سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

روابط سیاسی ایران و آمریکا از سال 1359 قطع شد و همچنان دو کشور رابطه دیپلماتیک ندارد. دو طرف هم اکنون برای دست یابی به توافق بر سر برنامه اتمی تهران، تماس های مستقیم دارند.

ساندی تایمز: اوباما به تهران می رودروزنامه انگلیسی ساندی تایمز مدعی شد باراک اوباما قصد دارد در سال 2016 به تهران سفر کند.
به گزارش عصرایران، روزنامه انگلیسی ساندی تایمز نوشت که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در سال 2016 به تهران سفر کند. او قصد دارد در این سفر ازسرگیری روابط دیپلماتیک با ایران را اعلام کند.
روابط سیاسی ایران و آمریکا از سال 1359 قطع شد و همچنان دو کشور رابطه دیپلماتیک ندارد. دو طرف هم اکنون برای دست یابی به توافق بر سر برنامه اتمی تهران، تماس های مستقیم دارند.هم اکنون در تهران، سفارت سوئیس و در واشنگتن سفارت پاکستان حافظ منافع آمریکا و ایران هستند. همچنین خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از یکی از اعضای تیم مذاکره کننده ایران در وین نوشت که تهران با انتقاد ذخایر اورانیوم غنی شده خود به روسیه موافقت کرده است.
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس هم گفت که ایران و گروه 1+5 درباره متن پیش نویس چگونگی رفع تحریم های ایران به توافق رسیدند.جزئیات رفع تحریم ها در یکی از ضمائم متن توافق هسته ای خواهد آمد.
بر اساس اطلاعات وب سایت " نقشه تجارت" صادرات نفت روسیه به بازارهای اصلی ایران در اروپا و آسیا از زمان تحریم های ایران بیش از دو برابر رشد داشت و به طور متوسط در بین سال های 2011 تا 2014 روزانه 420 هزار بشکه افزایش یافت.
روسیه و برخی کشورهای صادر کننده نفت در غرب آفریقا از بازگشت دوباره ایران به بازار جهانی نفت ضرر خواهند کرد.ضرر روسیه از بازگشت دوباره ایران به بازار جهانی نفت

به گزارش عصر ایران بلومبرگ با انتشار گزارشی در این باره می نویسد:" یکی از متحدان نزدیک ایران برای رسیدن به توافق هسته ای، دولت روسیه بوده است اما اگر این توافق به سرانجام برسد ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه حداقل یک دلیل برای تامل در حمایت کشورش از توافق هسته ای دارد.

این گزارش در ادامه می افزاید:

روسیه که با عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا برای تصاحب عنوان بزرگ ترین تولید کننده نفت دنیا در رقابت است از نظر بسیاری از تحلیلگران و مدیران اجرایی شرکت های نفتی جهان که با بلومبرگ گفت و گو کرده اند، در صورت برداشته شدن تحریم های ایران ، بیشتر از سایر کشورهای تولید و صادر کننده نفت ضرر خواهد کرد.  

"اد مورس" رییس مرکز پژوهش ها در کمپانی "سیتی گروپ" در این باره معتقد است:" ایران پس از برداشته شدن تحریم ها رقیبی جدی برای روسیه در بازار نفتی اروپا خواهد بود."

 ایران از سال 2012  و به واسطه تحریم های نفتی و بانکی از فروش نفت به کشورهای اروپایی به دلیل تحریم ها محروم شد و میزان تولید نفت این کشور از 3.6 میلیون بشکه در سال 2011 به حدود 2.6 میلیون بشکه در سال 2014 رسید.

نفت منطقه اورال روسیه که از نظر کیفیت نفت صادراتی مشابه نفت صادراتی ایران به اروپا بود، برنده اصلی تحریم های ایران بود و شرکت های نفتی روسیه پس از تحریم ایران جایگزین صادرات نفت ایران به اروپا شدند.
 بر اساس اطلاعات وب سایت " نقشه تجارت" صادرات نفت روسیه به بازارهای اصلی ایران در اروپا و آسیا از زمان تحریم های ایران بیش از دو برابر رشد داشت و به طور متوسط در بین سال های 2011 تا 2014 روزانه 420 هزار بشکه افزایش یافت.

به گفته معامله گران تجاری که به دلیل موقعیت شغلی شان نخواسته اند نامشان فاش شود کشورهای نیجریه ، آنگولا و کلمبیا در کنار عراق از دیگر رقیبان ایران برای صادرات نفت به بازارهای اروپا و آسیا هستند.
 
به گفته معامله گران عوامل دیگری نیز  می تواند تخمین های آنها را تحت تاثیر قرار دهد: صادرات نفت سوریه به دلیل جنگ داخلی متوقف شده است، صادرات عراق از طریق خط لوله  به دریای مدیترانه نامنظم است و صادرات نفت  لیبی و سودان جنوبی  به دلیل درگیر یهای داخلی در این دو کشور آفریقایی به شدت کاهش یافته است.

مقامات نفتی ایران اعلام کرده اند آنها قصد دارند مشتریان سابق خود در بازار نفتی را بازیابی کنند.

 در ماه مه گذشته، بیژن نامدار زنگنه  وزیر نفت ایران اعلام کرد که اولویت اصلی ایران پس از تحریم ها  بازارهای نفت سابق این کشور در آسیا و اروپا است. زنگنه در نشست وزرای نفت اوپک در 5 ژوئن گذشته در شهر وین با ارایه نامه ای به همتایان عضو اوپک اعلام کرد کشورش آماده است پس از برداشته شدن تحریم ها به سطح تولید نفت خود در سال 2008 یعنی رقم 4 میلیون بشکه در روز برسد. 

نفت اورال که نفت سرسبد صادراتی روسیه است بسیار شبیه به نفت خام صادراتی ایران است و این مساله برای پالایشگاه های اروپایی که پیش از تحریم از نفت صادراتی ایران استفاده می کردند، جایگزین مناسبی محسوب می شد.

 "دیوید اِیف" مدیر مرکز تحقیق و تحلیل  نفت " گانور گروپ" در ژنو سوییس با تایید احساس رقابت روسیه و ایران در فردای تحریم ها می گوید نفت اورال پس از برداشته شدن تحریم های ایران و از سرگیری صادرات این کشور به اروپا ، با ایران احساس رقابت خواهد کرد.

 او می افزاید نفت خام منطقه کرکوک عراق نیز به دلیل شباهت در کیفیت رقیبی بالقوه برای بازار نفت اروپا محسوب می شود.  شرکت تحقیق بازار نفت " گانور" از سوی " گنادی تیمچنکو" یک میلیاردر روسی تاسیس شده و یکی از 5 معامله گر نفتی بزرگ  در بازار نفت روسیه شناخته می شود.

 "اوژن لیندن" تحلیلگر ارشد شرکت مشاوره نفتی " جی بی سی " در وین اتریش در این باره معتقد است نیجریه و روسیه که هر دو تمایل به فروش نفت به شیوه " spot" (تحویل فوری)دارند، از بازگشت مجدد نفت ایران به بازارهای جهانی احساس آسیب پذیری می کنند.
 
شرکتهای نفتی و پالایشگاهی در اروپا خود را آماده از سرگیری خرید نفت خام ایران می کنند.
"مارکو شیاوتی" مدیر شرکت پالایشگاهی "ساراس" در اروپا می گوید این شرکت در حال ارزیابی خرید نفت خام ایران پس از تحریم ها هم به شکل spot (تحویل فوری) و هم به صورت عقد قراردادهای مدت دار است.
وی افزود: هر چقدر زمان می گذرد عقب نشینی های قدرت های بزرگ (1+5) به سود ایران بیشتر می شود.اسرائیل به برداشته شدن تحریم های اقتصادی ایران در توافق هسته ای با این کشور اعتراض کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: اگر تحریم های ایران برداشته شود دهها و بلکه صدها میلیارد دلار وارد اقتصاد ایران خواهد شد و امکان بازگشت به عقب وجود نخواهد داشت.
ایران وگروه 1+5 هم اکنون در شهر وین اتریش مشغول گفتگو برای توافق بر سر مسئله هسته ای تهران هستند. نشانه ها از نزدیک شدن دو طرف به توافق حکایت دارد.
براساس این توافق، تحریم های مرتبط با مسئله هسته ای ایران برداشته می شوند و بخش عمده پول های بلوکه شدن این کشور در بانک های خارجی، آزاد خواهد شد.
نتانیاهو تقریبا به صورت روزانه علیه احتمال دست یابی به توافق هسته ای سخنرانی می کند و هشدار می دهد.
در بیانیه نتانیاهو که روز شنبه منتشر شد آمده است: نباید اجازه داد ایران خطرناک ترین سلاح جهان را داشته باشد. نباید خزانه تروریسم را پر کرد.
وی افزود: هر چقدر زمان می گذرد عقب نشینی های قدرت های بزرگ (1+5) به سود ایران بیشتر می شود.

نتانیاهو مدعی شد: واقعیت این است که ایران از داعش خطرناک تر است. احتمال رفع تحریم های این کشور خطر تروریسم این کشور را افزایش می دهد.

نخست وزیر اسرائیل ادعا کرد: با برداشته شدن تحریم ها، ابزار تروریسم ایران که در سراسر جهان کار می کند تقویت خواهد شد. 
 
«خبر خوب»؛ تاکتیک جدید شبکه‌ فارسی‌زبان علیه افکار عمومی ایران
یک رسانه‌ فارسی‌زبان خارجی که به پخش فیلم و سریال‌های ترکیه‌ای می‌پردازد، با تغییر رویکرد و استراتژی خود، به پخش اخبار مثبت از ایران موسوم به «خبرخوب» روی آورده است.
گروه جنگ نرم مشرق- به تازگی یک رسانه‌ فارسی‌زبان خارجی که با فیلم و سریال‌های ترکیه‌ای به تبلیغ سبک زندگی لیبرال مشغول است، بخش اخبار خود را راه اندازی کرده و برخلاف جریان رایج شبکه‌های فارسی زبان که تولید اخبار «منفی» در رابطه با ایران را در دستور کار دارند، به پخش اخبار مثبت از ایران موسوم به «خبرخوب» روی آورده است. شبکه مذکور با آگاهی از اشباع مخاطب از اخبار منفی و بازخورد بد این ماجرا، با تغییر رویکرد و استراتژی خود و با پخش اخبار خنثی یا غیرمغرضانه علیه مردم ایران، به دنبال جذب مخاطب بیشتر برای خود است.
آیا راه‌اندازی «خبر خوب» حربه جدید علیه افکار عمومی ایران است؟/// در حال ویرایش
این شبکه با آگاهی از اشباع مخاطب از اخبار منفی در رابطه با ایران و بازخورد بد این ماجرا، به پخش اخبار خنثی یا غیرمغرضانه علیه مردم ایران برای جذب مخاطب بیشتر روی آورده است

از زمان وقوع انقلاب اسلامی در ایران، نظام جمهوری اسلامی مورد آماج حملات در سطوح سخت (مانند حمله نظامی)، نیمه‌سخت (مانند حمله اقتصادی) و نرم (مانند حمله به باورها) قرار گرفت. دشمنان ایران در حوزه نرم بیشتر از سطوح سخت و نیمه‌سخت دست به عملیات زده‌اند و می‌توان گفت که در این حوزه لحظه‌‍ای دست از کار نکشیدند. یکی از علت‌های اصلی این موضوع فضای رسانه است زیرا حاکمان رسانه‌ها، حاکمیت سرزمینی و مرزهای جغرافیایی را تعریف و این فرصت را در اختیار دارند که بدون به حرکات درآوردن قشون خود در خاک و امور داخلی ایران، بر سرزمین فکر و عقاید مردم تاخته و قلوب و اذهان آنها را به تصرف خود درآورند.

آیا «خبر خوب» حربه جدید علیه ایران است؟/// در حال ویرایش

حاکمان رسانه‌ها در تلاش هستند که بدون به حرکات آوردن قشون خود در ایران، سرزمین فکر و عقاید مردم  را به تصرف خود درآورند

از بخش‌های بسیار مهم در حوزه نرم، پخش اخبار از سوی رسانه‌های فارسی‌زبان خارج نشین است که عمده آنها مانند صدای آمریکا، دویچه‌وله فارسی، بی‌بی‌سی فارسی و... زیر نظر دولت‌های کشورهای متخاصم با ایران مشغول به فعالیت هستند. این هدایت رسانه‌ای متناسب با افزایش قدرت داخلی و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی توسعه یافت و موجب پیدایش شبکه‌های خبری سیاسی، شبکه‌های مروج فرهنگ و سبک زندگی غربی (life style) و شبکه‌های اعتقادی مذهبی شد.اخباری که این نوع رسانه‌ها برای مردم ایران مخابره می‌کنند به طور عمده رویکرد «منفی» نسبت به اتفاق‌های ایران دارند و به دنبال «بدبین» کردن مخاطب به نظام جمهوری اسلامی و حتی در بعضی مواقع دور کردن مخاطب از اعتقادات اسلامی هستند و در این شبکه‌ها به ندرت یک خبر مثبت از ایران یا گروه‌ها و کشورهای حامی جمهوری اسلامی وجود دارد؛ اما در عوض اکثر اخبار درباره انگلیس، ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به صورت زنده به نمایش در آمده و بیشتر اخبار هم با رویکرد مثبت در رابطه با این کشورها منتشر می‌شود.

آیا «خبر خوب» حربه جدید علیه ایران است؟/// در حال ویرایش  آیا «خبر خوب» حربه جدید علیه ایران است؟/// در حال ویرایش

رسانه‌های فارسی‌زبان، رویکرد «منفی» نسبت به اتفاق‌های ایران دارند و به ندرت یک خبر «مثبت» از ایران منتشر می‌کنند

آرزوی این رسانه‌های فارسی‌زبان معاند براندازی نظام جمهوری اسلامی در ایران است و با همین هدف تمام تلاش خود را برای جذب مخاطب از داخل ایران انجام می‌دهند تا به این مهم دست یابند. با نگاه به تاریخ بیش از سی ‌ساله این رسانه‌ها می‌توان فهمید که برای کسب این هدف توفیق جدی پیدا نکردند و اوج موفقیت‌ آنها در این سال‌ها در حوادث پس از انتخابات سال 88 بود که باز در این «فتنه» نتوانستند سنگر استراتژیکی از نظام فتح کنند و در نهایت فقط توانستند در بازه زمانی محدودی، خسارات محدودی به کشور وارد کنند.

آیا «خبر خوب» حربه جدید علیه ایران است؟/// در حال ویرایش

اوج موفقیت‌ رسانه‌های فارسی‌زبان در سال 88 بود که باز در این «فتنه» نتوانستند سنگر استراتژیکی از نظام فتح کنند

به عبارت بهتر قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی که از ابتدا تا به امروز درحال بازتولید است، توانسته در جبهه‌های مختلف جنگ نرم با هجمه‌های مختلف از جمله عملیات فرهنگی و نرم رسانه‌های فارسی زبان خارج‌نشین مقابله کند و در حد لازم اثر سوء عملیات روانی آنها را دفع کند.از نمونه‌های شکست این رسانه‌های فارسی زبان می‌توان به تعطیلی رادیو صدای آمریکا به علت از دست دادن مخاطبان خود اشاره کرد و یا حتی رادیو بی‌بی‌سی فارسی که برای دچار نشدن به سرنوشت رادیو صدای آمریکا از دو هفته پیش به پخش برنامه‌های خود به صورت زنده و تصویری در شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی مبادرت کرده است.

آیا «خبر خوب» حربه جدید علیه ایران است؟/// در حال ویرایش

رادیو صدای آمریکا به علت نداشتن مخاطب توسط دولت آمریکا تعطیل شد

آیا «خبر خوب» حربه جدید علیه ایران است؟/// در حال ویرایش

رادیو بی‌بی‌سی فارسی برای دچار نشدن به سرنوشت رادیو صدای آمریکا، از دو هفته پیش پخش برنامه‌های خود را به صورت زنده و تصویری! در شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی شروع کرد

این عدم موفقیت در همراهی مردم ایران برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی با استراتژی تولید اخبار «منفی» و «اطلاعات غلط» که با واقعیت مخلوط شده، این نگرش را به وجود آورده که به جای اخبار «منفی» بهتر است تا اخبار «مثبت» ارائه شود؛ دلیل آن هم کثرت مردمی است که از جو «سیاست‌زده» این نوع رسانه‌ها خسته شده‌ و به دنبال فضای متفاوت دیگری هستند. به همین دلیل شبکه‌ای که با پخش فیلم و سریال‌های غیرایرانی به خصوص ترکیه‌ای و تبلیغ سبک زندگی خاص غربی به جذب مخاطب مشغول بود، پخش اخبار را نیز به شبکه خود افزوده است تا با ارائه اخبار مثبت از فضای ایران و ایرانیان به نام «خبر خوب»، مخاطبین «سیاست‌زده» را جذب کرده تا در آینده بتواند از این ظرفیت برای جذب بیشتر مخاطب استفاده کند که حداقل از این راه به سود بیشتر اقتصادی نایل شود.

آیا «خبر خوب» حربه جدید علیه ایران است؟/// در حال ویرایش

«خبر خوب» به تازگی در یک شبکه پخش کننده سریال‌های ترکیه‌ای راه‌اندازی شده که به دنبال جذب مخاطبان «سیاست‌زده» برای اهداف آینده به خصوص اقتصادی است

اخبار این شبکه حوزه‌های خبری اقتصادی، تکنولوژی و ورزشی را با رویکرد خنثی در بر می‌گیرد و در بخش «خبر خوب»، اخبار گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سبک زندگی و... ارائه می‌‎کند اما اخبار سیاسی در آن کار نمی‌شود.

برای نمونه به بعضی عناوین و محورهای خبری این شبکه توجه کنید:

خبر اقتصادی: سرمایه گذاری شرکت داچ شل و انی در ایران، طرح بین‌المللی احیای اقلیم‌های خشک ایلام، ایران در یک قدمی تصاحب بازار روسیه و...

خبر خوب: تحول در پیوند با ابزار جدید دانشمند ایرانی، امید کردستانی مدیر ارشد گوگل، کوهرنگ چهار محال بختیاری، طراحی نسل جدید صندلی هواپیما توسط جوان ایرانی، فاطمه دانشور بانوی موفق و...

این استراتژی برای شروع کار هوشمندانه انتخاب شده تا بتواند مخاطب‌های ثابت زیادی برای خود پیدا کند.

آیا «خبر خوب» حربه جدید علیه افکار عمومی ایران است؟/// در حال ویرایش

در بخش «خبر خوب»، اخبار گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سبک زندگی و... ارائه می‌گردد اما اخبار سیاسی در آن کار نمی‌شود

باید در انتظار نشست و دید که این شبکه‌ فارسی‌زبان تا چه زمانی می‌تواند برای جلوگیری از تقابل با قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران از رویکرد خنثی و بی‌طرف بودن در تولید اخبار استفاده کند و تا چه حد در این امر می‌تواند موفق باشد.

وی افزود : نمایندگانی از این شرکت‌ها برای بازدید به ایران آمدند و درخواست خود را برای اغاز کار در بنادر ایران ارائه داده‌اند.با لغو برخی تحریم‌ها علیه ایران، خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا برای بازگشت به بنادر ایران اعلام آمادگی کرده‌اند که تاکنون ۶ شرکت کشتیرانی بزرگ بین‌المللی به ایران بازگشته‌اند و پنج شرکت دیگر در راه بنادر ایران هستند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ جلیل اسلامی معاون امور بندری ومناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی بااعلام این مطلب اعلام کرد : بنادر ما هیچ وقت تحت تحریم نبود بلکه برخی شرکت هایی که دربنادر ایران فعال بودند تحریم شدند ودرحوزه کشتیرانی نیز شرکت‌های کشتیرانی از نظر بیمه و برخی مباحث مالی تحریم شدند.
وی افزود : تحریم حمل ونقل یکی از اهداف اصلی غرب و مهمترین بخش تحریم‌ها بود تا به تجارت خارجی ایران و در نتیجه اقتصاد ملی فشار وارد شود و حمل و نقل کالا از طریق کشورهای واسطه هزینه‌های تمام شده حمل و نقل دریایی و کالا را افزایش داد.
اسلامی اظهار داشت: همچنین با خودداری شرکت‌های بیمه خارجی از ارائه خدمات به کشتی هایی که عازم بنادر ایران بودند، مشکلاتی در زمینه ترددخطوط کشتیرانی به مقصد بنادر ایران به‌وجود آمد که البته براساس بیانیه سوئیس و اجرایی شدن آن، شرایط برای تردد کشتی‌های خارجی به کشور فراهم شده است.
وی تصریح کرد : بعد از بیانیه سوئیس، اقبال و علاقه شرکت‌های خارجی برای حضور دربنادر ایران افزایش یافت و از فروردین ماه کار متمرکزی برای دعوت از کشتیرانی‌های معتبر اغاز کرده‌ایم و مذاکره آغاز شده است و همه این خطوط برای حضور دربنادر ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.اسلامی گفت : تاکنون 6 خط معتبر کشتیرانی فعالیت خود را در ایران از سر گرفته‌اند و این خطوط از کشورهای سنگاپور (پی آی ال)، کره (هیوندای)، ایتالیا (مسینا)، تایلند (ون های) و خطوط مشترک آسیایی(سیماتک و او ای ال) هستند. همچنین مذاکره با پنچ خط کشتیرانی دیگر مانند «مرسک»، «هان جین»، «وای‌ام ال»، «اورگرین»، «سی ای ام سی جی ام» نیز انجام شده است.
وی افزود : نمایندگانی از این شرکت‌ها برای بازدید به ایران آمدند و درخواست خود را برای اغاز کار در بنادر ایران ارائه داده‌اند.معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی گفت : خطوط کشتیرانی ایرانی نیز در حال حاضر در کشورهای آسیایی فعالیت دارند. 50 درصد کالاهای کانتینری از طریق خطوط کشتیرانی داخلی جابه‌جا می‌شود. فعالیت خطوط ایرانی بیشتر در کشورهای آسیایی است اما در مذاکرات اخیر برای فعالیت این خطوط در کشورهای اروپایی نیز تصمیم هایی گرفته شده است.وی افزود : 85 درصد حمل و نقل در کشور ازطریق بنادر است به همین دلیل به دنبال نوشتن برنامه‌ای جدی برای توسعه بنادر و کشتیرانی برای بعد ازلغو تحریم‌ها هستیم.
اسلامی گفت : لغو تحریم‌ها باعث افزایش تردد خطوط کشتیرانی بین‌المللی به بنادر ایران می‌شود و طرح ‌های مختلفی برای توسعه بنادر مهم در دستور کار قرار گرفته است. درهمین زمینه برای توسعه و تکمیل بخشی ازظرفیت‌های بندر چابهار توافقنامه همکاری بین هند و ایران امضا شده است ودر بندر شهید رجایی نیز برای توسعه فاز3 برنامه ریزی شده است. درسایر بنادر نیز همه ظرفیت‌سازی‌ها در حال انجام است که پاسخگوی ترافیک ناشی از شرایط آتی اقتصادی خواهد بود.اسلامی همچنین گفت : خطوط معتبر بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران اظهارعلاقه کرده‌اند که مقدمات اعضای توافقنامه آماده شده است و چند اپراتور بین‌المللی هم درخواست خود را برای حضور در ایران ارائه کرده‌اند. منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد