سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش اجتماعی

معاون کمیته امداد خوزستان: فقر در اهواز زنانه شده است

اهواز- ایرنا- معاون کمیته امداد امام خمینی خوزستان با بیان اینکه بیش از نیمی از خانواده های مددجویان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، نسبت به زنانه شدن فقر در اهواز هشدار داد.

به گزارش ایرنا محمدرضا علیپور خدادادی روز دوشنبه در نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: 10 هزار و 212 خانوار در اهواز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که شامل 22 هزار و 500 نفر هستند.
وی جمعیت مددجویان شهری را 17 هزار و 900 نفر اعلام کرد و افزود: بیشتر از 50 درصد این جمعیت را زنان تشکیل می دهد که نشان می دهد در کشور به ویژه در اهواز به سمت زنانه شدن فقر پیش می رویم که آسیب های اجتماعی را بیشتر می کند.
خدادادی با بیان اینکه بیش از 50 درصد خانواده های مددجو بدون مسکن یا بدمسکن هستند، اضافه کرد: از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد یک هزار و 750 نفر دانش آموز، یک هزار و 450 نفر یتیم، دو هزار و 350 نفر دختر در آستانه ازدواج و 280 نفر مبتلا به بیماری های صعب العلاج و لاعلاج هستند.
وی اشتغال، مسکن، ارتقای سطح تحصیلی و آموزش و درمان را اولویت های توانمندی سازی خانواده های تحت پوشش دانست و گفت: اهواز دومین شهر حاشیه نشین کشور است که این مشکل به جامانده از جنگ، خشکسالی و حوادث غیرمترقبه است.
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی با اشاره به مکاتبات متعدد و بی پاسخ با شورای اسلامی شهر اهواز افزود: بر اساس تفاهم نامه شورای عالی استان ها و شورای استان خوزستان با کمیته امداد شهرداری باید در زمینه مواد 16 و 17 آیین نامه شهرداری ها برای ایجاد فضای کسب و کار و کمک به نیازمندان همکاری کند.
وی کمیته امداد را یک نهاد غیرسیاسی و غیردولتی متکی به کمک نهادها عنوان کرد و گفت: با توجه به کم بودن کمک ها مبالغ نقدی پرداختی به یک خانواده پنج نفری کمتر از یک میلیون و 500 هزار ریال است.
در این نشست مقرر شد نشست ویژه ای برای بررسی نحوه همکاری شهرداری اهواز با کمیته امداد برگزار شود.



*260 جشن گلریزان

مدیرعامل ستاد دیه کشور نیز در این جلسه گفت: جشن گلریزان برای آزادی زندانیان در 260 نقطه کشور در ماه مبارک رمضان برگزار شده است.
سیداسدالله جولایی با اشاره به حوزه فعالیت های ستاد دیه افزود: افرادی به دلیل جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری اعم از تصادف، حوادث، محکومیت های مالی و مهریه در زندان هستند که این ستاد برای کمک و آزادی آنها تلاش می کند.
وی با اشاره به اثرگذاری بررسی های اجتماعی ستاد دیه کشور در اصلاح قوانین اضافه کرد: تا پیش از شهریور 87، 50 هزار نفر راننده در زندان ها بودند که اگر قانون اصلاح نمی شد اکنون شمار زندانیان راننده به بیش از 200 هزار نفر می رسید.
جولایی با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرایم، از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز دعوت کرد که عصر امروز در جشن گلریزان زندانیان اهواز شرکت کنند.



*100 اتوبوس در راه اهواز

در این جلسه همچنین خرید یک صد دستگاه اتوبوس توسط شهرداری اهواز به تصویب رسید.
اسکندر زنگنه عضو شورای اسلامی شهر اهواز در این باره گفت: در پنج سال گذشته هیچ اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل شهری اهواز اضافه نشده و اتوبوس ها روز به روز مستهلک تر شده است.مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز نیز در ادامه گفت: سالانه باید 100 دستگاه اتوبوس به ناوگان اهواز اضافه می شد اما نه تنها این مساله محقق نشده بلکه سالانه تعداد زیادی از اتوبوس ها نیز از رده خارج شده است.
محمد رستم منش با اشاره به وضعیت اقلیمی و گرمای اهواز تاکید کرد: 100 دستگاه اتوبوس جدید با وضعیت گرمای اهواز سازگاری دارد.وی با انتقاد از کیفیت گازوییل اظهار کرد: گازوییل مصرفی غیراستاندارد است و ناخالصی بسیار دارد.به گزارش ایرنا، نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با حضور همه 21 عضو در سالن اجتماعات شورا تشکیل شد.

در این نشست خرید یکصد دستگاه اتوبوس توسط شهرداری اهواز به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین علی اصغر صادقی معاون دادستان اهواز به عنوان جایگزین حسینی پویا دادستان اهواز در کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها تعیین شد.پرداخت یک میلیون تومان هزینه ارتباط اتوماسیون اداری شورای اسلامی شهر اهواز با شورای استان از محل بودجه شورای شهر، مساعدت به کانون فرهنگی بصیرت مسجد ابوذر غفاری و مساعدت 300 میلیون ریالی به یکی از پرسنل شهرداری به تصویب رسید.
تصویب 30 میلیارد ریال برای اجرای فاز دوم غرفه های سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری اهواز و بررسی تفاهم نامه کیوسک داران با شهرداری اهواز که در دستور کار جلسه نبود با رای اکثریت اعضا در دستور کار قرار گرفت.
با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اهواز، تعطیلات یک ماهه تابستانی این شورا از یک مرداد تا 31 مرداد ماه نیز تعیین شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد