سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

اوباما: احتمال همکاری با ایران در مورد عراق، سوریه، یمن 

  

..
به گزارش بی بی سی، او ضمن تشریح توافق اتمی به دست آمده با ایران گفت که این توافق آمریکا و جهان را امن تر می کند.
.".
..

انتقادها


رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران گفت که رهبران ایران هم مثل سیاستمداران در هر جای دیگر دنیا، می خواهند وانمود کنند که همه چیز به نفع آنها تمام شده است، اما واقعیت در متن قرارداد آمده و قابل مراجعه است.
....
...
او گفت که اگر ایران بخواهد به سمت دست یافتن به سلاح اتمی برود، دنیا یک سال فرصت خواهد داشت که جلوی آن را بگیرد.

تحریم های تسلیحاتی

..
اوباما گفت که قطعنامه های دیگری هم وجود دارد که می توان با اتکا به آنها ارسال سلاح از ایران برای گروه هایی مثل حزب الله را گرفت.

سوریه و عراق


..
..

آمریکایی های زندانی در ایران


..

مایکل روبین: ایرانی ها موجوداتی مرموز و غیرعادی هستند 

   

اگر شما هم بخشی از دستگاه سیاست خارجی آمریکا باشید، هرگز دوست ندارید برای تکمیل شناخت‌تان از ایران در آینه نگاه کنید، چون آن‌چه در آینه خواهید دید، چهره بی‌نهایت کریه خود آمریکا است.

گروه بین‌الملل مشرق- "جان شوارز" خبرنگار و تحلیلگر نشریه آمریکایی "اینترسپت" طی مطلبی با عنوان "متخصص مؤسسه آمریکن اینترپرایز: ایرانی‌ها خیلی متفاوت از ما فکر می‌کنند، چون ملی‌گرا هستند" به توضیح اظهارات "مایکل روبین" کارشناس مسائل خاورمیانه در "مؤسسه آمریکن اینترپرایز" پرداخته است. روبین معتقد است ایرانی‌ها نه انسان‌های عادی مانند آمریکایی‌ها، بلکه موجوداتی غیرعادی هستند که تفکرات عجیب و مرموزشان را تنها متخصصین آموزش‌دیده می‌توانند درک کنند. علت مطرح شدن این بحث در برهه کنونی، مذاکرات اخیر هسته‌ای برای رسیدن به توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران است.

چرا آمریکایی‌ها در آینه نگاه نمی‌کنند
متخصص مؤسسه آمریکن اینترپرایز: ایرانی‌ها خیلی متفاوت از ما فکر می‌کنند، چون ملی‌گرا هستند

بر همین اساس روبین هشدار می‌دهد که نباید مصلحت‌های سیاسی را جایگزین این واقعیت کرد که "همه ما به ارزش‌های واحدی اعتقاد داریم." این نظریه را در نشریاتی مانند "وال‌استریت‌ژورنال"، "تایم" و تقریباً تمام رسانه‌های عمده آمریکا هم می‌توان دید. اما این تفکرات متفاوت ایرانی‌ها چیست؟

اولاً، به گفته روبین "اغلب ایرانی‌ها ملی‌گرا هستند" در حالی که برخلاف گفته‌های روبین، کشورهای همسایه، معمولاً این افراد را انسان‌هایی "متواضع" می‌دانند. روبین معتقد است که مسلماً آمریکایی‌ها به خاطر فرهنگ جهانی‌شان، هیچ‌گاه نخواهند توانست ایرانی‌ها را درک کنند.

دوماً، روبین می‌نویسد: "ایرانی‌ها به مفهوم "دورِ نزدیک" (یا همسایگانِ نزدیک‌تر از همسایگان دیگر) اعتقاد دارند که تا اندازه‌ای شبیه به اعتقاد ولادیمیر پوتین و بسیاری دیگر در روسیه درباره کشورهای عضو شوروی سابق است." در این مورد هم باید گفت حتی اگر گفته‌های روبین درست باشد، آمریکایی‌ها هم همین‌طور فکر می‌کنند. "دکترین مونرو" که مشهورترین سیاست دیپلماتیک تاریخ آمریکاست، این را نشان می‌دهد.

و سوماً، روبین معتقد است: "دلیلی دارد که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها وقتی برای خرید به "بازار بزرگ" استانبول، میدان "نقش جهان" اصفهان و یا "خیابان مرغ" کابل می‌روند، اگر چانه زدن بلد نباشند، سرشان حسابی کلاه می‌رود." استدلال روبین حتما این است که آمریکایی‌ها افرادی با روحیه ساده و صادق هستند و نمی‌توانند مقابل فرش‌فروش‌های منحرف و شرور ایران تاب بیاورند. بنابراین به نظر می‌آید آمریکایی‌ها بهتر است که به کار خودشان برسند، مثلاً صدور تریلیون‌ها دلار اوراق بهادار قلابی.

این‌که بگوییم افرادی مانند مایکل روبین اشتباه می‌کنند، کار ساده‌ای است. نکته مهم این است که ببینیم چرا اشتباه می‌کنند. آن‌چه روبین به آن انتقاد دارد، استفاده از تکنیک اطلاعاتی "تصویرسازی با آینه" برای شناخت کشورهای دیگر است. این تکنیک یعنی وقتی همه قطعات یک پازل را در اختیار ندارید، جاهای خالی را بر اساس طرز تفکر خودتان پر کنید. تصویرسازی با آینه از آن‌جایی اشتباه است که کشورهای دیگر مانند ما فکر نمی‌کنند پس ما نمی‌توانیم جاهای خالی شناختمان از آن کشورها را طبق نظر خودمان پر کنیم. باید توجه داشت که اگر شما هم بخشی از دستگاه سیاست خارجی آمریکا باشید، هرگز دوست ندارید برای تکمیل شناخت‌تان از ایران در آینه نگاه کنید، چون آن‌چه در آینه خواهید دید، چهره بی‌نهایت کریه خود آمریکا است.

چرا آمریکایی‌ها در آینه نگاه نمی‌کنند
مایکل روبین متخصص مسائل خاورمیانه در مؤسسه آمریکن اینترپرایز

چرا آمریکایی‌ها در آینه نگاه نمی‌کنند
چگونه ممکن است آمریکایی‌های صاف و ساده با فرش‌فروش‌های "گرگ" ایرانی کنار بیایند؟
سفر وزیر دفاع آمریکا برای تشریح توافق هسته‌ای به عربستان
مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه تاکید کرد که اشتون کارتر وزیر دفاع این کشور با هدف مذاکره و گفتگو در خصوص توافق هسته ای ایران، به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.
به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در حالی از سفر اشتون کارتر وزیر دفاع این کشور به عربستان سعودی خبر داده است که دولت اوباما سعی دارد متحدان خود در منطقه را نسبت به منافع توافق هسته ای با ایران، متقاعد کند.

کاخ سفید پیش از این از سفر اشتون کارتر به سرزمین های اشغالی فلسطین طی هفته آینده خبر داده بود. اوباما تلاش زیادی را آغاز کرده است تا مخالفان داخلی و خارجی توافق هسته ای با ایران را نسبت به منافع این توافق، متقاعد نماید.

...: تسنیم

وزیر راه: هواپیمای نو می خریم/ با ایرباس و بوئینگ در حال مذاکره ایم/ نوسازی هما و آسمان

وزیر راه و شهرسازی با تشریح نقش توافق هسته ای و لغو تحریم ها در حوزه حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی، اظهار امیدواری کرد که بتوان هواپیماهای دست اول را برای ایران تامین کرد.
 
به گزارش ایرنا، عباس آخوندی امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از توافق هسته ای، در حوزه حمل و نقل می توانیم حمل و نقل مستقیم به ایران داشته باشیم؛ به طور مثال کشتی هایی که در جنوب خلیج فارس پهلو می گرفتند اکنون می توانند در سواحل ایران پهلو بگیرند و به این ترتیب هزینه حمل ونقل برای ایران کاهش یابد.
 
وزیر راه و شهرسازی از تمام خطوط بین المللی هوایی که پروازهای خود را قطع کرده بودند، دعوت کرد که پروازهای خود را به ایران مجددا از سر بگیرند.
 
وی ادامه داد: ما با این توافق می توانیم به بازارهای جهانی دست یافته و سطح خدمات و امکانات خود را افزایش دهیم؛ علاوه بر این، با توافق صورت گرفته می توانیم امکان خرید مستقیم دسته اول از صادرکنندگان بزرگ در حوزه هوانوردی داشته باشیم.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه کشور در حوزه هواپیماهای کوتاه برد دچار مشکل است، گفت: ما در این حوزه با دو شرکت بزرگ هوایی در فرانسه مذاکره کرده و پس از توافق می توانیم ناوگان هواپیماهای کوتاه برد خود را مجهز کنیم؛ با بویینگ و ایرباس نیز مذاکره داشتیم و می توانیم توافق اولیه را در ماه های آتی عملیاتی کنیم.
 
وزیر راه و شهرسازی گفت: هواپیماهای دست اول را برای ایران تامین می کنیم و در این راستا به نوسازی و بازسازی دو شرکت هواپیمایی هما و آسمان خواهیم پرداخت.
 
آخوندی درباره حوزه ریلی کشور نیز گفت: ما می توانیم حداکثرتوان تولید را در حوزه تامین واگن، لوکوموتیو و ریل داشته باشیم و همچنین با تولید کنندگان خارجی هم همکاری کنیم. آخوندی گفت: با توافق هسته ای اکنون می توان محصولات کشاورزی و صنایع دستی را بدون ممنوعیت به آمریکا صادر کرد و به این ترتیب می توانیم اقدامات مثبتی در حوزه حوزه حمل و نقل داشته باشیم.  
وی در پاسخ به سوالی در مورد خط هوایی ایران و آمریکا نیز گفت: الان برای اظهار نظر در این خصوص زود است.

روسیه به دنبال فروش هواپیمای مسافری "سوخو سوپرجت" به ایران 

  

وزیر حمل و نقل روسیه در پاسخ به سؤالی در باره احتمال تحویل این هواپیماها به ایران گفت: "اطلاعاتی در دست دارم که مذاکرات در این مورد در حال انجام است"... در سال 2012 یک فروند از این هواپیماها سقوط کرد و تمام سرنشینانش کشته شدند. ماکسیم سوکولوف، وزیر حمل و نقل روسیه از انجام مذاکراتی برای تحویل هواپیماهای مسافربری  روسیه به ایران خبر داد. 
 به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری روسی "سپوتنیک"، وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در باره احتمال تحویل این هواپیماها به ایران گفت: "اطلاعاتی در دست دارم که مذاکرات در این مورد در حال انجام است".
ایران به دنبال خرید هواپیمای مسافری از روسیه
وی افزود: "همتایان ایرانی ما به هواپیماهای سوخو سوپرجت و دیگر ماشین آلات روسی وابسته به حمل و نقل علاقه دارند".
سوخو سوپرجت ۱۰۰  یک هواپیمای مسافربری جت منطقه‌ای در دسته ۷۵ تا ۹۵ صندلی است. توسعه طرح ساخت هواپیما از سال ۲۰۰۰ در بخش هواپیماهای مسافربری شرکت روسی سوخو با همکاری عمده بوئینگ به عنوان همکار اصلی شروع شد. اولین پرواز این هواپیما در ۱۹ مه ۲۰۰۸ و اولین پرواز مسافربری تجاری آن توسط خط هوایی آرماویا از ایروان به مسکو انجام شد. در سال 2012 یک فروند از این هواپیماها سقوط کرد و تمام سرنشینانش کشته شدند.
 
روسیه به دنبال فروش هواپیمای مسافری
وزیر حمل و نقل روسیه یادآور شد که در سال گذشته هیات های روسیه و ایران در حاشیه نشست وزرای حمل و نقل کشورهای ساحلی خزر در شهر آستراخان، مسائل مرتبط با همکاری دوجانبه در این عرصه را به طور مبسوط مورد بحث قرار داده و هیات ایرانی به این منظور از بندر اولیا در استان آستراخان نیز بازدید کرده بود. 
این در حالی است که ایران با دو شرکت معتبر بوئینگ و ایرباس نیز برای خرید هواپیماهای نو در حال مذاکره است.
ایرانی ها ، نسبت به هواپیماهای روسی نظر مثبتی ندارند. سقوط توپولف ها در ایران، عامل مهمی در این باره بوده است.

برآوردها حاکی از آن است که ایران در 10 سال آتی به 400 تا 500 فروند هواپیمای مسافری در کلاس های مختلف نیازمند است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد