سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

ماجرای ضیافت افطار جنجالی در آبادان چه بود؟
کارون پرس: ضرورت دارد مسئولان آبادان برای جلوگیری از افزایش شایعات در خصوص مراسم افطار جنجالی، اخبار شفافی از مباحث صورت گرفته منتشر کنند.
  

به گزارش کارون پرس؛ ضیافت های افطار ماه رمضان معمولا برای ایجاد الفت و همدلی برگزار می شوند بویژه آن دسته ضیافت هایی که با حضور مسئولان برپا می شود.

بر اساس این گزارش، یک ضیافت افطاری در مدرسه صالحین آبادان، در فضایی متفاوت و چالشی برگزار شد بگونه ای که گفته می شود در این مراسم، بحث و جدلی میان رئی آموزش و پرورش آبادان و امام جمعه این شهر روی داد که نهایتا آنگونه که در برخی سایت های خبری و شبکه های اجتماعی منتشر شده وی (ابراهیمی) با مشت بر میز افطار کوبیدند و ظرف غذای خود را شکست. بر اساس این مطالب، در این مراسم که جمعی از مسولین شهری همچون فرماندار ویژه، معاونین و ... حضور داشتند «ابراهیمی‌پور» از رییس آموزش و پرورش آبادان «جواد علویان» درخواست کرد که هنرستان سه طبقه رودکی را در اختیار نهاد امامت جمعه قرار دهد. وی هدف از این درخواست را تاسیس مدرسه صالحین واحد دختران عنوان کرده بود.

علویان نیز با اشاره به کمبود فضای آموزشی در آبادان از ایشان خواست که از این اقدام منصرف شوند و از این واگذاری سر باز زد.  مخالفت علویان موجب ناراحتی امام جمعه را فراهم آورد.
بدلیل آنکه مراجع رسمی اخبار مباحث ایجاد شده در این نشست را منتشر ننموده اند تابناک نمی تواند صحت یا عدم صحت مطالب منتشره را تایید یا رد کند.

اما امام جمعه آبادان پس از حاشیه هایی که در خصوص این ضیافت افطار ایجاد شده است بیانیه ای را در رسانه ها منتشر نمود و در آن از بی احترامی به حوزه های علمیه و خود سخن گفته و از طلاب و فرهنگیان شهر خواسته از هرگونه اجتماع، تحصن، حرکت یا اعتراض اجتناب شود. او روایتی دیگر از این مراسم بازگو می کند.

وی در این بیانیه اعلام کرده است که دغدغه او دانش آموزان بازمانده از تحصیل و افرادی است که ترک تحصیل کرده اند، است.

در متن توضیحات امام جمعه آبادان امده است: آنچه از امت حزب الله، علما و شهروندان انتظار دارم لبیک گفتن به فرامین مولایمان امام خامنه ای و در عمل تبعیت خود را نشان دادن است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور در این بیانیه گفته است:حضرت آقا امسال را سال همدلی و همزبانی ملت و دولت نامگذاری کردند، لذا عاجزانه تمنا دارم در پیاده کردن شعار سال حضرت آقا همه متحد و پیشگام باشیم و عاجزانه درخواست دارم از هرگونه اجتماع، تحصن، حرکت یا اعتراض اجتناب شود.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است:مسئولان ارشد استان خوزستان، معاون استاندار و فرماندار محترم آبادان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دغدغه شما را داشته و برای مدیریت ضعیف آموزش و پرورش فکر جدی خواهند کرد.

این بیانیه در پایان می افزاید:آموزش و پرورش آبادان با بیش از 45 هزار دانش آموز نیاز به تحول جدی در همه عرصه های آموزشی و تربیتی دارد و این مهم جز با همراهی و همدلی و حضور همه نخبگان و مسئولان و معلمان بزرگوار این شهر مقاوم، امکانپذیر نیست.

فرماندار آبادان هم در سخنانی درباره حواشی ایجاد شده به ایرنا گفته است: از همه گروه های سیاسی، دلسوزان و افراد صاحب نفوذ در شهرستان خواست که با همدلی و همزبانی، فضای عمومی جامعه را به سمت آرامش پیش برده و در راستای توسعه پایدار و عمران شهرستان اقدام کنند.

شهبازی افزود:حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در این نشست از سر دلسوزی و اهتمام به حل مشکلات آموزش و پرورش و شهرستان، دغدغه های خود را مطرح کرده و بهبود وضعیت آموزشی شهرستان را خواستار شد و با توجه به مسئولیت حقوقی ایشان در شورای آموزش و پرورش، جایگاه امامت جمعه و اهتمام به حوزه تعلیم و تربیت از این آمار ناراحت شد.

معاون استاندار خوزستان با بیان جایگاه و مسئولیت حقوقی امام جمعه در شورای آموزش و پرورش، ادامه داد:نگرانی ها و دغدغه های مسئولان شهرستان و دلسوزان مردم در خصوص مشکلات آموزش وپرورش قابل تمجید است.

وی خاطر نشان کرد:به هرحال برخی بحث و جدل ها در این محافل به واسطه وجود مسئولان شهری و اهتمام دست اندرکاران برای حل مسائل شهرستان به وقوع می پیوندد.

وی با درخواست از اصحاب قلم، سیاسیون و افراد صاحب نفوذ برای آرام کردن فضا، افزود:نباید با بزرگنمایی موضوعات، راهبرد حل مشکلات از مسیر قانونی آن خارج شود.

در عین حال سایت خبری عصرما با انتشار سخنان فرماندار، پرسش هایی را از وی و امام جمعه آبادان پرسیده است.

نویسنده این مطلب نوشته است: اگر بحث بر سر شاخص ها و آمار وضعیت آموزشی چه لزومی به عصبانیت و برهم زدن سفره افطار است؟

آیا شاخص ها و آمار و بهبود رتبه ها در آموزش و پرورش با عصبانیت امام جمعه ،فرماندار و حتی وزیر و رییس جمهور تعدیل و اصلاح می شود؟

آیا امام جمعه محترم از تجمعات چند ماه گذشته فرهنگیان که در چند نوبت انجام شد مطلع بودند ؟ اگر اطلاع داشتند چرا در جمع فرهنگیان حضور نیافته و با خطابه آتشین از حق و حقوق و مطالبات فرهنگیان و معلمان دفاع نفرمودند؟

آیا امام جمعه محترم در سال گذشته یادشان هست که چگونه یکی از مسئولان سیلی برگونه معلم آبادانی و خرمشهری نواخت و به حرمت معلم و مدرسه جسارت کرد؟ پس چرا آن موقع بشقاب نشکست و چهره بر نیافروخت ؟

آیا ایشان می دانند که تاکنون بسیاری از مطالبات معلمان از جمله حق التدریس ها ،حق امتحانات و حق بازنشستگی بسیاری از پیشکسوتان پرداخت نشده است؟ پس چرا در خطبه ها ذکری از این معضل به میان نمی آورد؟

به هر حال ضرورت دارد مسئولان آبادان برای جلوگیری از افزایش شایعات در خصوص مراسم افطار جنجالی، اخبار شفافی از مباحث صورت گرفته منتشر کنند. همچنین به نظر می رسد دغدغه های مطرح شده در خصوص وضعیت آموزشی در آبادان و دیگر شهرهای استان، معلول عملکرد مدیران استانی و شهرستانی در سال های گذشته است که ضرورت دارد برای رفع این مشکلات، برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد اگر چه نمی توان امیدوار بود در مدت زمان اندکی، همه مشکلات انباشته شده سال های قبل رفع شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد