سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کاهش آمار تصادفات خوزستان در پنجمین سال متوالی

رییس پلیس راه خوزستان از کاهش آمار تصادفات در سطح استان برای پنجمین سال متوالی خبر داد.

سرهنگ قاسم قدرتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد یک هزار و 535 فقره تصادف در استان خوزستان گزارش شده که 98 فقره نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: خوشبختانه در سال جاری شاهد کاهش 22 درصدی در تصادفات فوتی و کاهش 5 درصدی در تصادفات جرحی و خسارتی هستیم که این روند کاهش، برای پنجمین سال ادامه داشته است.

قدرتی ادامه داد: بیشترین آمار تصادفات در سطح استان خوزستان مربوط به مسیرهای بهبهان-رامهرمز، رامشیر-ماهشهر، ماهشهر-هندیجان و دیلم، سه راهی غیزانیه به هفتگل-باغملک-ایذه، شادگان به دارخوین، اهواز به آبادان و دزفول-شوشتر بوده است.

وی عنوان کرد: در راستای تبصره واحده ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، در سه ماهه نخست امسال تعداد 446 خودرو که رانندگان آنها تخلفات بالای یک میلیون تومان داشته اند، توقیف شده است.

رییس پلیس راه خوزستان اظهار کرد: در این مدت از 3 هزار و 255 راننده در خوزستان تست اعتیاد به عمل آمد و از این تعداد، نتیجه تست 237 نفر مثبت اعلام شد که ضمن بایگانی شدن گواهینامه این رانندگان و اعمال جریمه 200 هزار تومانی، تا 6 ماه از رانندگی محروم و به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی گفت: همچنین در این مدت گواهینامه 113 راننده که نمره منفی آنان به حد نصاب 30 رسیده بود، بایگانی شد.

قدرتی افزود: در سه ماهه نخست امسال، 5 هزار و 43 دستگاه خودرو در خوزستان به دلیل تخلفات رانندگان توقیف شده و 829 دستگاه خودرو نیز به دلیل حمل بار اضافی به سازمان حمل و نقل و پایانه ها معرفی شدند. همچنین در این مدت 4 هزار و 582 راننده به دلیل صحت نداشتن گواهینامه به شوراهای حل اختلاف و دادگاه‌های خوزستان معرفی شده اند.

وی عنوان کرد: عمده ترین علل تصادفات در سه ماهه نخست سال جاری در خوزستان، سرعت غیرمجاز با 65 هزار و 200 مورد تخلف، سبقت غیرمجاز با 29 هزار و 617 مورد و تجاوز به چپ با 18 هزار و 307 مورد بوده است.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: در این مدت، در خصوص 52 هزار و 926 خودرو در خوزستان به دلیل نبستن کمربند سرنشینان عقب، اعمال قانون شده است. همچنین 2 هزار و 805 دستگاه موتورسیکلت به دلیل تخلف رانندگان توقیف شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد