سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

او برای مثال درباره بازرسی ها گفت آمریکا بر خلاف تاکیدات قبلی اش درباره بازرسی های گسترده و سرزده ،با بازرسی های "مدیریت شده" مورد نظر ایران موافقت کرده است.

کانال دو تلویزیون اسراییل جمعه شب در مصاحبه ای با " ایهود یاری" تحلیلگر مسایل خاورمیانه نظرات این ناظر اسراییلی را درباره مذاکرات در حال انجام هسته ای در وین جویا شد.کانال دو اسراییل: توافق با عقب نشینی های آمریکا حاصل شده است

به گزارش عصر ایران به نقل از "تایمز اسراییل" یاری در این برنامه گفت که توافق نهایی هسته ای تقریبا حاصل شده است و متن توافق در دو روز آینده به امضای ظرفین خواهد رسید. او دوبار در پاسخ به مجری برنامه گرفت:" توافق حاصل شده است. حاصل شده است و امضا خواهد شد."
این تحلیلگر اسراییلی گفت در جریان مذاکرات در دو – سه هفته گذشته طرف آمریکایی تقریبا در همه موضوعات مورد توافق عقب نشسته است و نظر ایران را پذیرفته است.او برای مثال درباره بازرسی ها گفت آمریکا بر خلاف تاکیدات قبلی اش درباره بازرسی  های گسترده و سرزده ،با بازرسی های "مدیریت شده" مورد نظر ایران موافقت کرده است.
به گفته این تحلیلگر اسراییلی که مشخص نشاخته اطلاعات خود درباره فرایند مذاکرات را از چه منابعی حاصل کرده است، موافقت آمریکا با بازرسی های مدیریت شده بر خلاف رویکرد سابق این کشور پس از بیانیه لوزان است که تاکید داشتند بازرسی های گسترده و کم سابقه از ایران در راه خواهد بود.ایهود یاری تاکید کرد تقریبا در بیشتر موارد مورد اختلاف ، توافق با عقب نشینی های تیم مذاکره کنندگان آمریکایی حاصل شده است. او سپس افزود اکنون نوبت کنگره و دموکرات های حاضر در آن است که در مهلت 60 روزه خود اعتبار این توافق را مورد ارزیابی قرار دهند.این تحلیلگر اسراییلی مدعی شد: حتی از نظر بسیاری از آمریکایی هایی که حامی توافق بودند ، توافق نهایی حاصل شده بدتر از آن چیزی است که فکر می کردند و از این رو حالا توپ در زمین دموکرات های کنگره آمریکا است که به گفته یاری باید تصمیم بگیرند در مخالفت با توافق نهایی به جمهوریخواهان بپیوندندیا آن که در کنار رییس جمهور اوباما بایستند و از این توافق حمایت کنند.

کری در حال مکالمه تلفنی در هتل کوبورگ و در جمع اعضای تیم همراه آمریکایی

کانال دو اسراییل: توافق با عقب نشینی های آمریکا حاصل شده است

او دو ماه قبل سمت وزیر خارجه سعودی را بعد از 40 سال حضور در این سمت، ترک کرد.
سعود الفیصل درگذشت.به گزارش عصرایران، رویترز نوشت: دو منبع سعودی گفته اند که سعود الفیصل وزیر خارجه سابق عربستان سعودی  امروز پنجشنبه درگذشت.
او دو ماه قبل سمت وزیر خارجه سعودی را بعد از 40 سال حضور در این سمت، ترک کرد.
شاهزاده سعود الفیصل در سال 1975 به سمت وزیر خارجه عربستان سعودی منصوب شد و دو ماه قبل جای خود را به عادل الجبیر داد.
وزیر امور خارجه عربستان در اظهاراتی خصمانه و بدون اشاره به دخالت‌های ریاض در کشورهای منطقه،‌ گفت: سعودی‌ها با اقدامات منفی ایران مقابله می‌کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان روز پنج‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با ناصر جوده، همتای اردنی‌اش در امان، گفت: ما تأکید داریم که ایران نباید مداخله منفی در منطقه یا در هر کشور عربی برادر داشته باشد.
الجبیر در ادامه سخنانش بدون اشاره به دخالت‌های ریاض در خاورمیانه و اقدامات بی‌ثبات کننده این کشور در این منطقه و حملات ددمنشانه آل سعود علیه مردم یمن مدعی شد، اگر ایرانی‌ها خواستند در منطقه اقدامات بی‌ثبات کننده انجام دهند نباید این اقدامات به ضرر عربستان سعودی باشد. ما مصمم به مقابله با اقدامات منفی ایران هستیم.عربستان سعودی که این روزها قدرت و جایگاه ایران در منطقه را برنمی‌تابد تلاش می‌کند تا با مقصر جلوه دادن ایران برای شرایط کنونی منطقه خود را بی‌گناه جلوه دهد و توجه جامعه جهانی را از حملات ماه‌های اخیرش علیه مردم بی‌دفاع یمن منحرف کند.
وزیر امور خارجه عربستان در ادامه تجاوزان آل سعود به یمن را با هدف مقابله با ایران دانست و گفت که عربستان برای جلوگیری از اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در منطقه تلاش می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، عربستان سعودی در ماه‌های اخیر به بهانه مقابله با حوثی‌ها که موجب برکناری عبد ربه منصور هادی، رییس‌جمهور مخلوع یمن شدند حملاتی گسترده را علیه این کشور انجام داده است که طبق آمارهای سازمان ملل بیش از 3 هزار و 200 تن تاکنون در نتیجه این حملات کشته و 1026 نفر آواره شده‌اند.
با این حال الجبیر در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود گفت که اگر اقدامات خصمانه‌ای در منطقه رخ می‌دهد از سوی ایران است نه عربستان سعودی.او هم‌چنین روابط ریاض و واشنگتن را روابطی استراتژیک توصیف و تأکید کرد: عربستان در حفظ منافعش بر خود تکیه می‌کند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با تاکید مجدد بر مواضع قبلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه دسترسی به اماکن نظامی را نمی‌دهیم.

به گزارش ایسنا سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری با اشاره به زیاده خواهی قدرت‌های استکباری در روند مذاکرات هسته ای اظهار داشت: به دو طرف مذاکرات هسته‌ای می‌گوییم که وارد این حیطه نشوند زیرا تحت هیچ شرایطی اجازه دسترسی به اماکن نظامی داده نخواهد شد.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور افزود: تدبیر رهبری معظم در مورد ممنوعیت بازرسی و هر گونه دسترسی به اماکن نظامی درچارچوب مذاکرات هسته ای برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قطعی است و خارجیها هرگز به این خواسته نخواهند رسید. سردار جزایری تصریح کرد: توان بازدارندگی دفاعی نیروهای مسلح در حالت فعال و پشیمان‌کنندگی قرار دارد. منبع: ایسنا

«دونالد ترامپ» در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: «ما در حال یک توافق وحشتناک با ایران هستیم. افراد نادرست و کسانی که نباید در حال مذاکره از طرف ما هستند. ایرانیها مذاکره‌کنندگان بسیار خوبی هستند».«دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد شدید از «توافق بد در حال رایزنی با ایران از سوی دولت اوباما» گفت: «ایرانیها مذاکره‌کنندگان بسیار خوبی هستند».
به گزارش فارس، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا ضمن انتقاد شدید از مذاکرات هسته‌ای دولت این کشور با ایران گفت که باراک اوباما در حال «یک توافق وحشتناک» است.
در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در وین برای حصول به توافق نهایی بار دیگر تمدید شده است، یک نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 با انتقاد از این وضع گفت: «ما شاهدیم که ضرب‌الاجل بارها و بارها در حال تمدید شدن است».«دونالد ترامپ» در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: «ما در حال یک توافق وحشتناک با ایران هستیم. افراد نادرست و کسانی که نباید در حال مذاکره از طرف ما هستند. ایرانیها مذاکره‌کنندگان بسیار خوبی هستند».وی با انتقاد از مفاد «توافق در حال رایزنی هسته‌ای» دولت آمریکا با ایران افزود: «ما باید تحریمهای ایران را دو برابر و سه برابر افزایش دهیم اما ما هر ماهه در حال دادن صدها میلیون دلار به ایرانیها هستیم. جرا نباید این پولها را نگهداریم».تاکید نامزد جمهوریخواه آمریکایی بر لزوم نگهداشتن پول‌ها و ندادن آنها به ایران، در حالی مطرح شده که این منابع مالی، پولهای مسدودشده ایران بوده و متعلق به این کشور هستند که به دلیل تحریم‌ها در دیگر کشورها بلوکه شده‌اند.ترامپ در بخش دیگری از این ئمصاحبه بار دیگر موضوع غیرواقعی بازداشت 4 آمریکایی در زندانهای ایران را پیش کشید و مدعی شد که باید در مذاکرات هسته‌ای موضوع آزادی این چهار تن هم پیگییر شود.
بهتر این بود که دولت نتانیاهو به جای ایجاد موانع غیرضروری برای خود، بر روی این موضوع تمرکز کند که چه چیزهایی قابل دستیابی است و چه چیزهایی دست یافتنی نیست؛ از چه چیزی می شود دفاع کرد و از چه چیزی نمی توان دفاع کرد.در حالی که مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 به حساس ترین مرحله خود رسیده و مقامات هر دو طرف از در دسترس بودن توافق سخن می گویند، رژیم اسرائیل از هر زمان دیگری آشفته تر به نظر می رسند. یک پایگاه تحلیلی آمریکایی در مطلبی به بررسی این موضوع پرداخته و رژیم اسرائیل را بزرگترین بازنده توافق هسته ای ایران دانسته است.
به گزارش «تابناک»، سایت تحلیلی «پولیتیکو» در مطلبی به بررسی مواضع رژیم اسرائیل در قبال مذاکرات هسته ای ایران پرداخته و چنین استدلال کرده که تل آویو، بزرگترین بازنده توافق هسته ای ایران است. به اعتقاد نویسنده این مطلب، این بار نیز همچون همیشه، درخواست های افراطی رژیم اسرائیل و حداکثرگرایی این رژیم، سبب ناکامی در دستیابی به منافعش شده است.

در این مطلب به طور خلاصه آمده:
در شرایطی که پایان هفته جاری به عنوان آخرین ضرب الاجل مذاکرات هسته ای ایران تعیین شده، از هم اکنون می توانیم بزرگترین بازنده این جریان را پیش بینی کنیم: اسرائیل. بر اساس اطلاعاتی که تاکنون درباره محتوای توافق نهایی منتشر شده، این توافق چیزی نیست که مطلوب رژیم اسرائیل باشد و هرگز نیز چنین نخواهد بود. در این میان، کوته بینی و موضع گیری های افراطی رژیم اسرائیل تضمین کننده این است که توجه لازم به دغدغه های این رژیم صورت نخواهد گرفت.درخواست های پی در پی بنیامین نتانیاهو برای توقف هرگونه برنامه غنی سازی در ایران، در شرایطی که از ابتدا مشخص بود گروه 1+5 بر اساس چنین خطی حرکت نخواهد کرد، نتوانست به تدوین خط قرمزی در مذاکرات منجر شود. در عوض، نتیجه این درخواست ها، به حاشیه رانده شدن رژیم اسرائیل و ایجاد وضعیتی بود که در آن، تیم مذاکره کننده آمریکایی بیش از پیش نسبت به منافع اسرائیل بی تفاوت شد.نتانیاهو که به جای طرح درخواست های قابل حصول، همچون افزایش میزان بازرسی ها، یک هدف غیرواقع بینانه را مبنای مخالفت های خود با توافق هسته ای ایران قرار داد، عملاً با این کار به اهداف و برنامه های خودش لطمه زد. به وجود آمدن این دیدگاه که وی، نه ایران، طرف غیرمنطقی این جریان است، سبب به حاشیه راندن وی شد و این امر را تضمین کرد که مذاکره کنندگان، دیگر هیچ یک از مواضع وی را جدی نگیرند.
اما عرصه مذاکرات هسته ای ایران، تنها عرصه ای نیست که در آن، تأکید رژیم اسرائیل بر مواضع افراطی، سبب به حاشیه راندنش شده است. اگرچه از دید نتانیاهو، ایران تهدیدی بزرگتر به شمار می رود، اما یک تهدید دیگر علیه وی، انزوای سیاسی است که به دلیل کمپین بین المللی شکل گرفته مبنی بر تحریم اسرائیل به دلیل ادامه سیاست های شهرک سازی بروز پیدا کرده است. در این عرصه نیز، موضع گیری های نتانیاهو به ضرر وی تمام شده و همچون شلیک تیری به سمت خودش بوده است.
در مجموع، بهتر این بود که دولت نتانیاهو به جای ایجاد موانع غیرضروری برای خود، بر روی این موضوع تمرکز کند که چه چیزهایی قابل دستیابی است و چه چیزهایی دست یافتنی نیست؛ از چه چیزی می شود دفاع کرد و از چه چیزی نمی توان دفاع کرد. با این حال، عدم پیگیری چنین سیاستی از سوی نتانیاهو دولتش و تمرکز آن ها بر پیگیری سیاست های غیرمنطقی، وضعیتی را به وجود آورده که این رژیم هم در موضوع هسته ای ایران به بازنده اصلی تبدیل شده و هم به واسطه سیاست هایش در موضوع فلسطین، با انزوای سیاسی در عرصه بین المللی روبرو شده است.منبع: تابناک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد