سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش نگران کننده

کاهش 49درصدی بارش ها در خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش 49درصدی میزان بارش ها در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا کوروش بهادری روز دوشنبه در نشست ستاد خشکسالی خوزستان در سالن حوزه استاندار افزود: بیشترین کاهش مربوط به شوش، شادگان و ماهشهر با 50درصد بوده و بارش ها در اهواز 39درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: خوزستان هفتمین استان کشور از نظر خشکسالی است؛ سال گذشته با وجود این که میزان بارش ها خوب نبود اما در حد نرمال بود اما امسال وضعیت بحرانی پیش بینی می شود.

بهادری ادامه داد: نمودارها نشان می دهد که تمام شاخص ها در خوزستان کمتر از نرمال است و دمای هوا 1.5تا شش درجه به طور میانگین افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: دمای هوا در مناطق مختلف خوزستان رو به افزایش بوده به گونه ای که در دو روز گذشته شوش دمای 51درجه و بسیاری از مناطق استان خوزستان در روز گذشته دمای 50درجه را تجربه کردند.

بهادری افزود: بر اساس آمار بلند مدت 46ساله دمای هوا رو به افزایش بوده و همچنان که میزان تبخیر رشد دارد در مقابل میزان بارش ها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: رطوبت هوا رو به افزایش بوده اما از میزان بارش ها کاسته شده و دمای هوا نیز روند صعودی دارد.

وی افزود: هیچ یک از شهرها به خط نیمه مرطوب هم نرسیده و در وضعیت خشک و نیمه خشک قرار دارند؛ وضعیت کشور فوق العاده خشک بوده و این وضعیت نگران کننده است.

بهادری همچنین با اشاره به استرس اقلیمی در بخش کشاورزی گفت: استرس استاندارد زیر 30درصد است اما بیش از 66درصد اراضی کشاورزی استان شرایط استرس زا و رطوبتی را تجربه کرده و در حال تنش است.

وی گفت: پیش بینی ها تا شهریور ماه نشان دهنده افزایش دماست و در آبان امسال بین 10 تا 20درصد بالاتر از میانگین بارندگی خواهیم داشت و ممکن است تا پایان آبان در حد نرمال باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد