سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز استان

استاندار خوزستان:
آغاز جلسات راهبردی استان خوزستان با معاون اول رئیس‌جمهور/ موضوع «خشکسالی» در اولویت است

استاندار خوزستان گفت: جلسات راهبردی استان با معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شده و ظرف یک هفته آینده چند موضوع مهم طرح توسعه پایدار، ریزگردها و پساب‌ها را بررسی می‌کنیم که موضوع خشکسالی را با ابلاغ لازم جزو دستورات کار قرار می‌دهیم.

خبرگزاری فارس: آغاز جلسات راهبردی استان خوزستان با معاون اول رئیس‌جمهور/ موضوع «خشکسالی» در اولویت است                

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در جلسه ستاد خشکسالی خوزستان، با تاکید بر اینکه جسارت مدیران در تصمیم‌گیری برای شرایط بحران، دارای اهمیت بسیار بالایی بوده و مدیریت خودپردازی اصلا خوب نیست افزود: مدیری که مانند خودپرداز عمل کرده و فقط با داشته‌هایش برنامه‌ریزی کند موفق نخواهند بود ولی اگر تدابیر لازم را برای محدودیت‌هایش اتخاذ کند، قطعا بیشتر موفق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سهم آب، حقوق و خسارت کشاورز در خوزستان باید تعیین شود افزود: بخشی از اراضی خوزستان در هر صورت باید به زیر کشت بروند تا خسارت‌های پیش‌بینی‌شده کاهش پیدا کند و نباید این‌قدر انقباضی برخورد کنید چون در هر صورت باید با شرایط موجود زندگی کرده و در عین حال برای آینده برنامه‌ریزی کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خیلی نباید به پیش‌بینی‌های بلندمدت هواشناسی اعتماد داشت و مبنای 100 درصد کارها را این پیش‌بینی‌ها قرار دهیم.

مقتدایی ادامه داد: باید سهمیه آبی که برای خوزستان در نظر گرفته‌اند را یک‌جا رها کنند و بعد از ذخیره کردن آن در سد کرخه، آن وقت با مدیریت استانی در ارتباط با مصرف آن تصمیم خواهیم گرفت.

وی خطاب به مدیران اجرایی گفت: بحث کیفیت آب باید در نظر گرفته‌شده و همیشه مورد نظارت باشد و باید اولویت‌های کاری در بخش آب‌رسانی برای شرب، کشاورزی، احشام و غیره تعیین و مشخص شود.

مقتدایی خاطرنشان کرد: جلسات راهبردی استان با معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شده و ظرف یک هفته آینده چند موضوع مهم طرح توسعه پایدار، ریزگردها و پساب‌ها را بررسی می‌کنیم که بهتر است موضوع خشکسالی را نیز با ابلاغ لازم جزو دستورات کار قرار دهیم.

وی همچنین عنوان کرد: در کشت حوضه ​های کرخه، مارون و زهره یعنی نقاط ممنوعه کشت، مقداری نیاز به اصلاح داریم تا تنش​ها کمتر شود و در این راستا باید معاونت عمرانی استانداری، سازمان آب و برق، جهاد کشاورزی استان و ستاد بحران خسارت​‌های ممنوعیت کشت را بررسی کنند.

مقتدایی در ادامه گفت: آبرسانی به روستاها جزو فوریت‌​ها است و نیاز به توجه ویژه‌ای دارد و باید در اولویت کار قرار بگیرد.

وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر برخی از مناطق روستایی استان آب شرب غیربهداشتی و بی​کیفیت مصرف می​‌کنند و موضوع تأمین آب شرب را باید در جلسه ستاد حوادث غیر مترقبه بررسی کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد