سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش ناگوار از آبادان

گرمای حدود 50 درجه آبادان و قطعی مکرر برق

آبادان-ایرنا-با وجود گرمای 50 درجه در ماه مبارک رمضان، قطعی پیاپی برق در برخی مناطق شهری، شهروندان این مناطق را کلافه کرده است.

به گزارش ایرنا، درحالی که هوای گرم تابستانی، آبادان را فرا گرفته است، شهروندان آبادانی این روزها با قطعی مکرر برق روبرو هستند.

این روزها قطعی برق در آبادان، نه روز و شب و نه منطقه جغرافیایی می شناسد و آسیب به لوازم برقی نیز با توجه به قطعی مکرر برق دور از انتظار نیست.

هلال بریم، ذوالفقاری، بهار، کوی قدس، احمد آباد، مناطق شرکت نفت، امیرآباد و منطقه امیری از مناطق شهری آبادان است که تابستان امسال با قطعی مکرر برق مواجه بوده و این وضعیت را از گرمای 50درجه ای تا روزهای شرجی پشت سر گذاشته است.

تحمل هوا در روزهای گرم تابستان برای شهروندان آبادانی طاقت فرساست و علاوه بر این قطعی مکرر برق، خسارات زیادی به وسایل برقی شهروندان این شهرستان نیز وارد می کند.

با وجود اینکه قطعی های برق نسبت به سال های گذشته در این شهرستان روند رو به بهبودی پیدا کرده اما هنوز درصد این خاموشی ها بالاست.

با توجه به اینکه ساعتی از روز گرمای هوا در آبادان به بالای 50 درجه نیز می رسد قطعی چند دقیقه ای برق، مردم شهر آبادان را کلافه و سردرگم می کند.

برخی از شهروندان آبادانی نیز از نحوه پاسخگویی کاربران اپراتورهای قطعی برق ابراز گلایه کرده و برخورد قانونی شرکت برق با اپراتورهای بد اخلاق را خواستارند.

یکی از شهروندان آبادانی در خصوص قطعی مکرر برق در این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: برق مرتبا در ساعاتی از روز و گاهی اوقات، شب قطع می شود و دلیل آن نیز مشخص نیست و این مساله در گرمای بیش از حد قابل تحمل نیست.

محمد جمالیان اظهار داشت: هر چند زمان قطعی کوتاه است اما تکرار قطعی برق موجب شده در روزهای اخیر دل نگرانی ایجاد شده و اطمینان نداریم برق یک یا دو ساعت یا بیشتر قطع می باشد.

این شهروند آبادانی با انتقاد از نحوه پاسخگویی اپراتورهای اداره برق این شهرستان گفت:زمانی که با قطعی برق روبرو می شویم، بیشتر مواقع پس از تماس با بخش اتفاقات اداره برق، جز بوق اشغال صدای دیگری شنیده نمی شود، یا در صورت پاسخگویی، نیروهای اتفاقات برق با تاخیر زیاد به محل اعزام می شوند.

مریم صالح زاده دیگر شهروند آبادانی نیز گفت:به دلیل اینکه اغلب وسایل و لوازم حتی در منزل برقی است قطعی برق روند عادی زندگی را مختل می کند.

وی افزود:قطعی برق صدمات جبران ناپذیری به وسایل و تجهیزات برقی وارد می کند و به عنوان مثال برای یخچال، تلویزیون و رایانه دچار آسیب هایی می شود.

محسن تجلی شهروند کوی ذولفقاری آبادان نیز گفت:اگر وسایل برقی و منازل آبادان محافظ نداشت مطمئنا تا به امروز همه این وسایل سوخته بود.

وی اظهار داشت:مشکل قطعی برق مدت هاست کوی ذوالفقاری را با خود درگیر کرده است اما هنوز فکری برای این مشکل نشده است.

این شهروند آبادانی افزود: از مسوولان اداره برق انتظار داریم با انجام تعمیرات لازم یا نوسازی ترانس ها، خاموشی را به حداقل برسانند.

رئیس اداره برق آبادان در خصوص قطعی مکرر برق این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:قطعی برق در آبادان نسبت به سال های گذشته بسیار کمتر شده و با نوسازی کابل ها و ترانس ها، قطعی نیز کاهش چشمگیری می یابد.

اکبر ناصری افزود: از سال گذشته اداره برق آبادان برای تابستان امسال برنامه ریزی کرده بود که قطعی برق کمتر شود ولی بروز ریزگردها شبکه برق این شهرستان را با مختل مواجه کرد.

وی اظهار داشت: مناطقی که در آبادان میزان مصرف برقشان بیشتر بود سیم های انتقال برق به کابل و ترانس های فشار ضعیف به قوی تبدیل شد.

رییس اداره برق آبادان با اعلام مناقصه اجرای تامین برق برخی روستاهای این شهرستان، گفت:به دنبال این هستیم تا برق روستاهای شرق و غرب رودخانه بهمنشر با اجرای مناقصه به پیمانکار واگذار شود تا مشکل قطعی برق در این روستاها نیز برطرف شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد