سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

واکنش تند غرب به عصبانیت نتانیاهو از توافق تاریخی

ضیافت افطاری رهبر معظم انقلاب با هیات دولت

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رمضانی رئیس جمهور و هیأت وزیران با شرح و تبیین فرازهایی از فرمان راهگشای امیرمؤمنان به مالک اشتر، تأکید کردند: پشتوانه روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج البلاغه مولای متقیان، چنین پشتوانه ای را فراهم می سازد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رمضانی رئیس جمهور و هیأت وزیران با شرح و تبیین فرازهایی از فرمان راهگشای امیرمؤمنان به مالک اشتر، تأکید کردند: پشتوانه روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج البلاغه مولای متقیان، چنین پشتوانه ای را فراهم می سازد.
به گزارش «انتخاب»، رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان رئیس جمهور در ابتدای این دیدار درباره نتایج مذاکرات هسته ای، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته ای قدردانی و تشکر کردند.
ایشان سپس با اشاره به ویژگی های شخصیتی جایگاه خاص مالک اشتر نزد امیرمؤمنان افزودند: حضرت علی بن ابیطالب (ع)، فرمان خود را خطاب به چنین شخصیتی صادر فرمودند که این نکته جای تأمل دارد.
رهبر انقلاب در بیان وظایف مسئولان در فرمان امیرمؤمنان به مالک اشتر، افزودند: «گرفتن مالیات و حقوقی که مردم نسبت به دولت دارند»، دفاع از مردم و سرزمینشان، سوق دادن جامعه به صلاح و رستگاری و آبادانی و سازندگی کشور، 4 مأموریت اصلی است که مولای متقیان در نامه به مالک، بر دوش حاکمان می گذارند.
حضرت آیت الله خامنه ای، «توصیه حاکمان اسلامی به تقوای الهی در هر شرایط و موقعیت»، «جدیت کامل در انجام دادن فرائض و سنن و مستحبات»، «نصرت پروردگار در قلب و در زبان و در عمل»، «و مهار کردن نفس در مقابل همه شهوات» را از فرامین مهمی برشمردند که مولای متقیان در زمینه خودسازی به مالک اشتر نگاشته اند.قضاوت منصفانه درباره مسئولان قبلی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب با استناد به فرازهایی از فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر مورد تأکید قرار دادند.

ایشان عمل صالح را بهترین ذخیره دوران مسئولیت هر فرد برشمردند و افزودند: مردم در «قضاوتهایِ با فکر و تأمل و جمع بندی شده»، اشتباه نمی کنند بنابراین از اینگونه قضاوتهایِ مردم می توان فهمید که کدام مسئول صالح است و کدام نه.
«مراقبت حریصانه و بخیلانه از نفس برای جلوگیری از انحراف و ضایع شدن آن»، و «ترجیح دادن تکلیف الهی به هر چیز دیگر»، دو توصیه دیگری بود که رهبر انقلاب هنگام بازخوانی فرمان حکومتی امیرمؤمنان، بیان کردند و افزودند: امام راحل عظیم الشأن، مظهر عمل به این توصیه های الهی بود.

حضرت آیت الله خامنه ای، «دوست داشتن مردم از صمیم قلب» و «محبت و مدارا با آنان» را از دیگر فرامین آن امام همام به مالک خواندند و افزودند: به دستور امیرمؤمنان، باید از لغزشها و خطاهای مردم گذشت کرد البته به جز مواردی که حدود الهی زیر پا گذاشته می شود و یا پای محاربه با اسلام و حکومت اسلامی در میان است.

ایشان در پایان فرمان حضرت علی بن ابیطالب (ع) به مالک را از ذخائر فوق العاده فرهنگی خواندند و با قدرشناسی از زحمات اعضای دولت، برای آنان آرزوی توفیق کردند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور با اشاره به نتایج مذاکرات هسته ای، از رهبر معظم انقلاب اسلامی به علت حمایتها و هدایتهای ایشان نسبت به دولت و تیم مذاکرات هسته ای تشکر و ابراز امیدواری کرد این مسأله زمینه ساز پایان فشارها و رفع اتهامات ناروای دشمنان علیه جمهوری اسلامی باشد و حرکتی جدید در مسیر پیشرفت کشور را بوجود بیاورد.

رئیس جمهور در ادامه گزارشی از اقدامات دولت بیان کرد.

آقای روحانی با اشاره به دستاوردها و همچنین مشکلات دولت در دو سال اخیر، روابط نزدیک با همسایگان و اهتمام به تداوم مذاکرات هسته ای را از جمله اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی برشمرد و افزود: در شزایطی که منطقه درگیر آشوب و تروریسم است، جمهوری اسلامی ایران از کشورهای منطقه که دچار معضل تروریسم هستند حمایت کرده و این راه را ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور در عرصه اقتصادی، عبور از رکود، تبدیل رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت، کنترل تورم، کاهش واردات گندم و افزایش صادرات غیر نفتی را از دستاوردهای دولت دانست و خاطرنشان کرد: برای عبور از مشکلات در مسئله اشتغال و رشد اقتصادی نیاز به سرمایه و تکنولوژی داریم.

آقای روحانی بدهی سنگین به بانک مرکزی و شرکت های خصوصی، مشکلات ناشی از یارانه نقدی، بیکاری، بهره وری پایین، فعالیت موسسات اعتباری غیر مجاز، معوقات بانکی، کمبود آب و کاهش منابع زیرزمینی، خشکسالی، مسائل زیست محیطی و کاهش قیمت نفت را از جمله مشکلات پیش روی دولت بیان کرد.

رییس جمهور با تاکید بر بکارگیری همه توان دولت برای رفع مشکلات مردم و کشور گفت: برای حل مشکلات نیازمند همکاری قوای سه گانه هستیم تا گامهای باقی مانده را با شتاب بیشتری طی کنیم.

پس از ایران اتهامات تکراری نتانیاهو به ایران و علیه توافق هسته ای ، شبکه دو تلویزیون اسراییل به نقل از یک مقام بلندپایه آمریکایی اعلام کرد: هیچ کسی به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل اهمیت نمی دهد و هیچ کسی به سخنان وی گوش نمی دهد.

پس از ایران اتهامات تکراری نتانیاهو به ایران و علیه توافق هسته ای ، شبکه دو تلویزیون اسراییل به نقل از یک مقام بلندپایه آمریکایی اعلام کرد: هیچ کسی به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل اهمیت نمی دهد .

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ وی افزوده است: هیچ کسی به سخنان وی گوش نمی دهد.آلمان: نتانیاهو بجای این لفاظی های کلفت و خشن تنها نظاره گر اجرای توافقنامه باشد.
وزیر خارجه آلمان در واکنش به انتقادات شدید نتانیاهو از توافق هسته ای ایران گفت: بهتر است نتانیاهو بجای این لفاظی های کلفت و خشن تنها نظاره گر اجرای توافقنامه باشد.
به گزارش کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، «آ.اِر.دِ» فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان، ساعاتی پس از اعلام توافق اتمی با ایران در گفتگوی اختصاصی اش با این شبکه در پاسخ به این پرسش که آیا امروز، روز خوبی برای صلح و آرامش در جهان است، خاطر نشان کرد: بله، من معتقدم که همینطور است. اما باید در نظر داشته باشید که این موفقیت، یک روزه بدست نیامد بلکه این روز تاریخی، حاصل بیش از دوازده سال مذاکره بود که در نهایت به خط پایان رسید و منجر به امضای این توافقنامه شد. امید است که این مناقشه به پایان رسد. نکته دومی که می خواهم در اینجا بگویم آن است که در راه حل این مناقشه، چشم انداز جدیدی رقم خورد و آن، پیروزی دیپلماسی بر مناقشات بحرانی و خشونت طلبی ها در جهان بود. شاید چنین راه حلی بتواند تاثیراتی درخشنده بر این منطقه و همسایگان ایران از جمله در سوریه یا در مناطق بحرانی این منطقه داشته باشد.
مجری برنامه پرسید: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از این توافق، ابراز خشنودی و رضایت نکرده و معتقد است که این توافق، کل صلح جهانی را به خطر می اندازد. نظر شما در اینباره چیست و بفرمایید چطور شما می خواهید او را متقاعد کنید؟
اشتاین مایر در پاسخ گفت: نخست وزیر اسرائیل از روز اول این مذاکرات همواره گفته است که دستیابی به هرگونه توافقی، اقدامی زیان بخش است اما ما در مقابل گفته ایم که یک توافق خوب که بتواند ما را به اهدافمان برساند و قابل راستی آزمایی باشد و ضمنا ایران را از دستیابی به بمب اتمی بازدارد و نیز در اختیار داشتن یک برنامه صلح آمیز اتمی را برای ایران تضمین کند و برای سالهای سال تحت نظارت و کنترل قرار داشته باشد، یک چنین توافقی می تواند به تامین امنیت بیشتر برای منطقه خاورمیانه کمک کند و به همین خاطر من اعتقاد دارم که توافق امروز، همین توافق توافقی خوب بود.
مجری برنامه ادامه داد: انتقاد نتانیاهو به این توافق تا جایی پیش رفته است که حتی به شما نیز حمله کرده است. بعنوان وزیر خارجه آلمان که امنیت اسرائیل را طبق تعریف صدراعظم آلمان، تامین امنیت آلمان می پندارید، ارزیابی شما از این حمله لفظی نتانیاهو که امروز گفت، شما به او خیانت کرده و او را فروخته اید، چیست؟
اشتاین مایر با یادآوری آنکه توافقنامه، امروز به امضاء رسید، گفت: جزئیات این توافق احتمالا هنوز در اسرائیل مشخص نشده است. البته من نمی خواهم اصلا وارد یک نزاع علنی و آشکار با دولت اسرائیل بشوم. آنچه ما انجام می دهیم بخاطر تعلقی است که به شرکای دوستمان داریم. ما به اسرائیلی ها می گوییم که شرایط این قرارداد و امضایی که بر این قرارداد زده ایم، ارزشش را داشته است. چون برای نخستین باری است که تحت تاثیر این توافقنامه، ایران، دو سوم دستگاههای سانتریفوژ خود را غیرفعال و از فعالیت دوباره آنها صرفنظر و از این گذشته، نود و پنج درصد از اورانیوم تاکنون غنی شده خود را نیز یا امحاء و یا به کشوری دیگری منتقل می کند. این توافق، برنامه اتمی ایران را تنها به یک برنامه صلح آمیز و غیرنظامی هسته ای محدود می کند و در آینده تنها تاسیسات نطنز، اجازه غنی سازی دارد. این در حالی است که تاسیسات فردو نیز دیگر فعال نخواهد بود. اینها همه قابل آزمایش و راستی آزمایی است و همزمان این اطمینان خاطر را نیز می دهد که چنانچه ایران به تعهدات خویش در این توافقنامه پایبند نباشد یا آنکه آنها را نقض کند، تحریمها برای سالهای آینده بار دیگر به مورد اجرا گذاشته شوند. بنابراین من فکر می کنم که این توافقنامه به اندازه کافی، امنیت و مسئولیت پذیری (برای طرف ایرانی) ایجاد می کند و در این میان بهتر است اسرائیل نیز نظاره گر اجرای این توافقنامه باشد؛ نه آنکه راه انتقادات بسیار سخت و خشن علیه این توافق را در پیش گیرد.

وزیران کلیدی کابینه رژیم صهیوینستی: به توافق هسته ای با ایران پایبند نیستیم
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد اعضای کلیدی کابینه اسراییل به ریاست بنیامین نتانیاهو با اجماع توافق هسته ای با ایران را رد و اعلام کردند به آن پایبند نیستند.

اسراییل می تواند با ایران هسته ای کنار بیاید!!
از سوی دیگر، ایهود باراک نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در اظهاراتی شگفت انگیز و کاملاً متفاوت با نتانیاهو به شبکه دو تلویزیون این رژیم گفت ؛ اسراییل می تواند با ایران هسته ای کنار بیاید.
وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با سی ان ان درباره مخالفت ها با توافق وین گفت: افرادی هستند که متاسفانه با (انگیزه) سیاسی حتی بدون دانستن یا خواندن توافق و بدون دانستن همه مفاد آن تصمیم به مخالفت گرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با سی ان ان درباره مخالفت ها با توافق وین گفت: افرادی هستند که متاسفانه با (انگیزه) سیاسی حتی بدون دانستن یا خواندن توافق و بدون دانستن همه مفاد آن تصمیم به مخالفت گرفتند.

به گزارش انتخاب، جان کری افزود : مردم این توافق را توافق تاریخی می نامند زیرا من فکر می کنم به خاطر این که ایران به میز مذاکره آمد و ما بر روی کاغذ به یک توافق رسیدیم اما تا اجرا نشود،ما هیچ چیز نداریم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت:ما طرح کلی داریم.من فکر می کنم این طرح قوی است و فرصت بزرگی است اما همانطور که در اظهارات امروز خود گفتم،اجرای آن واقعا ملاک است.

جان کری درباره مخالفت ها با این توافق گفت: افرادی هستند که متاسفانه با (انگیزه) سیاسی حتی بدون دانستن یا خواندن توافق و بدون دانستن همه مفاد آن تصمیم به مخالفت گرفتند. بسیاری از افراد فقط تصمیم گرفتند شما نباید با ایران توافق کنید اما گزینه ای را پیشنهاد نکردند.ما از سال دوهزار تا روی کار آمدن اوباما این کار را انجام دادیم(توافق نکردیم)،حدس بزنید چه اتفاقی افتاد.برنامه آنها از صدو شصت و چهار سانتریفیوژ به نوزده هزار رسید. ذخایر غنی سازی آنها به بیش از ده هزار کیلوگرم رسید که مقدار مواد شکاف پذیر کافی برای تولید ده بمب داشتند. آیا این بی خطرتر است؟ آیا این چیزی است که افراد می خواهند به آن باز گردند ، یا این که می خواهند فقط مستقیما به سمت جنگ بروند؟ ا

ین افراد وظیفه دارند مشخص کنند گزینه دیگر چیست.تحریم ها موجب نشد آنها دست بردارند.آنها این مسئله را ثابت کردند و ما در سال های گذشته این مسئله را دیدیم.تحریم ها آن را به میز مذاکره آورد تا گفتگو کنند.آنها همان کاری را کردند که هر کسی می خواست با اجرای تحریم ها انجام شود و آن مذاکره است.بنابراین آنها مذاکره کردند.اکنون این توافق را مورد سنجش قرار دهید تا ببینید آیا می تواند به آنچه که ما درباره نظارت ،جلوگیری ،مسئولیت پذیری و مسائل دیگر نیاز داریم،دست یابد.این کاری است که ما باید انجام دهیم.

وزیر امور خارجه آمریکا درباره این که پس از تاریخ های تعیین شده در توافق چه اتفاقی می افتد، گفت:من نمی توانم درباره آینده طولانی مدت هیچ کشوری از جمله اقدامات آمریکا یا انتخاب ها یا رئیس جمهور بعدی وعده دهم اما در مناقشه و در دیپلماسی باید ساختاری تعیین شود وسپس تلاش شود از آن تبعیت گرددو آن را مورد آزمایش قرار دهیم. ما با اتحاد جماهیر شوروی مذاکره کردیم.ما با چین سرخ (چین در زمان گاردهای سرخ )مذاکره کردیم.ما سالها با افرادی که به نظر می رسید دشمن قسم خورده ما هستند،مذاکره کردیم.ما بدون هیچ اعتمادی محدویت بر برنامه هسته ای خود اعمال کردیم و یا به تفاهم رسیدیم.آیا شما می توانید بگویید در سال دوهزار و بیست چه اتفاقی می افتد.مطمئنا نمی توانید اما شما تلاش می کنید این رفتار را از طریق انتخاب هایی که می کنیدو کارهایی که انجام می دهید، شکل دهید.

جان کری گفت:ما می دانیم از این طریق دسترسی بی سابقه در زمینه راستی آزمایی خواهیم داشت. بنابراین آنها(ایرانی ها) در سال های آینده می توانند کارهای بیشتری انجام دهند. زمانی که ایران تبرئه شود و تبدیل به کشوری با جایگاه خوب در ان پی تی شود،این حق آنها است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت:به خاطر داشته باشید ایران در تمام این مدت هیچ گاه از معاهده منع تکثیر هسته ای خارج نشد.این کشور می توانست بگوید برید گم شوید.ما کار خود را انجام می دهیم.آنها از معاهده منع تکثیر تبعیت کردند و اکنون نیز می کنند.آنها می گویند که تبعیت می کنند اما کاملا تبعیت نکرده اند و ما به همین جهت تحریم هایی علیه آنها اعمال کرده ایم. بنابراین ما اکنون این مسئله را آزمایش می کنیم که آیا تغییری در قلب ،فکر و مسیر آنها روی می دهد. اگر تغییری روی ندهد همه گزینه ها را از امروز هر روز در دسترس داریم.

وزیر امور خارجه آمریکا درباره حال وهوای مذاکرات گفت:ما فکر می کردیم در تعطیلات بزرگ هستیم.ما واقعا موانع را حس می کردیم اما با توجه به اهمیت این فرصت و جدیت موضوع، انگیزه داشتیم.

جان کری درباره تاثیر این توافق بر تعیین مجدد موازنه قدرت و روابط آمریکا در خاورمیانه گفت: احتمال این تاثیر وجود دارد. شما شنیدید که رئیس جمهور روحانی و ظریف وزیر امور خارجه چنین پیش بینی کردند.نادیده گرفتن چنین امکانی به لحاظ دیپلماتیک نادرست و احمقانه است.ما هنوز این کار را انجام نداده ایم.ما منحصرا درباره توافق هسته ای مذاکره کردیم زیرا می دانستیم اگر سراغ موضوعات دیگر برویم، هرگز به توافق هسته ای نمی رسیدیم.توافق برای ایران بدون سلاح هسته ای بهتر از ایران دارای سلاح هسته ای است. برای کسانی که نگران رفتار ایران در منطقه هستند می گویم که ما بهتر است این رفتار را به عقب بازگردانیم و ما معتقدیم به وضوح راهی را نشان دادیم که آنها نمی توانند به سلاح هسته ای دست پیدا کنند.
ساعاتی پس از اعلام توافق در وین
پنتاگون: هنوز هم آماده‌ایم در صورت لزوم به ایران حمله کنیم

وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که به مناسبت پایان مذاکرات هسته‌ای صادر کرده، به متحدان منطقه‌ای واشنگتن اطمینان داده است که در صورت لزوم، آمریکا حاضر است از گزینه نظامی در برابر ایران استفاده کند.

خبرگزاری فارس: پنتاگون: هنوز هم آماده‌ایم در صورت لزوم به ایران حمله کنیم                

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه تنها ساعاتی پس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در شهر وین اتریش، با صدور بیانیه‌ای به صراحت ایران را به اقدام نظامی تهدید کرد.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در این بیانیه به متحدان منطقه‌ای واشنگتن اطمینان داده است که اگر لازم باشد آمریکا آماده است از «گزینه نظامی» در برابر ایران استفاده کند.در بخشی از بیانیه کارتر آمده است: «ما همچنان آماده‌ایم و موضعمان را حفظ کرده‌ایم تا امنیت دوستان و متحدانمان از جمله اسرائیل را تقویت کنیم، تا در برابر تجاوز از خود دفاع کنیم، تا از آزادی تردد دریایی اطمینان حاصل کنیم و تا نفوذ مخرب ایران را کنترل کنیم.»

وی افزود: «ما اگر لازم باشد، گزینه نظامی را به کار خواهیم بست.»

به نوشته پایگاه خبری هیل، در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «نظامیان ما، از جمله ده‌ها هزار نیروی ایالات متحده در خاورمیانه، با تمام قوا، حضوری قدرتمند در خلیج (فارس) دارند.»

کارتر هفته گذشته نیز در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفته بود فارغ از نتیجه مذاکرات، وظیفه دارد ابزار حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را حفظ کند. پیش از این هم کاخ سفید اعلام کرده بود باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد برای بحث در مورد توافق هسته‌ای با ایران، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی صحبت کند. 

اوباما خود در نطق تلویزیونی‌ای که روز سه‌شنبه و پس از اعلام توافق قرائت کرد، گفت در صورتی که توافق نقض شود، او یا روسای جمهور بعدی آمریکا همچنان تمامی گزینه‌هایی را که حالا برای رویارویی با ایران دارند، خواهند داشت. 

با وجود اعلام حمایت واشنگتن از تل‌آویو، نتانیاهو دیروز با صدور بیانیه‌هایی به شدت با توافق اعلام مخالفت کرده و گفت غرب مرتکب اشتباهی تاریخی شده است. وی توافق موقت سال 2013 را نیز اشتباهی تاریخی توصیف کرده بود.

کشورهای عربی واکنشی محتاط آمیز نسبت به توافق هسته ای داشته اند و برخی نیز نتوانسته اند عصبانیت خود را از این اتفاق تاریخی پنهان کنند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عربستان: امیدواریم بهترین روابط را با ایران را برقرار کنیم/ پیام تبریک امیر کویت به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران

کشورهای عربی واکنشی محتاط آمیز نسبت به توافق هسته ای داشته اند و برخی نیز نتوانسته اند عصبانیت خود را از این اتفاق تاریخی پنهان کنند.

به گزارش انتخاب ؛ خبرگزاری فرانسه در خبری کوتاه به ابراز علاقه عربستان برای ایجاد «بهترین رابطه با ایران» خبر داده است.

عربستان سعودی بعد از توافق هسته ای ایران ابراز امیدواری کرد بهترین روابط را با این کشور برقرار کند.

عربستان باید به نفع ایران کنار برود

در عین حال فرانس 24 نوشت: در خصوص عربستان سعودی نیز می توان گفت که این کشور نگاه خوبی به این توافق ندارد. پنج ماه پیش مسئول امنیتی عربستان در خصوص تسلیحات هسته ای در خاورمیانه به غرب هشدار داد. با توجه به امضای توافق همکاری های هسته ای بین عربستان و روسیه، کره جنوبی، چین و فرانسه، عربستان سعودی نیز می تواند به سلاح هسته ای دسترسی پیدا کند. تنش های سنی و شیعه همواره بین ایران و عربستان وجود داشته است. اکنون این سوال مطرح است که آیا عربستان به عنوان قدرت منطقه ای حاضر است به نفع ایران کنار برود؟

استقبال شرطی امارات: از توافق استقبال می کنیم، ایران از دخالت دست بردارد

از سوی دیگر، ک مقام مسئول از امارات متحده عربی گفت: این توافق می تواند سرفصلی جدید در روابط بین کشورهای منطقه خلیج (فارس) باشد. وی تاکید کرد که ایران می تواند نقشی قابل توجه در منطقه داشته باشد، به شرط آن که در سیاست هایش بازنگری کند و از دخالت در امور داخلی کشورهایی چون عراق، سوریه، لبنان و یمن دست بردارد.

تبریک کویت

امیرکویت با ارسال پیامی برای رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران توافق تاریخی ایران با کشورهای پنج بعلاوه یک را تبریک گفت .

به گزارش انتخاب ؛ خبرگزاری رسمی کویت (کونا) اعلام کرد شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح سه شنبه شب با ارسال پیام های جداگانه برای  رهبر معظم انقلاب و حسن روحانی رئیس جمهور ایران توافق تاریخی بین تهران و کشورهای غربی را بر سر برنامه هسته ای ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد این توافق بتواند به حل مناقشات و تقویت امنیت و ثبات در منطقه کمک کند .
امیرکویت گفت :« ما امیدواریم با توافق تاریخی میان ایران و کشورهای غربی درباره برنامه های هسته ای ایران ثبات و امنیت در منطقه محقق و همه تلاش ها، امکانات و ظرفیت ها به توسعه منطقه معطوف شود.»

پادشاه بحرین نیز نتیجه مذاکرات وین را به رییس جمهور ایران تبریک گفت

پادشاه بحرین نیز نتیجه و جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و غرب را به حسن روحانی رییس جمهور این کشور تبریک گفت.
نوری مالکی نتیجه مذاکرات هسته ای ایران را تاریخی توصیف کرد
نوری مالکی معاون نخست وزیر عراق نیز جمع بندی مذاکرات هسته ای غرب و ایران را به حسن روحانی رییس جمهور این کشور تبریک گفت و آن را تاریخی توصیف کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد