثل داستان های مختلفی وجود دارد اما مشهورترین آن مربوط به لغات و ضرب المثل های کاشانی تألیف حسن عاطفی است که در رابطه با داستان این ضرب المثل می نویسد: «درباره فرد بی شخصیتی گویند که در جایی که او را نشناسند، گزافه گویی کند و لاف بیهوده زند که من چنین و چنانم، در چنین وضعی به او می گویند: لاف در غربت و ... چون لاف در غربت باعث رسوایی او نمی شود، همچنان که صدای ناهنجاری است که به هنگام چکش کاری مسگران شنیده نمی شود و فرد را شرمنده نمی سازد.»

وزارت امور خارجه آمریکا از ارسال متن توافق هسته ای با ایران به کنگره آمریکا برای بررسی خبر داد.
کاخ سفید متن توافق هسته ای را به کنگره ارسال کرد / مهلت 60 روزه کنگره برای بررسی توافق از فردا شروع می شود

وزارت امور خارجه آمریکا از ارسال متن توافق هسته ای با ایران به کنگره آمریکا برای بررسی خبر داد.به گزارش «انتخاب»، کنگره آمریکا اکنون باید این موافقتنامه به دست آمده با ایران را بررسی و درباره آن رای گیری کند. وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، مهلت 60 روزه کنگره از فردا (دوشنبه) 20 ژوییه (29 تیر) آغاز می شود.مطابق مصوبه دو حزبی در آمریکا که باراک اوباما نیز در ماه مه آن را امضا کرد، دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا 60 روز برای بررسی برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) و سپس رای گیری تایید یا رد آن، زمان دارند.
المیادین بررسی کرد:
وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سفر به واشنگتن به دنبال تضمین هایی برای حفظ نقش ریاض در منطقه پس از اجرای توافق هسته ای ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چرا وزیر خارجه عربستان پیش از تصویب قطعنامه لغو تحریم های ایران، به آمریکا رفت؟

شبکه المیادین گزارش داد: وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سفر به واشنگتن به دنبال تضمین هایی برای حفظ نقش ریاض در منطقه پس از اجرای توافق هسته ای ایران است.به گزارش «انتخاب»، به نظر می رسد پیام های باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای اطمینان دادن به متحدان واشنگتن در منطقه در مورد توافقنامه هسته ای ایران، بعضی طرف ها را قانع نکرده است.
 عربستان سعودی عادل الجبیر وزیر امور خارجه خود را پیش از رای گیری در شورای امنیت درباره قطعنامه مربوط به توافقنامه هسته ای وین به واشنگتن اعزام کرد. ایران و پرونده هسته ای این کشور در گفتگوهای الجبیر با مقامات آمریکایی مطرح شد.
الجبیر در کاخ سفید به دنبال تضمین هایی است تا بتواند آن را به ریاض منتقل کند. تضمین هایی که نقش عربستان را در بحران های منطقه در مرحله پسا توافقنامه حفظ کند. تلاش الجبیر آن است که حرکت کردن واشنگتن به طرف تهران را محدود کند. وزیر امور خارجه سعودی در واشنگتن درباره نقش ایران در مسئله سوریه و بحران یمن هشدار داد.در ادامه این گزارش آمده است: البته عادل الجبیر می داند آمریکا به نقش بیشتر ایران در حل مسایل منطقه نیاز دارد و این مسئله باعث خواهد شد طرح های مورد نظر سعودی در بحران های منطقه تضعیف شود. اوباما و جان کری درک می کنند عربستان نگران نقش ایران در منطقه است. اما مبارزه با تروریسم و گسترش نفوذ القاعده در یمن برای واشنگتن دستکم در شرایط کنونی اولویت دارد، زیرا این تهدیدات منافع آمریکا را در منطقه به خطر می اندازد. واشنگتن که همواره تاکید کرد عربستان متحد راهبردی است ممکن است به ریاض در این دو پرونده فرصتی بدهد تا قدرتش را در تعامل واقع بینانه با مسایل منطقه پس از تحولات اخیر نشان دهد. واشنگتن تضمین هایی را به ریاض می دهد و تاکید آمریکا بر مطرح بودن گزینه نظامی علیه ایران یکی از این نشانه هاست.
وزیر خارجه آلمان:
ما نباید فراموش کنیم که اسرائیل در گذشته گفته است که ایران به دستیابی به بمب اتمی بسیار نزدیک شده است و حتی دو تا سه ماه با بمب فاصله دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در مذاکرات با ایران مثل جد نوح نبی شده بودم / اسرائیل همیشه از توافق انتقاد می کرده است؛ اینها قبلا می گفتند ایران 3 ماه تا ساخت بمب فاصله دارد

وزیر خارجه آلمان در گفتگو با «سِت.دِ.اف» اظهار داشت: در مذاکرات با ایران مثل «مِتوشالح» شده بودم.
به گزارش «انتخاب»، فرانک والتر اشتاینمایر گفت: باید توافق هسته ای ایران را الگویی برای حل مسالمت آمیز سایر مناقشات در نظر آورد.
اشتاینمایر در پاسخ به این اظهارات مصاحبه کننده که «آلمان در این مذاکرات تقریبا نقش یک میانجی را بازی کرد. شما پس از این توافق گفتید که امضای این توافق برای شما نیز یک لحظه بزرگ بوده است» گفت: من در این مذاکرات مثل «مِتوشالح» ( از شخصیتهای اساطیری سامی و جد نوح نبی که بیشترین عمر را در بین شخصیتهای عهد عتیق داشته است) شده بودم. چون ده سالی بود که با این مناقشه درگیر و نوعی ارتباط حسی با این مساله پیدا کرده بودم.
وی افزود: بعد از گذشت دوازده سال مذاکره ما به یاد می آوریم که همواره گذشته ای بی نتیجه را تجربه کرده ایم و بعد از گذشت سی و پنج سال از سکوت و خاموشی حاکم بر مناسبات ایران و آمریکا و طی شدن سال هایی که اوضاع ، پیوسته رو به وخامت بود و نیز خطر تهدیدآمیز تقابل نظامی سرانجام شرایط تغییر کرد و برای دیگران ، چشم اندازی در گشودن ارتباط با ایران ترسیم شد و این مساله ای خوب است و من نیز از آن بسیار خرسندم.
مجری در ادامه پرسید: اما به نظر می رسد که همه از این توافق خوشحال نیستند. به عنوان مثال نخست وزیر اسرائیل در حالی که همه از یک لحظه تاریخی در دستیابی به توافق هسته ای با ایران صحبت می کنند آن را اشتباهی تاریخی برای جهان خواند. نظر شما در این زمینه چیست؟
اشتاینمایر در پاسخ خاطر نشان کرد: معتقدم نباید اینطور وانمود کرد که این توافقنامه در نهایت به یک منازعه سیاسی بزرگ منتهی خواهد شد. من همواره به خاطر دارم که انتقادهای اساسی اسرائیل در گذشته نیز وجود داشته است. هیچ توافقی بهتر از توافقی که الان در اختیار داریم ، نبوده است. این برداشت را بخش عظیمی از جامعه جهانی نمایندگی می کنند.
وی افزود: ما نباید فراموش کنیم که اسرائیل در گذشته گفته است که ایران به دستیابی به بمب اتمی بسیار نزدیک شده است و حتی دو تا سه ماه با بمب فاصله دارد.وزیر خارجه المان اضافه کرد: اگر ایران به تعهداتش عمل نکند ، این اختلاف نظرها باید بیشتر شود. به همین خاطر من معتقدم توافقی که ما در موردش به نتیجه رسیدیم می تواند سهم خود را به تامین امنیت بیشتر در کل منطقه خاورمیانه و همینطور برای اسرائیل ادا کند. در واقع این توافق ، قراردادی است که مساله دستیابی ایران به تسلیحات اتمی را بطور بلند مدت و مستدل منتفی می کند. این قرارداد همزمان یک برنامه صلح آمیز اتمی را برای ایران تبیین و در بلند مدت بر این برنامه ، شفافیت و نظارت اعمال می کند.
اشتاینمایر خاطرنشان کرد: به همین خاطر مذاکره کنندگان بر این باورند که این توافق ، توافقی خوب و پاسخگو است و ضمنا امنیت بیشتری را نیز موجب می شود.مجری شبکه در ادامه گفت: آقای وزیر! اما تحلیلگران اسرائیلی می خواهند برتری ایرانی ها در منطقه بی ثبات (خاورمیانه) را از بین ببرند. این دغدغه البته در میان طیفی از کشورهای این منطقه نیز وجود دارد.
وزیر خارجه آلمان در پاسخ گفت: ما برای تدوین جزئیات این توافق تلاش زیادی کردیم تا این قرارداد برای کشورهای منطقه از جمله کشورهای عرب همسایه ایران و اسرائیل نیز به یک توافق دقیق تبدیل شود.وی افزود: ما در این توافق بویژه تلاش کردیم تا ایران به تعهداتش پایبند باشد اما همزمان هشدار می دهیم که اوضاع امنیتی این منطقه نباید بر اساس چشم انداز هر کدام از کشورهای این منطقه ترسیم شود.
وزیر خارجه المان تصریح کرد: در واقع باید نگاه کلی به اوضاع این منطقه داشت. خاورمیانه ، منطقه ای است که سالها در هرج و مرج و آشوب غرق شده است اما این توافق، سینگال مخالفی به بی ثباتی این منطقه بود. بنابراین من می خواهم بگویم که توافقی که آنرا امضاء کردیم علیه پیشرفت آشوب در این منطقه است.وی تصریح کرد: این سینگال مهمی است و من امیدوارم که این سینگال به مرحله تابش و پرتوافکنی نیز برسد.
اشتاین مایر ادامه داد: امیدوارم که پیروزی دیپلماسی بر نزاع و خشونت برتری پیدا کند و همینطور این جرات و جسارت بوجود آید تا در سایر مناقشات نیز امکان دستیابی به راه حلهای صلح آمیز فراهم آید.
در بیلدربرگ چه گذشت؛
بیلدربرگ هیچ بیانیه ای منتشر نمی کند و هیچ تصمیم‌گیری ندارد. تمامی مسائل مطرح شده در اجلاس محرمانه باقی می‌ماند و اعضا نمی‌توانند آن را فاش کنند. برخی تحلیلگران این اجلاس را، اجلاس واقعی سران دنیا می‌دانند.
جایگاه ایران و روسیه در محرمانه‌ترین اجلاس دنیا/ اجلاسی که نه بیانیه دارد و نه هیچ تصمیم اجرایی /آماده انتشارگروه بین‌الملل مشرق - به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی،‌ شاید در وهله اول نوعی خیال‌پردازی به نظر برسد اگر بگوییم بزرگترین نشست سالانه تصمیم‌سازان جهانی که در درازمدت بر روی شرکت ‌کنندگان تأثیرگذار است،‌ با فقدان پوشش رسانه‌ای مواجه شده است. این اتفاق در اقدامی شبیه به توطئه‌ای روی ‌داده است. نشست بزرگ بیلدربرگ در منطقه تلفس بوشین در رشته کوه های آلپ در کشور اتریش از روزهای پنجشنبه تا یکشنبه گذشته با مشارکت 131 شخصیت مطرح در دنیای سیاست و نخبگان فکری و بازرگانی که همگی آنها غربی بودند، برگزار شد. شرکت در این اجلاس برای سایر تمدن‌ها نظیر کشورهای عربی و چین و روسیه ممنوع است.
تأسیس این اجلاس به سال 1945 میلادی برمی‌گردد، زمانی که سیاست‌مداران و متفکران در هتل بیلدربرگ واقع در شهر وست بربیک هلند به دعوت امیر برنهار گرد هم آمدند تا اوضاع جهانی بعد از جنگ جهانی دوم را بررسی کرده و سیاست‌های بین‌المللی و راهکارهای کاهش تنفر عمومی اروپایی‌ها از آمریکا را ترسیم کنند. این نشست بسیار محرمانه برگزار می‌شد و بیشتر شبیه آژانس امنیت ملی بود که از اوایل دهه 50 قرن گذشته میلادی فعالیت می‌کرد. آمریکا موجودیت این نشست را در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون در دهه 90 قرن گذشته میلادی به رسمیت شناخت.
مسئولان این اجلاس همواره در مورد آن سکوت می‌کنند و مشکل است تا قبل از سال 2000 اخباری از آن به رسانه‌ها درز کرده باشد،
اما در دوره گسترش اینترنت و انتشار برخی کتب در مورد این اجلاس، مسئولان آن مجبور شدند به صورت نسبی افکار عمومی جهان را نسبت به برگزاری آن مطلع کنند تا بتوانند اتهامات مطرح شده در مورد توطئه بر ضد جهان در این اجلاس را مهار نمایند. سیاست باز اجلاس مذکور تنها منحصر به انتشار لیست دعوت‌شدگان و طرح برخی مسائل مطرح شده در این نشست بود.

جایگاه ایران و روسیه در محرمانه‌ترین اجلاس دنیا/ اجلاسی که نه بیانیه دارد و نه هیچ تصمیم اجرایی /آماده انتشار
در این نشست تنها کسانی دعوت می‌شوند که یکی از ویژگی‌های زیر را داشته باشند: مدیران شرکت‌های چند ملیتی، سیاست‌مداران شاغل در مناصب مهم و قادر به تأثیرگذاری در سیاست سازی‌ها یا سیاست‌مدارانی که احتمالاً در آینده مسئولیت مهمی را برعهده خواهند گرفت. همچنین مسئولان برخی مؤسسات نظامی نظیر ناتو و اصحاب پرنفوذ رسانه ای که مؤسسات تبلیغاتی را در اختیار دارند یا روزنامه‌نگاران مؤثر بر افکار عمومی در این نشست حضور دارند. همچنین برخی کارشناسان مسائل مختلف نظیر تروریسم یا اسلام نیز به این نشست دعوت می‌شوند.
در سال جاری به عنوان نمونه از اروپایی‌هایی که در این نشست حضور دارند می‌توان به دعوت آلن ژوپیه نخست وزیر اسبق فرانسه اشاره کرد که یکی از مهم‌ترین افراد مدنظر برای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور در آینده است. همچنین پدرو شانتس دبیر کل حزب لیبرال اسپانیا که نامزد تصدی پست نخست وزیری این کشور است نیز به این اجلاس دعوت شده بود. با توجه به اهتمام بین‌المللی نسبت به تحولات مرتبط با جنبش‌های افراطی‌گرای اسلامی، جیل کیبل کارشناس فرانسوی نیز به این نشست محرمانه دعوت شد. همچنین در این نشست برخی اعضای بانک‌های مطرح از جمله مورگان و شرکت‌های بیمه نظیر اکسا و شرکت‌های اینترنتی مثل گوگل و مدیران سرویس‌های جاسوسی شرکت دارند.

جایگاه ایران و روسیه در محرمانه‌ترین اجلاس دنیا/ اجلاسی که نه بیانیه دارد و نه هیچ تصمیم اجرایی /آماده انتشار
هتل بیلدربرگ در کشور هلند
سؤالی که اینجا مطرح است اینکه ماهیت رایزنی‌هایی که در این کنفرانس با مشارکت مجموعه از اعضای وابسته به سطوح مختلف مرتبط با آینده بشری برگزار می‌شود، چیست ؟‌در ضمن اخباری که در سال جاری از سوی برخی روزنامه‌ها نظیر باری ماچ و روسیه امروز در نسخه اسپانیایی و نشریه لوموند درز کرد، مشخص شده است مهم‌ترین مسائل سیاسی مطرح ‌شده در نشست سال جاری، موضوع ایران و روسیه و ترکیه و مشکلات موجود در یونان بود. برای بررسی اوضاع ترکیه چند کارشناس ترک که همگی از حامیان غرب و مدافعان ترکیه اروپایی بودند، به این اجلاس دعوت شده بودند.
در سال جاری همچنین یک حالت استثنایی وجود داشت و یک فرد روسی به این اجلاس دعوت شد. این فرد یک اقتصاددان معروف به دشمنی با سیاست‌های ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه است،‌ اما با وجود اینکه مسائل مربوط به چین در این اجلاس  مورد بررسی قرار گرفت،‌ هیچ کارشناس چینی در آن حضور نداشت. بیلدربرگ هیچ بیانیه ای منتشر نمی کند و هیچ تصمیم‌گیری ندارد. تمامی مسائل مطرح شده در اجلاس محرمانه باقی می‌ماند و اعضا نمی‌توانند آن را فاش کنند.

جایگاه ایران و روسیه در محرمانه‌ترین اجلاس دنیا/ اجلاسی که نه بیانیه دارد و نه هیچ تصمیم اجرایی /آماده انتشار
برخی تحلیلگران نشست‌های سالیانه برگزار شده بیلدربرگ را اجلاس واقعی سران دنیا می‌دانند که فراتر از مسئولیت‌های مجمع عمومی سازمان ملل و دیگر مؤسسات بین‌المللی فعالیت می کند، این در حالی است که اجلاس مذکور هیچ تصمیم اجرایی اتخاذ نمی‌کند.  گونزالس ماتا روزنامه نگاری که اولین مرتبه در مورد این اجلاس در سال 1979 کتابی با عنوان " اساتید دنیا " نوشت،  تأکید کرد این اجلاس پیشنهادات سیاسی و دیدگاه‌های فکری را مطرح می‌کند و می داند که دیگران در جهان غرب آن را اجرا خواهند کرد. اجلاس بیلدربرگ تنها یکی از باشگاه‌های سری جهان است که البته دیگر کاملاً محرمانه نیست،‌ این در حالی است که باشگاه‌های دیگری نیز جود دارد که ممکن است ما در آینده از وجود آنها مطلع شویم.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید نگرانی واقعی جهان باید زمانی باشد که نتوان توافق هسته‌ای با ایران را نهایی کرد.
به گزارش تسنیم، جان کری، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که احتمال نهایی نکردن توافق هسته‌ای ایران می‌تواند تمام جهان را دچار واهمه سازد.
وزیر خارجه آمریکا که امروز (یکشنبه) در تور شبکه‌های آمریکایی حضور یافته تا درباره دستیابی ایران و گروه 1+5 به جمع‌بندی نهایی به افکار عمومی این کشور توضیح دهد در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت:‌ "واقعیت این است که ترس واقعی منطقه باید زمانی باشد که به توافق دست نیابیم."
وی در ادامه گفت: "اگر کنگره این [توافق] را تصویب نکند، هیچ تحریمی‌ نخواهیم داشت."وی در ادامه افزود: "در این زمان است که آنها [ایرانی‌ها] احساس آزادی کرده و آنچه که این توافق آن را متوقف کرده، دنبال خواهند کرد."جان کری در ادامه این مصاحبه گفت که کشورش گزینه‌های مختلفی برای جلوگیری از آنچه برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران می‌نامید دارد: "ما تمهیدات بسیاری داریم. آمریکا همیشته توانایی اقدام یکجانبه را دارد.
وزیر خارجه آمریکا همچنین این عقیده را که توافق بی‌ثباتی بین‌المللی را افزایش خواهد داد رد کرده و در جواب منتقدینی که می‌گویند توافق هسته‌ای با ایران صلح جهانی را تهدیدی می‌کند گفت: "ما با آنها بسیار مخالف هستیم."
وزیر خارجه آمریکا همچنین در گفتگویی با شبکه فاکس‌نیوز که جاش ارنست، وزیر انرژی آمریکا، نیز در آن حضور داشت، در پاسخ به سؤالی درباره بازرسی‌ها از سایت‌ها مشکوک ایران در هر زمان و هر مکان گفت: "من در چهار سال گذشته هیچگاه درباره بازرسی‌های هر زمان-هر مکان سخن نگفته‌ام."
کری در ادامه در واکنش به تلاش مجری شبکه فاکس‌نیوز درباره اینکه دولت آمریکا پیشتر وعده بازرسی هر زمان-هر مکان را داده است گفت: "کریس،‌ اینجا بازی نکن. واقعیت این است که در موضوع کنترل تسلیحاتی، هیچ کشوری در این سیاره وجود ندارد که [بازرسی] هر زمان-هر مکان داشته باشد. چنین استانداردی در کنترل تسلیحاتی وجود ندارد. یک فرآیند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود دارد که درباره آن مذاکره کردیم و توانایی منحصر بفردی را برای انعقاد [توافق] ایجاد کرده‌ایم."
وی در ادامه افزود: "ما مکانیزمی را فراهم کرده‌ایم که بر اساس آن می‌توانیم به سازمان ملل برویم، یک کشور می‌تواند به شورای امنیت برود. ما این توانایی را داریم که تحریم‌ها را به سرعت بازگردانیم و یا هر تحریمی را که می‌خواهیم اعمال کنیم و در صورتی که به ما دسترسی ندهند آنها را به دلیل نقض توافق پاسخگو گردانیم."وزیر خارجه آمریکا در ادامه سخنانش درباره دسترسی‌ها گفت: "ما هیچگاه درباره بازرسی‌های هر زمان-هر مکان سخنی نگفته‌ایم. اسم آن دسترسی مدیریت شده تحت نظارت آژانس است."
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد