سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد
اعزام تیم بازرسی برای بررسی سانحه آتش‌سوزی پتروشیمی مارون

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از اعزام تیم بازرسی برای بررسی سانحه آتش‌سوزی پتروشیمی مارون خبر داد.

خبرگزاری فارس: اعزام تیم بازرسی برای بررسی سانحه آتش‌سوزی پتروشیمی مارون                

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره تعاون خوزستان، هوشمند صفائی از اعزام تیم بازرسی این اداره کل برای بررسی سانحه آتش‌سوزی پتروشیمی مارون به ماهشهر خبر داد.

وی اظهار کرد: تیم بازرسی این اداره کل متشکل از رئیس و کارشناسان اداره بازرسی کار برای بررسی سانحه آتش‌سوزی پتروشیمی مارون و تهیه گزارش مستند به ماهشهر اعزام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان همچنین به خانواده و همکاران زنده‌یاد «شهرام محمدی» کارگر پتروشیمی مارون ماهشهر تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز 9 تیرماه، تعدادی از کارگران در واحد «اچ.دی» پتروشیمی مارون در حال تعمیرات بودند که متوجه شدند، خط لوله گاز هگزان نشتی دارد.

تلاش کارگران برای جلوگیری از نشتی بی‌نتیجه بود. بخار گاز هگزان متصاعد شده و همه جا را فرا گرفته بود و این نشانه خطری بزرگ بود، خطری که می‌توانست فاجعه بیافریند.

در این میان، یکی از کارگران تلاش می‌کرد آتش نشانی را در جریان بگذارد، اولین انفجار اتفاق افتاد و شعله‌های سرکش آتش قدم به قدم جلو می‌آمد و به سایر قسمت‌ها سرایت می‌کرد، انفجارهای دیگری در راه بود.

شهرام محمدی یکی از کارگران پتروشیمی فریاد می‌زد و از کارگران و سایر همکاران می‌خواست زودتر فاصله بگیرند و محل را ترک کنند، همه به سمت خروجی می‌دویدند اما شهرام به سمت شیرفلکه گاز هگزان می‌دوید، تلاشش نتیجه داد، توانست شیر را ببندد، وقتی تصمیم گرفت خودش هم از محیط دور شود، یکی از  لوله‌ها منفجر شد و او را به زمین پرتاب کرد، آتش‌نشانان خود را رساندند، همه‌جا دود و آتش بود، نیروهای کمکی هم آمدند و بالاخره آتش خاموش شد.

اگر این حادثه به انفجاری بزرگ منجر می‌شد مشخص نبود چه تعداد آدم می‌سوختند و چند میلیون دلار خسارت مالی به این مجتمع ملی پتروشیمی وارد می‌شد، در زمان این حادثه حدود یک‌هزار و 500 کارگر پتروشیمی مارون سر کار حاضر بودند.

وی که از اهالی کول‌فرح ایذه بود، پیش از ظهر روز گذشته پس از 10 روز تحمل درد و رنج ناشی از سوختگی در این حادثه، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

شرکت پتروشیمی مارون با دارا بودن کارخانه بازیابی اتان، با بازیافت اتان از گاز طبیعی آن را برای تولید محصولات شیمیایی و پلیمری به کار می‌برد. این شرکت با توانایی تولید سالانه یک‌میلیون و صد هزار تن اتیلن، 200 هزار تن پروپیلن، 300 هزار تن پلی اتیلن سنگین، 300 هزار تن پلی پروپیلن و بیش از443 هزار تن انواع گلایکول یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پتروشیمی در ایران و جهان به شمار می‌رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد