سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک افتخار علمی برای خوزستان

10 نفر از دانشجویان دانشگاه چمران اهواز به مرحله نهایی المپیاد علمی کشور راه یافتند

اهواز - ایرنا - رییس گروه استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز از راهیابی 10نفر از دانشجویان این دانشگاه به مرحله نهایی المپیاد علمی کشور خبر داد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این دانشگاه، دکتر محمد رضا سیاهپوش، اظهار کرد: این تعداد دانشجو در بیستمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور (غیرمتمرکز) که مرحله نخست آن در اردیبهشت امسال در این دانشگاه برگزار شد، به مرحله نهایی راه یافتند.

وی افزود: المپیاد علمی دانشجویی در رشته های آمار، ریاضی، فیزیک، زیست شناسی، ژنتیک، میکروبیولوژی، شیمی محض و کاربردی، علوم تربیتی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی رایانه حقوق، اقتصاد، ادبیات فارسی و کشاورزی برگزار شد.

سیاهپوش ادامه داد: احمد امیری در رشته مهندسی رایانه ، زهرا دلاوری در رشته علوم تربیتی، سید عظیم هاشمی در رشته فیزیک، شیرین بهروزی نژاد در رشته حقوق، علی بهرامی در رشته مهندسی مکانیک، محمد دره بالایی در رشته آمار کاربردها، مسعود محمدی فارسانی در رشته زیست شناسی،نوش آفرین شانه در رشته زیست شناسی، هاشم مراونه در رشته زراعت و اصلاح نباتات و علی مزرعه در رشته فیزیک دانشجویان دانشگاه شهید چمران هستند که به مرحله نهایی المپیاد علمی کشور راه یافته اند.

وی گفت: مرحله نهایی این المپیاد در روزهای 15 و 16 مرداد در تهران برگزار می شود و دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز که به این المپیاد راه یافته اند، می توانند از راهنمایی اساتید این دانشگاه جهت حضور در المپیاد استفاده کنند.

وی ادامه داد:دانشجویان رتبه های اول تا سوم المپیادهای دانشجویی در صورت قبولی در دوره دکتری یا دکتری تخصصی می توانند از بورس تحصیلی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده کرده و برابر استفاده از بورس تحصیلی به وزارت مربوطه تعهد خدمت دهند.

سیاهپوش اظهار کرد: همچنین دانشجویان رتبه های اول تا سوم المپیادهای دانشجویی در طول تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی می توانند برای ارایه مقاله در اجلاس های خارجی از تسهیلاتی که از سوی وزارت مربوطه تأمین می شود، استفاده کنند.

وی گفت:رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی کشور می توانند بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد متناسب با تعداد داوطلب و ظرفیت هر رشته محل در دفترچه شماره دو کارشناسی ارشد، با معرفی مرکز المپیاد سازمان سنجش ،مستقیم توسط دانشگاه ها پذیرفته شوند.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1375 تاکنون 19 دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزارشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد