سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

تمرکز مجدد ایران و 1+5 بر روی

اما مذاکره کنندگان برای تصمیم گیری درمورد این مسئله زمان زیادی ندارند زیرا چرا که ضرب الاجل روز سه شنبه برای دستیابی به موافقتنامه ای نهایی درباره برنامه هسته ای ایران درحال نزدیک شده است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طرح ارسال اورانیوم غنی شده ایران به روسیه

آسوشیتدپرس مدعی شد: دیپلمات ها در مصاحبه با این خبرگزاری گفتند مذاکره کنندگان ایران، که ملزم به از بین بردن چند تن اورانیوم غنی شده براساس موافقتنامه ای در حال شکل گیری است، بر طرحی مورد حمایت آمریکا برای ایران در زمینه ارسال این ماده به کشوری دیگر به منظور فروش به عنوان سوخت رئاکتور متمرکز هستند.

به گزارش انتخاب ؛ این خبرگزاری نوشت: در حالی که ایران می گوید به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته ای نیست، اما بیش از هشت تن اورانیوم غنی شده دارد که در صورت غنی سازی در سطوح تسلیحاتی می تواند به هسته شکافت پذیر برای دوازده بمب اتم یا بیشتر تبدیل شود.

پیشنهاد صادرات و فروش پیشتر مطرح شده است و این دیپلمات ها تاکید کردند طرفین هنوز در مورد این راه حل برای پرداختن به موضوع ذخایر اورانیوم کمتر غنی شده ایران توافق نکرده اند.

اما مذاکره کنندگان برای تصمیم گیری درمورد این مسئله زمان زیادی ندارند زیرا چرا که ضرب الاجل روز سه شنبه برای دستیابی به موافقتنامه ای نهایی درباره برنامه هسته ای ایران درحال نزدیک شده است.

مقامات ایران در مذاکرات مقدماتی به طور علنی ارسال این ماده را به خارج از کشور رد کرده بودند.

هدف از این مذاکرات که آمریکا ، انگلیس ، روسیه ، فرانسه ، چین و آلمان در آن مشارکت دارند دستیابی به موافقتنامه ای جامع است که مانع از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای خواهد شد و در ازای آن تحریم ها علیه این کشور کاهش خواهد یافت.

گزینه های دیگر که مورد بحث قرار گرفته شامل تغییر اورانیوم غنی شده به شکلی است که نتوان از آن در جهت ساخت تسلیحات استفاده کرد و همچنین ارسال این ماده به خارج، احتمالا به روسیه ، برای ذخیره سازی است.

یکی از این دیپلمات ها گفت روسیه نامزد اصلی برای پیشنهاد مطرح شده است که براساس آن مسکو اورانیوم کمتر غنی شده را تبدیل خواهد کرد و ایران بخش زیادی از سود ناشی از هرگونه فروش را به دست خواهد آورد.

ایران تاکید دارد هدف از غنی سازی این کشور تنها تامین سوخت رئاکتور و اهداف غیر نظامی است.

براساس توافق اولیه که منجر به مذاکرات کنونی شد، ایران تقریبا همه اورانیوم غنی شده خود را در سطوحی که یک گام فنی در جهت دستیابی به سطح تسلیحاتی بود از بین برد. این کار باعث شد تنها ذخایری از اورانیوم غنی شده در سطوح پایین تر برای ایران باقی بماند.

همچنان این حقیقت که این ذخایر می تواند در سطح مورد نیاز برای ساخت بمب غنی سازی شود باعث شده است تا آمریکا و دیگر کشورهای دخیل در مذاکرات جلوگیری از تحقق چنین چیزی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف همتای ایرانی وی روز شنبه در تلاش برای کمک به پیشبرد مذاکرات ، نشستی را در وین برگزار کردند.

ظریف پیشتر گفته بود دستیابی به موافقتنامه امکانپذیر است مگرآنکه زیاده خواهی های طرف مقابل مانع از چنین چیزی شود.

وی افزود تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از دستیابی به موافقتنامه باید فورا لغو شود و دیگر تحریم ها نیز باید کنار گذاشته شود. آمریکا و متحدانش می گویند چنین شروطی غیر قابل قبول است.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه گفت کشورش خواستار موافقتنامه ای محکم است که حق ایران را در برخورداری از انرژی هسته ای غیر نظامی به رسمیت بشناسد و درعین حال تضمین کند که ایران به هیچ وجه به تسلیحات هسته ای دست نخواهد یافت.

در شرایطی که در پی حمله اخیر گروه تروریستی داعش به کوبانی، بحث درباره رویکرد دولت ترکیه نسبت به این گروه تروریستی و همچنین چشم انداز آینده سوریه بار دیگر بالا گرفت، جدیدترین اخبار و تحلیل های رسانه های ترکیه، از جدی تر شدن تمایل دولتمردان این کشور برای مداخله در سوریه حکایت دارد. تمایلی که در خود ترکیه نیز با مخالفت های جدی مواجه شده است.

کد خبر: ۵۱۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ - 28 June 2015
افشای جزئیاتی از طرح آنکارا برای مداخله نظامی در سوریهدر شرایطی که در پی حمله اخیر گروه تروریستی داعش به کوبانی، بحث درباره رویکرد دولت ترکیه نسبت به این گروه تروریستی و همچنین چشم انداز آینده سوریه بار دیگر بالا گرفت، جدیدترین اخبار و تحلیل های رسانه های ترکیه، از جدی تر شدن تمایل دولتمردان این کشور برای مداخله در سوریه حکایت دارد. تمایلی که در خود ترکیه نیز با مخالفت های جدی مواجه شده است.

به گزارش «تابناک»، صبح امروز روزنامه حریت ترکیه گزارش داد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور خواستار مداخله نظامی کشورش در سوریه شده است. به نوشته این روزنامه، دولت آنکارا از ارتش این کشور خواسته به بهانه آنچه مبارزه با افراط گرایان می خواند، با استفاده از توپخانه دوربرد، به اهدافی در خاک سوریه حمله کند. 

با این حال، ژنرال نجدت اوزل، رئیس ستاد ارتش ترکیه با این ایده مخالفت کرده و تاکنون دستور اردوغان در این زمینه را به تعویق انداخته است. وی بر این باور است که با توجه به قوانین بین المللی و همچنین نامشخص بودن واکنش بازیگران و قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای، چنین اقدامی مناسب و سنجیده نیست.

ساعتی بعد از انتشار این خبر، روزنامه «زمان» جزئیات بیشتری را درباره این موضوع و تمایل رئیس جمهور ترکیه برای مداخله در سوریه منتشر کرد. به نوشته این روزنامه، جلسه ای که در آن، اردوغان دستور مداخله در سوریه را صادر کرده، هفته گذشته با حضور مقامات عالیرتبه ترکیه در کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شده و پس از آن، اردوغان دستور خود را به صورت کتبی نیز به ستاد ارتش ابلاغ کرده است.

در این مطلب نیز اشاره شده که در حال حاضر، مهمترین دغدغه های که سبب شده ارتش ترکیه در عمل به دستور اردوغان جانب احتیاط در پیش بگیرد، نگرانی از واکنش های آمریکا، روسیه و ایران است. به همین جهت، مقامات ارشد ارتش درصدد آن هستند که پیش از هرگونه اقدامی، زمینه آن از طریق برقراری تماس های دیپلماتیک فراهم شود. 

اما در این میان، نکته مهمی که مورد اشاره هر دو این منابع خبری قرار گرفته، این است که مهمترین دغدغه ای که در شرایط کنونی، دولت آنکارا را به اتخاذ اقدامی در قبال سوریه واداشته، تحرکات نیروهای کرد سوری در مناطق مرزی سوریه با ترکیه است. حریت با اشاره به سخنان اخیر اردوغان که گفت اجازه نخواهد داد دولتی کردی در شمال سوریه تشکیل شود، از استقرار 12 هزار نیرو در مرز سوریه برای مداخله جهت ایجاد منطقه حائل خبر داده است.

گزارش روزنامه زمان نیز حاکی از آن است که مداخله نظامی مدنظر اردوغان، قرار است از طریق گذرگاه مرزی قره‌قمیش استان غازیانتپ ترکیه صورت بگیرد و هدف از آن، منطقه جرابلس در سوریه است. در این راستا، مهمترین طرحی که در حال حاضر مدنظر قرار دارد، ورود نیروهای ترکیه به جرابلس و سپس ایجاد منطقه ای امن تا عمق 40 کیلومتری خاک سوریه است و پشتیبانی هوایی نیز از این عملیات صورت خواهد گرفت.

هرچند بر اساس این گزارش، مقامات ارتش حتی خواستار تماس با مقامات دولت سوریه و اطمینان دادن به آن ها درباره این موضوع است که هدف از عملیات، اشغال خاک سوریه نیست و تنها مقابله با تحرکات کردها مدنظر است، اما نگرانی اصلی آن است که با توجه به رویکردهای شناخته شده دولت ترکیه نسبت به سوریه، چنین مداخله ای قطعاً به هدف اعلامی محدود نخواهد ماند و نیروهای ترک پس از ورود، نسبت به تقویت نیروهای مورد حمایت خود در سوریه و اقدام مستقیم جهت براندازی دولت اسد اقدام خواهند کرد.

از سوی دیگر، افشای این اخبار از سوی دو روزنامه معتبر ترک، تحلیل های مطرح شده طی روزهای اخیر درباره دلیل حمایت ترکیه از تهاجم جدید داعش به کوبانی (عین العرب) را نیز تأیید می کند. به عبارت دیگر، ترکیه که اکنون به واسطه ورود حزب دموکراتیک خلق ها به پارلمان، حتی از داخل نیز از ناحیه کردها احساس خطر می کند، تلاش دارد ریشه مسئله را در خارج از مرزهای خود قطع نماید. در این مسیر، طبعاً هرگونه که اقدامی که علیه دولت بشار اسد باشد نیز به عنوان هدف جانبی مورد استقبال آنکارا خواهد بود. 

همزمان با اوج گیری مذاکرات هسته‌ای در هتل کوبورگ وین گروه تروریستی منافقین هم فعالیت گسترده‌ای را بر ضد فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران آغاز کرده است.

کد خبر: ۵۱۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ - 28 June 2015
همزمان با اوج گیری مذاکرات هسته‌ای در هتل کوبورگ وین گروه تروریستی منافقین هم فعالیت گسترده‌ای را بر ضد فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما ، در برنامه پیک بامدادی رادیو سراسری مجری این برنامه گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده های شهدای هفتم تیر تاکید کردند جنایتکاران هفتم تیر در خارج از کشور درحال برگزاری جلسات دفاع از حقوق بشر هستند.

در واشنگتن در میزگردی که در تحلیل مذاکرات هسته‌ای ایران برگزار شد علیرضا جعفرزاده عضو گروهک منافقین گفت: یکی از مسایلی که باید بر آن تاکید شود موضوع حق غنی سازی اورانیوم ایران است که اعطای این حق به ایران اشتباه بزرگی بود و نباید این حق به ایران داده می شد.

وی افزود: بی تردید برنامه رژیم، تکمیل برنامه هسته‌ای بوده و باید فشارها بر ایران افزایش پیدا کند.

جعفرزاده ادامه داد: رژیم ایران از داخل بسیار آسیب پذیر بوده و مردم ایران از این رژیم بسیار ناراضی هستند.

عضو گروهک منافقین مدعی شد: مردم ایران خواهان تغییرات دموکراتیک در ایران هستند.

مصاحبه ای که در بالا ذکر شد تحلیل مذاکرات از زبان یکی از اعضای گروه منافقین و در دفتر شورای ملی مقاومت ایران بود.

اما در هتل کوبورگ جایی که ماراتن مذاکرات دیپلمات های ایرانی به مراحل حساسی رسیده ،در این راستا ظریف وزیرامورخارجه ایران گفت: مطمئنم اگر طرف مقابل آمادگی داشته باشد حقوق ما را به رسمیت بشناسد و وظایف خودش را انجام دهد یعنی تحریم ها را برداشته و اقدامات خود را همزمان با اقدامات ما انجام دهد و زیاده خواهی نداشته باشد حتما به توافقی می رسیم که به نفع همه باشد.

اما ریشه اشک تمساح منافقین برای مذاکرات هسته ای را باید در نقش این گروه تروریستی و در تشکیل پرونده هسته ای ایران جستجو کرد، جایی که اطلاعات سایت های هسته ای ایران را منافقین به اسرائیل و آمریکا فروخته اند.

یکی از اعضای گروه منافقین شکل گیری پرونده ی هسته ای ایران را غنی سازی مخفیانه دانست وگفت: اطلاعات مربوط به این اتفاق و سایت نطنز را از یک گروه ایرانی وبا واسطه گری اسرائیل بدست آورده ایم.

منافقین پس از سقوط صدام و ازدست دادن پدر معنویشان برای بقا علاوه برقاچاق مواد و انسان، حتی از دزدیدن گلهای قبرستان هم چشم پوشی نکردند.

پلیس ردپای سایر گیاهان را که دزدیده شده بود در دفتر منافقین کشف کرد که گزارش این اتفاق درروزنامه لوفیگارو و لوپاریزین پاریس نیز آمده است.

هرجا درمنطقه بوی خون به مشام می رسد ردپای منافقین را می شود پیدا کرد، ازجنایات مرصاد تا عملیات های داعشیان.

مجری برنامه پیک بامدادی گفت: علاوه برحمایت مالی آمریکا ازسازمان مجاهدین، اعضای سازمان مجاهدین خلق هم اکنون درعراق و درکنار داعش و نظامیان کشور می جنگند.

البته این خوی منافقین در ایران تاریخی دیرینه دارد؛ جاسوسی منافقین برای دولت بعث یکی از کارهای رایج منافقین بوده است از جمله لورفتن عملیات کربلای 4 که با همدستی منافقین و آمریکا انجام و سبب به شهادت رسیدن غواصان ایرانی شد.

برگ تاریک دیگری از فعالیت گروه تروریستی منافقین راه اندازی قطار ترور شخصیت های تاثیرگذار انقلاب و رسیدن او به ایستگاه حزب جمهوری اسلامی و کشته شدن شهید بهشتی و 72 یار مظلومش در چنین روزی است.

یکی ازشاهدان سانحه ترور می گوید: دکتربهشتی درحال خواندن مطلبی بودند که نظرشان را اعلام کنند که یکباره من صدای مهیبی را شنیدم.

جالب اینجاست که منافقین سرخود را در برف فروکرده و حالا پس از 35 سال دشمنی و خیانت درحق ملت ایران دایه دفاع از حقوق بشر ایران را دارند.

مقام معظم رهبری در این باره فرمودند: «همان کسانی که این خیانت وجنایات تروریستی دیگر را در این کشور مرتکب شدند آزادند و درکشورهای اروپایی و آمریکایی مشغول حرکتند؛ با مسوولان و سران آن کشورها ملاقات می کنند و برای انها سخنرانی حقوق بشری می گذارند؛ دیگر ازاین افشاگری بالاتر، این نشان داد که مدعیان حقوق بشر و مدعیان ضددیت با تروریسم در چه حدی از نفاق ، از دورویی و دروغ گویی قرار دارند».

22ماه از مذاکرات بی وقفه هسته ای میان ایران و 5+1 می گذرد در حالی که فقط سه روز تا پایان ضرب الاجل 30 ژوئن وقت باقی است. اگرچه بر اساس اخبار از وین به احتمال زیاد مذاکرات دور پایانی برای جلوگیری از شکست احتمالی حتی برای چند روز هم که شده تمدید خواهد شد یا به قول مذاکره کنندگان ساعت صفر خواهد شد.

کد خبر: ۵۱۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ - 27 June 2015

22ماه از مذاکرات بی وقفه هسته ای میان ایران و 5+ 1 می گذرد در حالی که فقط سه روز تا پایان ضرب الاجل 30 ژوئن وقت باقی است. اگرچه بر اساس اخبار از وین به احتمال زیاد مذاکرات دور پایانی برای جلوگیری از شکست احتمالی حتی برای چند روز هم که شده تمدید خواهد شد یا به قول مذاکره کنندگان ساعت صفر خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ظهر شنبه به منظور شرکت در مذاکرات جاری هسته‌ای وارد وین محل برگزاری این مذاکرات شد. ضمن اینکه جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز جمعه وارد وین شد و هم اکنون در هتل کوبورگ مستقر است.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز شنبه در وین خواهد بود. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس شنبه و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان نیز ظهر یکشنبه در وین حضور خواهند داشت.هنوز مشخص نیست که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و وانگ یی وزیر خارجه چین چه زمانی در وین حضور خواهند یافت.

دیدار ظریف و کری:

محمد جواد ظریف و جان کری روز شنبه به هیات‌های مذاکره‌کننده‌شان پیوستند که مذاکرات آن‌ها از حدود 20 روز پیش تاکنون در سطح کارشناسی و معاونان به طور فشرده ادامه داشته است. با وجود آن‌که دیپلمات‌های ایرانی با زبان روزه نگارش پیش‌نویس توافق را دنبال می‌کنند مذاکرات به طور جدی و بدون وقفه و مستمر در جریان است.

وزیران امور خارجه ایران و آمریکا برای سومین بار پس از بیانیه لوزان در چارچوب مذاکرات جامع هسته‌ای و در آستانه پایان ضرب‌الاجل 10 تیرماه دیدار کردند. در دیدار کری و ظریف که ظهر روز شنبه با نیم ساعت تاخیر از زمان اعلام شده قبلی انجام شد معاونان آن‌ها، ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور داشتند.

آغاز جدال نهایی وزرای خارجه ایران و آمریکا در هتل کوبورگ وین

در حالی که امروز شنبه وزرای خارجه ایران و آمریکا به منظور آخرین رایزنیها درباره مذاکرات هسته‌ای قرار است با هم در وین دیدار کنند، مشاور معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا از تمدید ضرب‌الاجل حصول توافق هسته‌ای تا ۱۸ تیر خبر داد.

خبرگزاری رویترز روز گذشته گزارش داده بود که دیپلمات‌های غربی می‌گویند از نظر آن‌ها ۹ جولای( ۱۸ تیر) یعنی زمانی که کاخ سفید مهلت دارد نسخه‌ای از توافق را به کنگره ارائه دهد، ضرب‌الاجل واقعی مذاکرات هسته‌ای با ایران است.

ظریف: زمان مهم نیست و تنها رسیدن به توافق خوب مهم است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ورود به وین درجمع خبرنگاران گفت:با هدف رسیدن به یک توافق که منافع و حقوق مردم ایران در آن رعایت شده و برای همه دنیا توافق خوبی باشد، به وین آمده‌ایم.

ظریف در گفت‌وگو با خبرگزاری صداو سیما در وین افزود: مطمئن هستیم که اگر طرف مقابل آمادگی این را داشته باشد که حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد، وظایف خودش را انجام دهد، یعنی تحریم‌ها را بردارد و همزمان با اقدامات ایران، اقدامات خودش را انجام دهد و زیاده خواهی نکند، حتماً به یک توافقی می‌رسیم که به نفع همه خواهد بود. وی با بیان اینکه ما با این دید به وین آمده‌ایم، گفت: البته زمان مهم نیست و تنها رسیدن به توافق خوب مهم است و اینکه به یک نتیجه مناسب برسیم.

کری: کار سخت زیادی پیش رو داریم

پیش از دیدار ظریف و کری، دو دیپلمات به جمع خبرنگاران آمده و چند جمله‌ای در مورد روند مذاکرات صحبت کردند.

کری با بیان اینکه نسبت به توافق هسته‌ای با ایران امیدوار است، گفت با این حال «کار سخت زیادی پیش رو داریم. مسائل بسیار دشواری باقی مانده است. فکر می‌کنم که همه می‌خواهند وارد این تلاش آخر شوند تا ببینید که آیا توافق امکان‌پذیر است یا نه.»وی افزود: «فکر می‌کنم همه می‌خواهند شاهد توافق باشند، اما ما باید روی موضوعات بسیار دشواری کار کنیم.»

در ادامه ظریف به صحبت پرداخت و گفت: «موافقم، البته شاید نه در مورد موضوعات، بلکه در این رابطه که لازم است سخت تلاش کنیم تا بتوانیم پیشرفت کرده و به جلو حرکت کنیم.»

وزیر امور خارجه افزود: «مصمم هستیم که هرآنچه لازم است برای ممکن کردن این امر مهم، انجام دهیم، اما این بستگی به موضوعات متعددی دارد و می‌خواهیم روی آن‌ها کار کنیم.»

عراقچی: فعلاً تمدید در دستور کار ما نیست

"سید عباس عراقچی" معاون وزیر خارجه روز شنبه به شبکه خبری "العالم" در وین گفت: فعلاً تمدید در دستور کار ما نیست، بنای ما این است که در تاریخی که تعیین شده به یک جمع‌بندی برسیم و اگر مقدور نشود، ممکن است کار ما چند روزی ادامه پیدا کند تا بشود جمع‌بندی کرد.

عراقچی خاطرنشان کرد: به‌دنبال رسیدن به جمع‌بندی هستیم و در این دوره بنای تمدید به‌صورت ادوار قبلی را نداریم که چندین ماه تمدید بشود، ولی ممکن است چند روزی نیاز باشد که کار ادامه پیدا کند.

معاون وزیر خارجه در خصوص میزان پیشرفت مذاکرات گفت: فکر می‌کنم در موقعیتی نیستم که از درصد پیشرفت خاص صحبت کنم، به‌خصوص که کار در بعضی قسمت‌ها کمی جلو رفته و در بعضی قسمت‌ها کیفی جلو رفته است.

وی در ادامه تأکید کرد: ما یک متن اصلی توافق داریم و چندین متن ضمیمه و هر کدام از اینها یک مقداری کار جلو رفته است و نمی‌شود در مجموع الآن جمع‌بندی کرد که چقدر کار جلو رفته است، ولی بخش نسبتاً خوبی از کارها انجام شده است، قسمت زیادی از متن‌ها نهایی شده است؛ ولی آن قسمت‌هایی که باقی‌مانده ارزش کیفی و محتوایی خودش را دارد که باید در خصوص آنها توافق شود.

عراقچی اظهار داشت: الآن اجازه بدهید مذاکرات روند خودش را طی کند، ما در خیلی از موارد در لوزان به راه‌حل‌های خوبی رسیده‌ایم و الآن آن راه‌حل‌ها پیاده می‌شود؛ ولی در بعضی موارد در لوزان به راه‌حل نرسیدیم و برخی راه‌حل‌هایی که در لوزان به آنها رسیدیم نیز پاسخگو نیست؛ به‌خصوص اینکه بعد از لوزان برخی از کشورهای 1+5 اظهاراتی داشتند و مواردی را مطرح کردند و تغییراتی در مواضعشان مشاهده شد، و این یک مقدار زیادی کار را سخت‌تر کرده است؛ ما در حال بحث در این موارد هستیم وامیدواریم بتوان اینها را مجدداً به یک نظم معقول درآورد، تا ان‌شاءالله کار نگارش را در پی آن انجام داد.

23:00 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تا قبل از دوشنبه شب در مذاکرات هسته ای وین حضور ندارد.یک مقام آگاه به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در وین گفت که وزیر خارجه روسیه در مراسم تدفین یوگنی پریماکوف، سیاستمدار روسی که روز دوشنبه در مسکو برگزار خواهد شد شرکت خواهد کرد.

22:55 پایان دیدار کری و فابیوس پس از یک ساعت و نیم

22:01 سخنگوی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که دیدار امروز یوکیو آمانو از محل برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در وین در راستای تقویت جنبه‌های فنی برنامه جامع اقدام مشترک بوده است.

21:35 مذاکره میان فابیوس و کری آغاز شد

20:11 وزیر امور خارجه آلمان فردا به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خواهد پیوست.

20:00 پایگاه اینترنتی هیل، وابسته به افراط گرایان کنگره آمریکا در تحلیلی به قلم جیمز اکتون اعلام کرد ایران به هیچ روی مایل به اذعان در خصوص گذشته برنامه اتمی خودش نخواهد بود.اکتون نوشت اظهارات اخیر جان کری نشان می دهد در خصوص گذشته برنامه اتمی ایران و بخصوص بخش موسوم به ابعاد احتمالی نظامی پیشرفت چندانی به دست نیامده است و گمان می رود این پنج بعلاوه یک است که برای به دست آوردن توافق، بخواهد مواضع خود را در این خصوص نرم تر کند.این پایگاه نوشت احتمالا ایرانیان هرگز چنین اذعانی را نکنند زیرا از دیدگاه آنان چنین امری، تحقیر ایران را در پی دارد و این از دیدگاه آنان به هیچ روی پذیرفته نیست.

19:38 فابیوس و ظریف دیدار کردند.وزرای خارجه ایران و فرانسه در هتل پله کوبورگ وین ،‌محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای دیدار و گفتگو کردند.

وزیر خارجه فرانسه برای توافق هسته ای با ایران سه شرط مطرح کرد

19:00 دور دوم مذاکرات کری و ظریف برگزار شد. این دیدار پس از یک ساعت به پایان رسید.

27: 18 وزیر خارجه فرانسه در بدو ورود به هتل پله کوبورگ و ابراز امیدواری نسبت به حصول توافقی مستحکم، سه شرط را بیان کرد. لوران فابیوس هنگام ورود به وین برای شرکت در مذاکرات هسته ای ایران در جمع خبرنگاران گفت فرانسه قدرتی مستقل و از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد است. هدف سیاست بین المللی ما امنیت و صلح است.
وی افزود: در واقع همین هدف از زمان آغاز مذاکرات هسته ای با ایران دنبال می شود. آنچه که ما می خواهیم و من همواره آن را تکرار کرده ام توافقی پایدار است که حق فعالیت هسته ای غیر نظامی ایران را به رسمیت بشناسد و در عین حال تضمین کند که ایران به طور موثر و قطعا از سلاح هسته ای صرف نظر کند. وزیر امورخارجه فرانسه ادامه داد: در این راستا ما معتقدیم دست کم سه شرط اجتناب ناپذیر است. نخستین شرط محدودیت مداوم ظرفیت هسته ای ایران برای تحقیقات و تولید است.

دومین شرط نیز بازرسی جدی تاسیسات هسته ای شامل تاسیسات نظامی ایران در صورت لزوم است.

شرط سوم هم بازگشت خودکار تحریم ها در صورت نقض تعهدات است.

وی تاکید کرد: این سه شرط به تمامیت ارضی ایران نیز احترام می گذارد. اما هنوز از سوی همه پذیرفته نشده است. با این حال این سه شرط سه ضلع ضروری برای رسیدن به توافق پایداری است که ما خواهان آن هستیم.

18:20 آمانو به مذاکرات هسته‌ای پیوست.مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعدازظهر امروز (شنبه) با حضور ناگهانی‌اش در مذاکرات جاری در هتل پله کوبورگ همه را غافلگیر کرد البته بعدا عنوان شد که او برای دیدار با وزرای خارجه آمریکا و فرانسه به محل مذاکرات آمده است.

16:46 پس از حضور جان کری در وین و مذاکره با وزیر خارجه کشورمان، لوران فابیوس هم تا ساعتی دیگر وارد وین خواهد شد و احتمالاً امروز بعد از ظهر نشستی دو جانبه با محمد‌جواد ظریف خواهد داشت.

16:10 نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا پایان یافت. دور بعدی مذاکرات احتمالا ساعت 15:30 به وقت وین (18:00 به وقت تهران) برگزار خواهد شد.

12:40 خبرنگار فرانس 24 به نقل از مقامات حاضر در تیم مذاکره کننده آمریکا گزارش داد که 5 جولای محتمل ترین زمان حصول توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 است.

11:41 خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای و در راستای مقصر جلوه دادن ایران در شکست احتمالی مذاکرات، بیانات اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره لزوم لغو تحریم‌ها هنگام امضای موافقت‌نامه را تحریف کرد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه‌های غربی پیش‌بینی می‌کنند که داعش عملیات خود را در دوره آتی متوجه عربستان کند تا حکومت را از چنگ خاندان حاکم سعودی درآورده و خود آن را در دست بگیرد.

به گزارش ایسنا، سایت ویژه رادیو صدای آمریکا در این باره نوشت: بلندپروازی‌های داعش تنها به مرزهای سوریه و عراق و حتی لیبی منتهی نمی‌شود بلکه برای الحاق مناطق زیادی از کشورهای منطقه به مناطق تحت سیطره خود تلاش خواهد کرد.

این رسانه به نقل از «رایان کروکر» سسفیر سابق آمریکا در عراق گفت: هدف داعش تصرف شهر مکه و مدینه و تبدیل آنها به مقر پایتخت به اصطلاح «دولت اسلامی» خود است.

صدای آمریکا در این راستا به حملات تروریستی داعش در هفته‌های گذشه علیه مساجد شیعیان و دعوت از پیروان خود برای خونریزی‌های بیشتر و گسترش عملیات تروریستی اشاره دارد.

داعش اخیراً با این جمله «باید تاج‌وتخت‌ سرکشان و طاغوت‌ها را به آتش بکشیم» از پیروان خود خواسته تا دست به عملیات تروریستی گسترده‌تر بزنند.

تروریست‌های داعش در هفته‌های گذشته حملاتی را علیه شیعیان در مسجد امام علی (ع) و مسجد امام حسین(ع) در استان قطیف و دمام عربستان انجام دادند که موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها نمازگذار شده بود. روز جمعه گذشته نیز داعش دست به سه حمله در کویت، تونس و لیون فرانسه زد که در جریان آن ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

مفقود شدن دکل‌های نفتی ایران

آبان ۹۳ بهارستانی ها از گم شدن دکل نفتی متعلق به ایران خبردادند که بعد از گذشت ۹ ماه دکل نفتی سوژه داغ رسانه های خبری شده است.

کد خبر: ۵۱۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ - 28 June 2015
آبان ۹۳ بهارستانی ها از گم شدن دکل نفتی متعلق به ایران خبردادند که بعد از گذشت ۹ ماه دکل نفتی سوژه داغ رسانه های خبری شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در برنامه پیک بامدادی رادیو سراسری مجری برنامه گفت: گم شدن دکل حفاری متعلق به ایران این روزها به سوژه  داخلی برخی از رسانه های خبری تبدیل شده است.

آبان  93 بود که برخی از نمایندگان در بهارستان خبراز گم شدن یک  دکل نفتی ایرانی را دادند، دکلی که میلیون ها دلار خریداری شده است و حالا خبری از آن نیست.

بعد ازگذشت حدود 9 ماه ازطرح این موضوع در مجلس  قصه دکل نفتی در میان  شبکه‌های  اجتماعی مجازی و در لابلای اخبار  دوباره مطرح شد .

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره دکل گمشده گفت: یک دکل نفتی از ترک‌ها خریداری شده اما به اسکله ایران نرسیده است، مسئولان پاسخی در این باره ارایه نکرده اند.

وی ادامه داد: ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس می گوید که در صورت تقاضای10 نماینده سوال به کمیسیون مربوطه را ارجاع می دهیم.

قاضی پور تصریح کرد: متاسفانه کمیسیون انرژی پیگیری‌های لازم را انجام نداد و ما چندین بار به بازرسی نامه نوشتیم  و جواب دادند که پرونده تشکیل شده و به دادگاه ارسال شده است.

در این بین علی علیلو عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خبرهای خوبی از حوزه حفاری و دکل های نفتی از وزارت نفت شنیده نمی شود. موضوع گم شدن دکل نفتی را عجیب و توجیه ناپذیر ارزیابی می کند و خواستار برخورد جدی و روشن شدن وضع پرونده دکل نفتی است.

علیلو گفت: در باره دکل حفاری اخبار بسیار بدی رسیده است ، گم شدن دکل نفتی با هیج عقل سلیمی توجیه پذیر نیست و معنا ندارد.

وی افزود: دستگاههای نظارتی باید وارد عمل شوند، به طور حتم برای مدیران ارشد محل این دکل مشخص است با توجه به شایعات، مدیران با سکوت در این موضوع، خود را زیر سوال می برند.

البته نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس که نخستین بار موضوع دکل نفتی گمشده را مطرح کرد می گوید: این دکل اصلا به ایران نیامده که بخواهد گم شود.

نادر قاضی پور افزود: دکل نفتی خریداری شده،  اما وارد آبهای ایران نشده است و پرونده در دادگاه است.

وی ادامه داد: این دکل به یکی از کشورهای همسایه که به احتمال زیاد قطر است اجاره داده شده است.

در این بین ابراهیم کارخانه ای یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس دراین باره می گوید موضوع هنوز در کمیسیون مطرح نشده و طرح آن را به بعد از تعطیلات ارجاع می دهیم.

کارخانه ای ادامه داد: گزارش گم شدن دکل نفتی هنوز به کمیسیون انرژی نرسیده در رسانه ها منتشر شده است.

پاسخ وزیر نفت به گم شدن دکل نفتی

اما در میان سکوت خبری مسئولین نفتی چندی پیش بالاخره بیژن نامدار زنگنه ، وزیر نفت در حاشیه یکی از جلسات مجلس،گم شدن این دکل را تایید می کند و می گوید پیگیر موضوع دکل هستیم.

زنگنه با اشاره به حمایت از تولید داخلی ادامه داد: ما درپی دکل خارجی نبودیم. پرونده تشکیل شده و شکایت کردیم. این موضوع را پیگیری می کنیم.

به هر حال مردم منتظر روشن شدن وضع دکل نفتی هستند. موضوعی که این روزها موجب گل آلود شده آبی که عده ای سعی می کنند با قلاب سیاست آنهم برخلاف منافع ملی و برای مصارف جناحی از ان ماهی بگیرند.

درمورد سنگ پراکنی فرانسه و فابیوس گفت: فابیوس دنبال امتیاز گیری ار ایران است ، دنبال دلالی می گردد. او آدم خاصی است که نمی خواهد شرکت های آمریکا یی بعد از تحریم ها جلوتر از شرکت های آنها بیافتد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه اقتصاد و تحریم با هم در ارتباط اند گفت: 20 تا 30 درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم است و می توان برای این میزان راه بندان هم چاره اندیشی کرد.

به گزارش انتخاب؛ محسن رضایی در برنامه نگاه یک با موضوع اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی برای عبور از مشکلات و متفاوت با مقاومت اقتصادی است؛ در مقاومت اقتصادی مردم مقاومت می کنند در حالیکه در اقتصاد مقاومتی خود اقتصاد سپر مردم می شود.

وی مشکل اصلی اقتصاد ایران را کنار گذاشتن مردم از اقتصاد از 200 - 300 سال پیش برشمرد و گفت: پیام اصلی اقتصاد مقاومتی بازگرداندن مردم به اقتصاد است.

رضایی افزود: در حال حاضر 63 میلیون نفر جمعیت در سن کار داریم که فقط 23 میلیون آن شاغلند و از این تعداد هم حدود 17 میلیون واقعا کار می کنند و 45 میلیون نفر در سن کار داریم که کار نمی کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و وارد کردن مردم در اقتصاد با خصوصی سازی فرق می کند گفت: باید مردم را در خانه، در مزارع و در کارخانجات به کار مشغول کنیم.

رضایی افزود: اولین گزارش دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام از روند اجرای اقتصاد مقاومتی طی ماههای آینده منتشر و در اختیار مقام معظم رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار خواهد گرفت.

وی گفت: جمع بندی ما تا الان این است که دولت در ابلاغ بخشنامه ها و توجیه استانداران و فرمانداران خوب عمل کرده اما اینکه در بعد اجرا چه اتفاق افتاده است باید صبر کرد تا گزارش دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شود.

رضایی افزود: در حال حاضر کشور در بعد اقتصاد خوب اداره می شود یعنی از نظر سیاست گذاری اما در بعد مدیریتی یعنی پیاده سازی آن سیاست ها خوب مدیریت نمی شود.

وی علت خوب مدیریت نشدن سیاست های اقتصادی را در کشور ؛ وارد نکردن مردم در اقتصاد و چشم دوختن بعضی ها به آسمان آمریکا برشمرد.

محسن رضایی در خصوص علت دوم گفت: بخش مهم چشم دوختن بعضی ها به دست آمریکا از بعد فرهنگی است یعنی خود باوری و اعتماد به نفس در جامعه ما در اقتصاد فوق العاده ضعیف شده است و بخشی هم مربوط به رفتار دولت ها، مجلسی ها و مسئولان است که به جای دادن اعتماد به نفس به مردم به بیرون چشم دوخته اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در اقتصاد و فرهنگ نتوانسته ایم اداره کشور را مدیریت کنیم افزود: قبول ندارم اینکه می گویند در حال حاضر نمی توان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد چرا که اتفاقا تحریم ها زنگ بیدار باشی بود که نخبگان و مسئولان کشور را متوجه کرد امکانات درونی بسیار گسترده ای داریم.

رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 درصد بودجه دولت خرج نظام اداری ایران می شود گفت: اگر این مشکل را برطرف کنیم 5 برابر حذف تحریم ها می تواند وضع کشور را بهبود ببخشد.

وی محیط کسب و کار در کشور را بازدارند عنوان کرد و افزود: هر گاه تولید افزایش یابد سفته بازی کاهش می یابد بنابراین اقتصاد مقاومتی می خواهد زنجیره ارزشی تولید را فعال کند.

رضایی گفت: در اقتصاد مقاومتی باید اختیار به استانها و شهرستانها داده شود چرا که بدون این اختیارات، اقتصاد مقاومتی فقط کاغذ مقدسی برای قرار گرفتن روی طاقچه است.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه اگر اقتصاد مقاومتی به درستی اجرا شود درآمد مردم دو سه برابر افزایش می یابد افزود: اینقدر نباید به رفع تحریم ها چشم بدوزیم؛ اصلا فردا تحریم ها برطرف شد چه اتفاقی می افتد؟خوشحالی زیادی بودجود می آید و بعد از5 ماه باز مردم می پرسند برای ما چه کار کردید؟
 
رضایی با بیان اینکه جامعه ما آمادگی شکل گیری باور اجرای اقتصاد مقاومتی را دارد گفت: عده ای که وسط اقتصاد ایران چادر زده اند و تردید ایجاد می کنند باید پایشان را از اقتصاد بیرون بکشند.

وی افزود: مردم می توانند با زحمت طاقت فرسایی که رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی کشیدند،‌ مشکلات اقتصادی را حل و فصل کنند.

رضایی با بیان اینکه حرف اقتصاد مقاومتی این است که از خام فروشی منابع طبیعی و نفت و گاز دست 
برداریم؛ تحریم ها هم اثر سازنده داشت و هم تخریبی که مهمترین اثر سازنده آن قطع وابستگی به نفت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش گفت: بعد از مذاکرات هسته ای، امریکائیها ناچارند جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قدرت بزرگ منطقه بشناسند.

 محسن رضایی به مذاکرات هسته ای و توافق خوب از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران و امریکا پرداخت و افزود: حفظ پیشرفت هسته ای، ادامه داشتن تحقیق و توسعه هسته ای و حذف همه تحریم ها، از جمله الزامات توافق خوب از نظر جمهوری اسلامی است.

وی اعمال تحریم ها ضد ایران را اشتباه بزرگ و ناشیانه اوباما برشمرد و گفت: آقای اوباما در جریان سال 88 یک مقدار هول شد و فکر کرد انقلاب اسلامی سقوط می کند و در خصوص اجرای تحریم طوری رفتار کرد که جرج بوش با آن خصوصیاتش هم عمل نکرده بود.

رضایی در ادامه در خصوص توافق خوب از دیدگاه امریکائیها پرداخت و افزود: اگر امریکا می توانست بعد از تحریم به ایران حمله نظامی می کرد بنابراین مذاکرات نشان می دهد آنها می دانند که نمی توانند از این جلوتر بروند.

وی گفت: امریکائیها محاسبه کردند تشدید تحریم ها 200 میلیارد دلار، حمله هوایی 500 میلیارد دلار، محاصره بالغ بر 2هزار میلیارد دلار و مذاکره با ایران 96 میلیارد دلار هزینه برایشان دارد بنابراین متوجه شدند کم هزینه ترین راه مذاکره است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دلیل دیگر نشستن امریکا در برابر ایران و برپایی مذاکره را منطقی عمل کردن ایران برشمرد و افزود: از نظر آنها توافق خوب این است که یک چیز ظاهری درست کنند اما ما را در عمل کاملا از پیشرفت هسته ای بازدارند و اگر نتوانند تا جایی همراهی خواهند کرد.

محسن رضایی با بیان اینکه مذاکرات هسته ای دو بعد دارد که یکی از آنها کسب سرمایه حاصل از استفاده انرژی هسته ای است گفت: بعد دیگر آن این است که با این مذاکرات برای اولین بار بعد از جمهوری اسلامی ایران ، سنگ بنای سیاست خارجی کشور گذاشته خواهد شد؛ امری که در زمان مذاکرات قطعنامه 598 نیز انجام نشد بنابراین هر نوع رویه ای که در پیش گیریم بر روی بقیه مسائل و پرونده های ایران هم اثر خواهد گذاشت.

وی افزود: مشاهده می کنید که حتی سامانه اس 300 را به ما تحویل نداده اند و منتظرند ببینند در مذاکرات به چه نتیجه ای می رسیم.

رضایی با بیان اینکه بده بستان مذاکرات باید کاملا دقیق و عادلانه باشد گفت: اگر در این مذاکرات دست پایینی برای ما ثبت کردند در آینده هم بر اساس آن با ما عمل و رفتار می کنند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران تصریح کرد: به نظر من امریکائیها چند مسئله جدی با ما دارند که نخست رژیم صهیونیستی، دو محدود بودن مرزهای ما، دست از نظام اسلامی کشیدن و چهار منحل کردن برخی نهادهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران است.

رضایی با اشاره به قدرت بازدارنده منطقه ای جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ایران لنگرگاه امنیت و پیشرفت منطقه است و امریکائیها راهی جز پذیرفتن قدرت منطقه ای ایران ندارند و به صراحت می دانند که اگر ما در مقابل داعش و تروریست در منطقه نباشیم، انها، امریکائیها را در فرودگاه بغداد می کشتند.

وی در ادامه به موضوع بازرسی ها اشاره کرد و آن را حربه غرب برای خدشه دار کردن حیثیت ایران برشمرد و افزود: امریکا می خواهد از این طریق بار دیگر به ایران بازگردد و حیثیت ما را خدشه دار کند و ما سربلند از مذاکرات بیرون نیاییم.

رضایی بازرسی ها را اقدامی تحقیر آمیز دانست که جنبه روانی دارد و در خصوص بازجویی از دانشمندان و برخی شخصیت های کشور از جمله خودش گفت: امریکا جرات نمی کند با من وارد صحبت شود.

وی با بیان اینکه از موضوع بازجویی از دانشمندان و شخصیت های ایران می توان فهمید امریکا به دنبال حل اساسی مسئله با ایران نیست افزود: آنها اگر می خواهند با ملت ایران دوست شوند نباید بر اساس بی اعتمادی رفتار کنند.

مجری پرسید آیا شما هم در لیست درخواست آژانس برای مصاحبه هستید؟ محسن رضایی با خنده گفت: جرات نمی کنند وارد مصاحبه با من بشوند، لذا منو در لیست نگذاشتند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همه اقتدارمان را در اشغال خرمشهر و بازپس گیری آن به دست آوردیم گفت: اگر تحریم ها ادامه یابد همه ملت باید در صحنه حاضر شوند و از تحریم ها برای شکوفایی اقتصاد ایران استفاده کنند.

او همچنین درمورد سنگ پراکنی فرانسه و فابیوس گفت: فابیوس دنبال امتیاز گیری ار ایران است ، دنبال دلالی می گردد. او آدم خاصی است که نمی خواهد شرکت های آمریکا یی بعد از تحریم ها جلوتر از شرکت های آنها بیافتد. 

ایا ورود داعشی‌ها به ایران صحت دارد

به تازگی ادعایی مبنی بر ناکامی نیروهای داعش در ورود به کشور و دستگیری آنها از سوی مأموران امنیتی در فضای مجازی منتشر شده است.

کد خبر: ۵۱۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷ - 27 June 2015
به تازگی ادعایی مبنی بر ناکامی نیروهای داعش در ورود به کشور و دستگیری آنها از سوی مأموران امنیتی در فضای مجازی منتشر شده است.

به گزارش فارس، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**
به تازگی ادعایی مبنی بر ناکامی نیروهای داعش که قصد ورود به کشور را داشتند و دستگیری آنها از سوی مأموران امنیتی به همراه تصاویری مرتبط با همین موضوع در فضای مجازی منتشر شده است که در ادامه می‌خوانید:

«ورود ناکام داعش به ایران؛‌ دم بچه‌های اطلاعات و نیروی انتظامی گرم؛ ۲۴ ساعته آماده باشن، ببینید فقط چه جوری می‌خواستن بیان تو ایران؛‌ جای صندلی راننده و تو سپر ماشین.»

ایا ورود داعشی‌ها به ایران صحت دارد

***
 **واقعیت**
اما براستی ادعای مطرح شده در خصوص ورود ناکام نیروهای داعشی به ایران صحت دارد؟! تصاویر فوق مربوط به دستگیری داعشی‌ها در مرزهای ایران است؟! ادعا و شایعه ورود نیروهای داعشی اخیر برای چندمین بار است که از سوی افراد معلوم‌الحال منتشر و به دلیل ناآگاهی کاربران شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شود.

ایا ورود داعشی‌ها به ایران صحت دارد

گفتنی است تصاویر جدیدی که منتسب به ورود داعشی‌ها به ایران است مربوط می‌شود به قاچاق مهاجرین آفریقایی به اروپا.

همچنین تصویر مربوط به درگیری نیروی انتظامی نیز مربوط می‌شود به بازداشت سارقان بانک مسکن اصفهان در 20 خرداد سال  
جاری.

ایا ورود داعشی‌ها به ایران صحت دارد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد