سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

قائم‌مقام باشگاه استقلال خوزستان گفت:‌ در حال حاضر اطلاعی از آینده تیم نداریم.

علی پورکیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار‌کرد: پس از استعفای آقای بختیاری مدیرعامل باشگاه، ما در حال حاضر تنها مسوول اداری و تسویه حساب قرارداد بازیکنان فصل گذشته باشگاه هستیم. ما در واقع اکنون کارهای مربوط به امور اداری باشگاه را انجام می‌دهیم.

قائم‌مقام باشگاه استقلال خوزستان گفت: برای آینده تیم نیز هنوز برنامه‌ریزی‌ای صورت نگرفته است و ما هم از آینده خبری نداریم. به گزارش ایسنا، در حالی که نزدیک به 20 روز از زمان آغاز فصل نقل و انتقالات لیگ برتر می‌گذرد اما هنوز شرایط آبی‌پوشان خوزستانی برای فصل آینده مشخص نیست؛ در راس باشگاه با وجود این که حدود دو هفته از استعفای فاضل بختیاری می‌گذرد اما هنوز اعضای هیات مدیره پاسخی به این استعفا نداده‌اند. همچنین باوجود این که به نظر می‌رسید قرارداد ویسی برای فصل آینده طی هفته گذشته تمدید شود اما تا این لحظه هنوز تکلیف ادامه همکاری ویسی و باشگاه استقلال خوزستان مشخص نیست. در این شرایط به تبع، استقلالی‌ها هنوز نتوانسته‌اند وارد بازار نقل و انتقالات شوند.

مسوول کمیته فوتبال ساحلی خوزستان می​گوید به دلیل عدم توجه شهرداری​های استان نسبت به احداث زمین​های فوتبال ساحلی، خوزستان پیشرفتی در امکانات سخت​افزاری این رشته نداشته​ است.

علی شریفات در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: این رشته نیازمند ایجاد امکانات سخت​افزاری است و با توجه به این‌که این امکانات که همان زمین بازی است، در اختیار ارگان​های دولتی مانند شهرداری است، می​طلبد که شهرداری تمام شهرستان​های استان در راستای ایجاد زمین ساحلی گام بردارند.

وی بیان‌کرد: انتظار داریم شهرداری​های سراسر استان مانند استان​های دیگر نسبت به ایجاد و احداث زمین​های فوتبال ساحلی که به نوعی جزو امکانات رفاهی محسوب می​شوند، اقدام کنند. این کار مقرون به صرفه و کم هزینه است و با احداث آن می​توان باعث جذب جوانان شد.

مسوول کمیته فوتبال ساحلی هیات فوتبال خوزستان گفت: در حال حاضر در اهواز یک زمین فوتبال ساحلی، واقع در پارک ربیع (جنب پل پنجم) داریم که توسط شهرداری ایجاد شده است و نگهداری آن توسط هیات انجام می‌شود. زمین دیگری هم در مجموعه فولادخوزستان داریم که هیات می​تواند از آن نیز استفاده کند.

وی با اشاره به نیمه‌تمام ماندن احداث دیگر زمین فوتبال ساحلی اهواز، خاطرنشان‌کرد: زمین دیگری هم در منطقه چهار توسط شهرداری این منطقه ایجاد و پس از 40، 50 درصد پیشرفت فیزیکی، رها شد و متاسفانه اکنون در بلاتکلیفی به سر می​برد. شریفات در ادامه گفت: احداث زمین فوتبال ساحلی خرمشهر هم با 20، 30 درصد پیشرفت فیزیکی، نیمه‌تمام مانده است و در بی​توجهی مسوولان به سر می​برد. در شهرستان​های هندیجان، ماهشهر و شوش نیز در حال احداث زمین​های فوتبال ساحلی هستیم. در آبادان و بندرامام خمینی(ره) نیز زمین استاندارد وجود دارد.

وی بیان‌کرد: با توجه به این‌که رشته فوتبال ساحلی، رشته​ای جذاب، مفرح و مقرون به صرفه است، جوانان بسیاری می​توانند جذب آن شوند ولی متاسفانه به دلیل عدم توجه شهرداری به احداث زمین​های فوتبال ساحلی، پیشرفتی در امکانات سخت​افزاری نداشته​ایم. البته هیات فوتبال سنگ‌تمام گذاشته است و مشخصه‌های فنی، طرح و نقشه زمین فوتبال ساحلی را در اختیار شهرداری گذاشته است و به آن‌ها گفته‌ایم فقط پولی برای احداث زمین نداریم.

مسوول کمیته فوتبال ساحلی هیات فوتبال خوزستان عنوان‌کرد: انتظار داریم که شهرداری​های استان نسبت به ایجاد زمین​های فوتبال ساحلی برای استفاده عموم، وارد کار شوند.

تکواندوکاران خوزستانی در پایان پیکارهای قهرمانی نونهالان کشور صاحب پنج مدال شدند.

حسن محمدزاده، دبیر هیات تکواندو استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، عنوان کرد: این رقابت‌ها در دو بخش دختران و پسران از 26 تا 28 خردادماه برگزار شد و تیم استان در هر یک از بخش‌ها صاحب 10 نماینده بود. وی افزود: مسابقات بخش دختران به میزبانی شهرستان سمنان برگزار شد که در پایان صفا ارجمندی در وزن دهم صاحب نشان نقره شد و مهسا نعماوی و راضیه جهانگیری به ترتیب در وزن‌های سوم و چهارم صاحب گردن‌آویز برنز شدند.

دبیر هیات تکواندو خوزستان ادامه داد: در بخش پسران نیز، مسابقات در شهرستان بروجرد برگزار شد و در پایان سعید طلیلی در وزن هفتم به مدال نقره دست یافت و محمدعارف زاده‌قریشی در وزن دوم مدال برنز مسابقات را ازآن خود کرد.

وی گفت: تیم پسران خوزستان در نهایت با کسب یک مدال نقره و یک برنز، در مجموع تیمی در بین 32 استان شرکت‌کننده در جایگاه هفتم ایستاد و تیم دختران نیز با کسب یک مدال نقره و دو برنز در مکان هشتم رقابت‌ها قرار گرفت.

محمدزاده در پایان سطح کیفی مسابقات را بالا ارزیابی کرد و گفت: از آنجایی که مسابقات کشوری متشکل از منتخب‌های استانی هستند، قطعا مسابقات سطح فنی بالایی داشت و از آنجایی که این مسابقات انتخابی تیم‌ملی هم محسوب می‌شد، مدال‌آوران خوزستانی به اردوی تیم‌ملی که تیرماه برگزار می‌شود، دعوت خواهند شد.

هیات وزنه​برداری خوزستان در ارزیابی عملکرد سال 93 هیات​های سراسر کشور از سوی فدراسیون، رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

سیدعلیرضا قریشی، رییس هیات وزنه‌برداری استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار‌کرد: طی نامه ارسالی علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه​برداری به فرامرز کیانی‌زاده، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، جایگاه اول هیات استان در ارزیابی عملکرد سال 93 اعلام شد.

وی بیان‌کرد:‌ هیات وزنه‌برداری خوزستان باتوجه به کسب مقام اول مسابقات نوجوانان کشور، مقام دوم رقابت‌های جوانان کشور، مقام اول مسابقات باشگاه​های آسیا، مقام دوم لیگ برتر بزرگسالان و مقام سوم لیگ جوانان کشور هر سه توسط ملی‌حفاری، میزبانی مسابقات جوانان ایران در شوشتر، میزبانی دو مرحله از لیگ برتر بزرگسالان کشور در اهواز، میزبانی یک مرحله از لیگ برتر جوانان ایران در اهواز، برگزاری دو کلاس داوری درجه 2 و 3 کشور و مربیگری درجه دو کشور به میزبانی اهواز، برگزاری هفت کلاس و کارگاه آموزشی ویژه مربیان و داوران فعال استان، حضور سه تیم در لیگ برتر جوانان ایران، حضور دو تیم در لیگ برتر بزرگسالان کشور، دعوت چهار وزنه‌بردار جوان و دو وزنه​بردار بزرگسال به اردوی تیم​های ملی و عضویت دو و یک وزنه​بردار به ترتیب در تیم​های ملی جوانان و بزرگسالان برای رقابت​های جهانی و آسیایی، توانست به این رتبه دست پیدا کند.

وزنه​بردار خوزستانی تیم‌ملی جوانان گفت: در مسابقات جهانی می‌توانستم به مدال دست پیدا کنم اما به این صورت نشد ولی امیدوار هستم در رقابت‌های بعدی جبران کنم.

رضا دهدار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، درباره کسب جایگاه پنجمی مسابقات جهانی لهستان، اظهارکرد: دو سال بود که تیم‌ملی جوانان ایران به مسابقات جهانی اعزام نشده بود و پس از این دو سال، امسال با چهار ملی​پوش در این رقابت​ها شرکت کرد. من هم در این پیکارها در یک ضرب و دو ضرب به ترتیب با ثبت رکوردهای 154 و 186 کیلوگرم در جایگاه پنجم قرار گرفتم.

وی خاطرنشان‌کرد: حریفانم در یک ضرب خیلی قدرتمند بودند ولی در دو ضرب به این صورت نبودند و من اگر در دو ضرب وزنه 191 کیلوگرمی را بالای سر می‌بردم، می‌توانستم به مدال برنز دست پیدا کنم و خودم را نشان دهم. من برای دومین بار بود که در مسابقات بین​المللی شرکت می​کردم. سال 2012 نیز در مسابقات آسیایی نوجوانان شرکت داشتم که به نایب‌قهرمانی رسیدم.

وزنه​بردار دسته 94 کیلوگرم تیم‌ملی جوانان، بیان‌کرد: به نظرم عملکرد تیم‌ملی با توجه به این‌که پس از دو سال در این مسابقات شرکت می‌کرد و شش مدال به دست آورد، خوب بود، هر چند که می‌توانستیم بهتر از این‌ هم کار کنیم.

وی گفت: خود من یک ‌ماه پیش از اعزام به این مسابقات از ناحیه کتف دچار آسیب​ دیدگی شدم و همین باعث شد که مربیان فشار روی من را کم کنند. من در حالی که در اوج بودم، آمادگی​ام از صد درصد به 80 درصد رسید ولی در ادامه ​توانستم به جو اردو برگردم و همراه با تیم به مسابقات جهانی اعزام شوم. در هر صورت هم من و هم موسوی، دیگر وزنه​بردار خوزستانی تیم‌ملی می‌توانستیم به مدال دست پیدا کنیم اما به این صورت نشد و امیدوارم در مسابقات بعدی جبران کنیم.

دهدار در ادامه با اشاره به رقابت​هایی که قرار است خود را برای آن آماده کند، عنوان‌کرد: مسابقات بزرگسالان آسیا را پیش‌رو داریم؛ باتوجه به این‌که تیم‌ملی بزرگسالان مسابقات جهانی آمریکا را پیش‌رو دارد، قرار است از ترکیب اصلی مانند بهداد سلیمی و کیانوش رستمی استفاده نکنند، چرا که بدن​های آن‌ها خراب می​شود و قصد دارند از نفرات تیم‌ملی جوانان استفاده کنند و قرار است من و موسوی هم به اردوی تیم‌ملی دعوت شویم. این رقابت‌ها فرصتی است که از آن استفاده کنیم و خودمان را نشان دهیم.

وی افزود: این مسابقات طبق آن‌چه شنیده​ام، قرار است شهریورماه در تایلند برگزار شود و ان​شاالله اگر بتوانم برای این مسابقات در ترکیب تیم‌ملی قرار بگیرم، افتخار بزرگی است و اگر هم بتوانم مدال کسب کنم، صد درصد مدال آن از مدال جوانان جهان هم برای من و حتی کشور، با ارزش​تر است. ان​شاالله بتوانم در ترکیب قرار بگیرم و برای کشور و استانم افتخارآفرینی کنم.

دارنده نشان نقره نوجوانان آسیا وضعیت وزنه‌برداری کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با آمدن آقای مرادی به عنوان رییس فدراسیون، شرایط اردویی و وضعیت خوابگاه​ها خیلی بهتر شده است و بهتر از این هم می​شود. به نظرم با آمدن رییس جدید، خیلی چیزها تغییر کرده است و بازیکنان راضی هستند و این می​تواند به بهتر شدن روند وزنه​برداری کشور کمک کند.

وی درباره وزنه​برداری خوزستان هم عنوان‌کرد: این رشته زمانی که مرحوم مهمدی رییس هیات بود، خوب بود و توانستیم مدال​های بسیاری کسب کنیم و هر سال در رده​های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشور روی سکو بودیم. پس از آن ‌هم آقای قریشی، رییس هیات شد و اکنون شرایط​مان خیلی بهتر شده است و اردوهای خیلی خوبی برای وزنه‌برداران برگزار می‌شود که این، خیلی به ما کمک کرده است. شرایط این رشته خیلی خوب شده است و ان​شاالله بهتر از این هم خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد