سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش ویژه

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران خبر داد:

20 کشته بر اثر طوفان شب گذشته در تهران / ناپدید شدن 12 نفر در سیل جاده چالوس

به علت ریزش کوه، تعدادی از درختان شکسته و به همراه مقداری سنگ حرکت کرده و در مسیر پل کیگا قرار گرفته و به همین جهت تعدادی از شهروندان که در این مسیر قرار گرفته‌اند جان خود را از دست داده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گفته عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران طوفان دیشب جان ۲۰ نفر را گرفت.
به گزارش «انتخاب»، ابوالفضل قناعتی با اشاره به طوفان و سیل شب گذشته اظهار داشت: بر اثر این بارندگی و سیل مقداری از کوه‌های سمت امامزاده داوود ریزش کرده است.وی تصریح کرد: به علت ریزش کوه، تعدادی از درختان شکسته و به همراه مقداری سنگ حرکت کرده و در مسیر پل کیگا قرار گرفته و به همین جهت تعدادی از شهروندان که در این مسیر قرار گرفته‌اند جان خود را از دست داده‌اند.قناعتی به فارس گفت: البته آماری که هنوز قطعی نیست اما حدوداً 20 نفر تلفات در این حادثه داده شده است.

پنج گشته و بیش از 10 زخمی در سیل شب گذشته کرج    

طغیان رودخانه کرج - چالوس به علت بارندگی شدید شب گذشته تاکنون 5 کشته و بیش از 10 زخمی برجای گذاشت .
مدیرکل مدیریت بحران استان البرز گفت : به علت بارش شدید باران شب گذشته و طغیان رودخانه در کیلومتر 18 جاده کرج ـ چالوس در محدوده جاده خور – ابهرک سیل بیش از 50 خودرو را با خود برد که تاکنون 15 خودرو پیدا شده است .از سوی دیگر، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز گفت: طبق اظهار نظر افراد محلی ۱۲ نفر مفقود شده اند.داوود رجبی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی بارندگی و جاری شدن سیل در روستای سیجان واقع در محور کرج - چالوس، طبق اظهارات افراد محلی ۱۲ نفر مفقود شده اند.
این باد بین 75 تا 80 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و منشا آن نیز از استان البرز بوده است که پس از عبور از شهرستان های شهریار، ملارد، رباط کریم و اسلامشهر به تهران رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طوفان گرد و خاک شدید تهران را در نوردید.
به گزارش «انتخاب»، طوفانی با سرعت 75 تا 80 کیلومتر بر ساعت تهران را درنوردید.


طوفان شدید گرد و خاک در تهران / برق برخی مناطق قطع شد

بر اثر این طوفان، برق برخی مناطق تهران قطع شد.

پلیس راه اعلام کرده است که مردم از آوردن خودروهای خود به بیرون خودداری کنند، چراکه دید کافی وجود ندارد.
هادی رحمتی، مدیرکل بحران استان تهران در این‌باره گفت: روز گذشته سازمان هواشناسی وقوع گردو خاک و وزش باد را پیش‌بینی کرده بود اما چیزی از سرعت آن به ما اعلام نکرده بود و ما نیز این موضوع را به اطلاع دستگاه‌های مربوطه رساندیم. وی با اشاره به طوفان شدید توام با گردو غباری حوالی ساعت 19 امروز تهران و شهرستان های غربی استان را در نوردیده بود، نیز گفت: در پیگیری‌های که انجام دادیم این باد بین 75 تا 80 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و منشا آن نیز از استان البرز بوده است که پس از عبور از شهرستان های شهریار، ملارد، رباط کریم و اسلامشهر به تهران رسیده است.

طوفان ده مصدوم به جا گذاشت

سخنگوی اورژانس تهران گفت: توفان امروز پایتخت ۱۰ مصدوم بجا گذاشت.حسن عباسی سخنگوی اورژانس تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: توفان امروزپایتخت 10 مصدوم بجا گذشته است.

 سیل 5 مسافر جاده چالوس را با خود برد

فرماندار شهرستان کرج گفت که وقوع سیلاب در جاده چالوس حدفاصل روستای سیجان از توابع این شهرستان، پنج نفر از مسافرانی که در حاشیه رودخانه بودند را با خود برد.محمد تقی ایرانی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این حادثه شامگاه یکشنبه با وقوع توفان و رگبار شدید درسطح شهرستان کرج رخ داد و تلاش امدادگران برای پیدا کردن حادثه دیدگان ادامه دارد.وی اظهار کرد: قطعی برق به دلیل توفان شدید و یک طرفه بودن جاده چالوس امکان امداد رسانی مناسب را به حادثه دیدگان سلب کرده است.فرماندار کرج گفت: اگر چه نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، اورژانس و اتش نشانی در تلاش برای یافتن حادثه دیدگان هستند اما به دلیل شدت توفان و بارش باران تاکنون موفق نشده اند خبری از سرنوشت آنان به دست آورند.
پیگیری ها حاکی از آن است که به دلیل یک طرفه بودن جاده چالوس اعزام نیروهای امدادی مشکل شده بود، اما با همکاری نیروهای پلیس راه استان البرز و اسکورت خودروها و تجهیزات امدادرسانی، ماموران برای کمک به روستاهای در محاصره سیل به منطقه اعزام شده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد