سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

معرفی یک خودرو مدرن

رضوانی موتورز نام یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه تولید خودروهای سوپر اسپرت خاص و گرانقیمت است.کمپانی رضوانی موتورز توسط آقای فردیس رضوانی ( ایرانی الاصل ) تاسیس شده و هم اکنون در حال کار بر روی جدیدترین سوپر اسپرت خود با نام رضوانی بیست ( Rezvani Beast ) است.

با فردیس رضوانی آشنا شوید


 

فردیس رضوانی فعالیت حرفه‌ای خود را با طراحی و تولید خودروهایی مانند Vencer Sarthe آغاز کرد. او فرزند یک خلبان جنگنده‌ است و همین باعث ایجاد علاقه او نسبت به طراحی هواپیما و خودروهای عجیب شد. رویای او برای ساخت ابرخودروهای خاص با عملکرد متفاوت در نهایت منجر به بنیانگذاری شرکت خودروسازی و طراحی خودروی رضوانی شد. این شرکت برای اشخاص به‌صورت خصوصی خودرو طراحی می‌کند.

رضوانی تیمی قدرتمند از طراحان، تولید‌کنندگان و مهندسان را در اختیار دارد و از آنها در طراحی و ساخت خودروهای مسابقه پیشرفته استفاده می‌کند. سمیر سادیخوف یکی از طراحان برجسته تیم رضوانی است که تاکنون جوایز طراحی زیادی را از آن خود ساخته و به‌خاطر طراحی خودرهای استون مارتین DBC و فراری Xezri به شهرت رسیده‌است.سرانجام نسخه نهایی و تولیدی رضوانی بیست، به عنوان یک خودروی اسپرت خالص، خام و قدرتمند رسماً معرفی شد.

رضوانی موتورز و مالک ایرانی آن یعنی فردیس رضوانی، این خودرو را بر مبنای طراحی هواپیماهای جنگنده، سر و شکل داده است. سمیر سادیخف، طراح مشهور آذربایجانی، یک طراحی منحصر به فرد را برای این خودرو به سرانجام رسانده است.

بیست (Beast) روی شاسی و ساختار آریل اتم ۳ بنا شده است. در واقع این خودرو تنها ارائه یک بدنه آئرودینامیکی برای آریل اتم محسوب می‌شود. این بدنه شیک از جنس فیبر کربن با دماغه کشیده و رو به پایین خود، چراغ‌های کوچک و نگاه زهردار، هواکش‌های متعدد و بزرگ در جلو و پهلوها، اسپویلر جلو، دیفیوزر عظیم عقب و چرخ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی براق، متمایز از هر خودروی دیگری به نظر می‌رسد. شیشهٔ جلو بدون فریم و خودرو بدون سقف می‌باشد.

با ورود به کابین، فضایی بسیار ساده و خام را مشاهده خواهید کرد. صندلی‌ها تماماً از فیبر کربن بوده و نمایشگرهای دیجیتالی بزرگ همراه با سیستم سرگرمی سازگار با اپل CarPlay و فرمان اسپرت خودرو جلب نظر می‌کنند.قدرت این خودرو توسط یک پیشرانه چهار سیلندر 2/4 لیتری سوپرشارژر و توربوشارژر تأمین می‌شود. تقویت موتور باعث شده تا قدرت آن به ۵۰۰ اسب بخار برسد.با وجود وزن بسیار پایین ۷۴۸ کیلوگرمی خودرو و نسبت قدرت به وزن فوق‌العاده آن، این خودرو قادر است شتاب حیرت‌انگیز صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در 2/7 ثانیه ثبت نماید. البته بیشینه سرعت آن تنها ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.قیمت پایه رضوانی بیست از ۱۶۵ هزار دلار آغاز می‌شود و ساخت هر دستگاه آن به گفته رضوانی، بین ۸ تا ۱۲ هفته زمان خواهد برد.

در ادامه شما را به دیدن تصاویری از خودروی سوپر اسپرت ایرانی-آمریکایی رضوانی بیست دعوت می کنیم:


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد